Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 16:46
prulleke
prulleke is offline
Hallo,

Is iemand bekend met dit bedrijf? meer info op www.corris.nl
Ik g amisschien voor hen werken, maar moet eerst naar een bijeenkomst en als ik dan door ben, naar een training. Alle szie ter betrouwbaar uit, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met dit bedrijf, en met het werk.

Groetjes
Oud 05-10-2005, 19:16
Balance
Balance is offline
Ik ken wel mensen die er voor werken. Een werd na d'r proeftijd afgewezen omdat ze te weinig verkocht, de ander werkt er nog voor.
Ik weet alleen dat ik gek word van al dat gezeur in de stad en bij het station. Dat er 1 iemand gaat staan is tot daar aan toe, maar ik heb wel eens gehad dat ik op 1 dag door 6 mensen voor hetzelfde goede doel werd gevraagd. Bah Het lijkt me daarom ook niet zo leuk werk, aangezien iedereen ondertussen dat gebedel om goede doelen wel gezien heeft.
Oud 11-10-2005, 00:05
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik sta ingeschreven bij http://www.studentenwerk.nl maar dit soort werk is bijna het enige dat er te krijgen is momenteel. En laat ik nou net een gigantische hekel hebben aan dat gekloot in de stad met goede doelen/abonnementen. Iedereen trouwens wel zoals Balance zegt. Dit is dus echt een baan die ik nooit zou willen doen.
Oud 11-10-2005, 11:51
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
prulleke schreef op 05-10-2005 @ 17:46 :
Hallo,

Is iemand bekend met dit bedrijf? meer info op www.corris.nl
Ik g amisschien voor hen werken, maar moet eerst naar een bijeenkomst en als ik dan door ben, naar een training. Alle szie ter betrouwbaar uit, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met dit bedrijf, en met het werk.

Groetjes
ik heb voor DD Streetwise gewerkt en werk nu bij DDF, en volgens mij is het bij alle drie de stichtingen hetzelfde. Je moet 1 donateur per uur binnenhalen maar daarvoor krijg je dan ook lekker betaald en het is leuk werk, vooral omdat je in een teamverband op straat staat, dat meestal erg gezellig is!! Bij DD Streetwise heb ik een proefdag gehad, en ben daarna meteen aangekomen. Bij DDF zit ik nu in mijn proefperiode en dat gaat erg goed.
maar je moet het kunnen, als je het niet kunt kun je zo hard je best doen als je wilt maar lukt het niet.

Succes!!!!!
Oud 12-10-2005, 11:46
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 11-10-2005 @ 01:05 :
Ik sta ingeschreven bij http://www.studentenwerk.nl maar dit soort werk is bijna het enige dat er te krijgen is momenteel. En laat ik nou net een gigantische hekel hebben aan dat gekloot in de stad met goede doelen/abonnementen. Iedereen trouwens wel zoals Balance zegt. Dit is dus echt een baan die ik nooit zou willen doen.
Precies mijn verhaal ja.
Oud 12-10-2005, 13:50
prulleke
prulleke is offline
Ik ben vandaag op gesprek geweest bij The Sales Unit, in Groningen. Leuke, informatieve training gehad en volgende week is mijn eerste werkdag. Het verschil met andere donateurwervers is dat ze bij the sales unit door-to-door werven, dus niet in winkelcentra.
Misschien is het wel helemaal niks, maar dan heb ik dit tenminste ook eens meegemaakt!

De reden waarom ik nie tnaar Corris ga, is dat zij strenge selectieprocudures schijnen te hebben, en ik dan voor een uurtje gesprek, vie ruur in de trein moet zitten. In Groningen is het dan makkelijker
Oud 13-10-2005, 17:01
mixtape
mixtape is offline
Heb ooit voor Corris gesolliciteerd maar niet aangenomen. Doesn't matter ik vond het toch niet leuk en wilde baan puur omdat ik in geldnood zat.

Zo'n trainingsdag ziet er als volgt uit; je krijgt een map met informatie van het goede doel waar je voor gaat werven (dit kan je niet kiezen - kan dus helemaal uit je interesse liggen), die moet je dan een beetje uit je kop leren en dan een rollenspel (kots) opvoeren met andere studenten die daar zijn. Aan de hand daarvan kijken ze of je geschikt bent.

Heb daarna voor DDF (http://www.ddfundraising.nl/) gewerkt maar ben daar m'n proeftijd niet door gekomen. Was gewoon niks voor mij. Verdient wel heel goed though.

Persoonlijk zou ik niet voor Corris kiezen. Ik vond het een beetje mwah minder betrouwbaar ofzo. Plus dat de doelen waar ze leden voor werven geen CBF keurmerk hebben. Oftewel er wordt niet gecontroleerd waar het geld heen gaat.

DDF heeft nog de bekendere goede doelen zoals Hartstichting, Amnesty International, Stop Aids Now, Novib etc. Corris heeft de 'B-goede doelen' als Vrienden van de otter, multiple sclerose internationaal, etc.
Reageren

Regels voor berichten