Oud 01-05-2002, 20:11
pienie
ja dat is mijn stelling...

omdat:

1, het verslavend is, maar omdat deze mobieltjes nog wat geld in de zak van de overheid kan pompen word ons ( de burgers ) dat neit duidelijk genoeg gemaakt...

2, omdat ieder kind/mens er aan kan komen zonder enig bewijs van inkomen...

3, omdat dit een oorzaak is van de 3000-6000 Euro schuld die een kind hier in Nederland heeft...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2002, 20:12
de
de is offline
ik noem ze derhalve dan ook debieltjes

(die mobieltjes dan
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:14
beuk
beuk is offline
en de mobiel is daar de oorzaak van?

de mobiel scheidt slecht het kaf van het koren..
Oud 01-05-2002, 20:17
Talon
Talon is offline
Citaat:
pienie schreef:

2, omdat ieder kind/mens er aan kan komen zonder enig bewijs van inkomen...
valt wel mee, bij het afsluiten van een abonnement moet je een afschrift van een recente bank/giro rekening mee brengen
Oud 01-05-2002, 20:18
beuk
beuk is offline
Citaat:
Talon schreef:

valt wel mee, bij het afsluiten van een abonnement moet je een afschrift van een recente bank/giro rekening mee brengen
Om te bewijzen dat je een rekening hebt ja, bedragen mag je gewoon afdekken.
Oud 01-05-2002, 20:19
pienie
Citaat:
Talon schreef:

Ja?!...

Enig bewijs van inkomen meenemen?!...

Nopezzz, dus wat blijft erover?!...

Bewijs van giro/bankrekening is niet zo een probleem, meig nederlander heeft deze, maar een bewijs van onkomen is het ander...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:19
Talon
Talon is offline
Citaat:
beuk schreef:

Om te bewijzen dat je een rekening hebt ja, bedragen mag je gewoon afdekken.
met die gegevens kunnen ze wel nagaan of je kredietwaardig bent..
Oud 01-05-2002, 20:20
Monica
Monica is offline
mijn msn-naam is op dit moment:

Esther (Ben, I love U *stikt in een hoestbui*)

Maar goed.
Oud 01-05-2002, 20:20
pienie
Citaat:
beuk schreef:
en de mobiel is daar de oorzaak van?

de mobiel scheidt slecht het kaf van het koren..
EEN oorzaak...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:21
Talon
Talon is offline
oke je hebt gelijk hoor
de meeste mensen zijn debiel
alleen zijn al je punten niet van toepassing bij mij

ben niet verslaafd
heb een vast inkomen
en geen schuld
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Monica schreef:
mijn msn-naam is op dit moment:

Esther (Ben, I love U *stikt in een hoestbui*)

Maar goed.
Esther *heeft een dikke wang* zegt:
beuk
beuk is offline
Citaat:
pienie schreef:

EEN oorzaak...
Ik blijf bij mijn stelling:

die mensen waren al debiel voor ze een mobiel kregen, alleen nu wordt het pas goed zichtbaar voor de buitenwereld.
pienie
Citaat:
Talon schreef:

met die gegevens kunnen ze wel nagaan of je kredietwaardig bent..
Waarom heeft het gemiddelde Nederlandse kind dan een schuld van 3000-6000 EURO als de mobiel 1 van de hoofdoorzaken is?!...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:22
pienie
Citaat:
beuk schreef:

Ik blijf bij mijn stelling:

die mensen waren al debiel voor ze een mobiel kregen, alleen nu wordt het pas goed zichtbaar voor de buitenwereld.
Heb jij een mobiel?!...

Ik niet namelijk, gaat tegen mijn principes in...
Met citaat reageren
beuk
beuk is offline
Citaat:
pienie schreef:

Waarom heeft het gemiddelde Nederlandse kind dan een schuld van 3000-6000 EURO als de mobiel 1 van de hoofdoorzaken is?!...
Waar haal je dat vandaan, ik meen me wel een soortgelijk onderzoek te herinneren maar 3-6k schuld gemiddeld vind ik buitensporig veel.

Bron?
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
pienie schreef:

bewijst alleen dat het gemiddelde nederlandse kind niet omkan met geld, ofwel dat de gemiddelde nederlandse ouder z'n kind niet verantwoord leert omgaan met geld
Talon
Talon is offline
Citaat:
pienie schreef:

ik hoor dit voor het eerst hoor..
en vind het knap dat ze het voor elkaar krijgen..
Oud 01-05-2002, 20:23
beuk
beuk is offline
Citaat:
pienie schreef:

Heb jij een mobiel?!...

Ja, met abonnement zelfs.
Daarmee bel ik functioneel enzo :/
beuk
beuk is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
bewijst alleen dat het gemiddelde nederlandse kind niet omkan met geld, ofwel dat de gemiddelde nederlandse ouder z'n kind niet verantwoord leert omgaan met geld
inderdaad
Monica
Monica is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Esther *heeft een dikke wang* zegt:
Jij ook al niet?! Niemand ziet mn nieuwe naam en ik wel

(Hehe, alleenrecht )
Talon
Talon is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
dit kan best wel kloppen ja..
maar staat los van mobiel
Oud 01-05-2002, 20:24
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Talon schreef:

dit kan best wel kloppen ja..
maar staat los van mobiel
idd, tis er alleen maar een illustratie van (dat gsm gedoe)
Oud 01-05-2002, 20:25
Talon
Talon is offline
Citaat:
pienie schreef:

Heb jij een mobiel?!...

principes of niet, ik ontkom er niet aan om zo'n ding te hebben..
en een scholier heeft het misschien in mindere mate nodig..
maar een vriend van me bv heeft er een omdat zijn moeder in een rolstoel zit, en als er iets gebeurd kunnen ze hem bereiken..
Oud 01-05-2002, 20:26
pienie
Citaat:
beuk schreef:

Waar haal je dat vandaan, ik meen me wel een soortgelijk onderzoek te herinneren maar 3-6k schuld gemiddeld vind ik buitensporig veel.

Bron?
De bron is 1 van die vage praatprog. op de Nederlandse zender, ik meen Ned.3...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:27
Methuselah
Methuselah is offline
ik heb er een, ik betaal m'n kaarten allemaal zelf, m'n gsm trouwens ook (aankoop), m'n ouders hebben daar niets mee te maken, ik zie wel dat ik rond kom, als je een gsm verstandig gebruikt, gebeuren zo'n dingen niet
Oud 01-05-2002, 20:29
pienie
Citaat:
Methuselah schreef:
Of kinderen kunnen gemakkelijker aan dit soort dingen komen...

Een scooter bijv. dat gaat wel iets moeilijker, maar is ook 1 van de hoofdredenen door deze schuld...

Hier moet je wel een bewijs van inkomen hebben, maar met dat leasen gebeuren komen deze problemen ook weer...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:31
pienie
Citaat:
Methuselah schreef:
ik heb er een, ik betaal m'n kaarten allemaal zelf, m'n gsm trouwens ook (aankoop), m'n ouders hebben daar niets mee te maken, ik zie wel dat ik rond kom, als je een gsm verstandig gebruikt, gebeuren zo'n dingen niet
GSM met kaart vind ik persoonlijk handiger...

Maar met abonnement is het erg...

Voor een puber die erbij wilt horen is het erg makkelijk, je hoeft bij aanschaf over het algemeen niks te betalen behalve het abonnement...

Als de pronkrijke puber het toestel in handen heeft kan deze ermee pronken bij andere pubers...

Scholieren hebben over het algemeen niet veel geld, de mobiel met abonemment is dan handig, maar daarna is meestal een probleem...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:34
Diablos
Diablos is offline
ik heb hem voor de heb... anders hoor ik er niet bij
en iedereen zeurt altijd dat ik hem niet aan heb staan en hem nooit mee neem hehe
3000 tot 6000 euro schuld? is dat per maand? want als het per maand is ben je inderdaad debiel want dan bel je meer dan 10 uur per dag...
Oud 01-05-2002, 20:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
pienie schreef:

Of kinderen kunnen gemakkelijker aan dit soort dingen komen...

Een scooter bijv. dat gaat wel iets moeilijker, maar is ook 1 van de hoofdredenen door deze schuld...

Hier moet je wel een bewijs van inkomen hebben, maar met dat leasen gebeuren komen deze problemen ook weer...
ik ken de reglementering op dat vlak in nederland niet, in belgie trouwens ook niet, maar erm, als ze jonger zijn dan 18 jaar, gelden contracten niet, tenzij ze getekend worden in't bijzijn van een voogd of meerderjarige (iig, dat is zo in de VS).
Oud 01-05-2002, 20:40
Talon
Talon is offline
Citaat:
Diablos schreef:
ik heb hem voor de heb... anders hoor ik er niet bij
en iedereen zeurt altijd dat ik hem niet aan heb staan en hem nooit mee neem hehe
3000 tot 6000 euro schuld? is dat per maand? want als het per maand is ben je inderdaad debiel want dan bel je meer dan 10 uur per dag...
ja man ukkel, zet dat ding aan
krijg altijd die stomme voice mail
Oud 01-05-2002, 20:42
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Talon schreef:

ja man ukkel, zet dat ding aan
krijg altijd die stomme voice mail
oke laat ik die wel inhijgen door een leuk meisje
dan hoor je die graag
Oud 01-05-2002, 20:43
Talon
Talon is offline
Citaat:
Diablos schreef:

oke laat ik die wel inhijgen door een leuk meisje
dan hoor je die graag
je hebt nogsteeds niet mijn nieuwe gehoord....
Oud 01-05-2002, 20:51
beuk
beuk is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
ik ken de reglementering op dat vlak in nederland niet, in belgie trouwens ook niet, maar erm, als ze jonger zijn dan 18 jaar, gelden contracten niet, tenzij ze getekend worden in't bijzijn van een voogd of meerderjarige (iig, dat is zo in de VS).
daarom moet pappa of mamma ook z'n krabbeltje zetten..
Oud 01-05-2002, 20:52
Talon
Talon is offline
Citaat:
beuk schreef:

of haar
Oud 01-05-2002, 20:52
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
beuk schreef:

tja, als de ouders 't tekenen, dan zijn niet die kinderen verantwoordelijk, maar zijn de ouders volledig to blame
Oud 01-05-2002, 20:54
Luca
Luca is offline
Ik heb er een en ik ben er verslaafd aan en ik heb er geen problemen mee.
Oud 01-05-2002, 20:54
beuk
beuk is offline
Citaat:
Luca schreef:
Ik heb er een en ik ben er verslaafd aan en ik heb er geen problemen mee.
En hoe denken je ouders daarover?
Oud 01-05-2002, 20:55
Talon
Talon is offline
elke vrouw die er goed uitziet en geil is mag me smsen
zo verslaafd ben ik
Oud 01-05-2002, 20:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
is maar net hoe gek je jezelf laat maken.
Oud 01-05-2002, 21:17
Piccola
Piccola is offline
Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel!
Ik ben echt heel erg verslaafd aan mijn telefoon!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:19
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel! Me is debiel!
Ik ben echt heel erg verslaafd aan mijn telefoon!
zelfkennis is't begin van de wijsheid en siert een mens
Oud 01-05-2002, 21:23
Talon
Talon is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
zelfkennis is't begin van de wijsheid en siert een mens
Oud 01-05-2002, 21:38
Verwijderd
Echt niet iedere idioot kan een abonnement krijgen hoor...

Een bank/giro afschrift is voornamelijk om te bewijzen dat je een bank/girorekening hebt en dat je op dat adres woont, niet om je kredietwaardigheid te checken (je kan mij niet wijsmaken dat ben in 10 seconde kan checken of iemand kredietwaardig is)

Je moet tegenwoordig flink betalen voor mobieltjes, alleen voor de simpelere toestellen (nokia 3310 enzo) die kan je gratis krijgen.. of je moet een heel zwaar abonnement nemen.. ik werk nu bijna 1 jaar bij een zaak die mobieltjes verkoopt en er zijn heel weinig mensen die zo dom zijn... en we raden altijd af..

bovendien je argumenten:
1. de overheid verdiende vooral flink aan de utms-veilingen aan gewoon gsm-verkeer valt het wel mee (ja btw)
2.idd, maar dat is met alles zo, wat je ook koopt ze zullen niet gaan vragen of je wel een inkomen koopt... ten zij je iets op afbetaling koopt..
3.dit is niet de oorzaak.. ik denk dat 80% van de jongeren prepaid belt.. en die verbellen echt niet zo veel.. er zijn uitzonderingen maar 3000-6000€ door een mobiel is overdreven... over welke leeftijd gaat dit? misschien is studieschuld erbij inbegrepen?of boven de 18 schuld voor een auto oid?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 09:35
pienie
Citaat:
Alex schreef:
Echt niet iedere idioot kan een abonnement krijgen hoor...

Een bank/giro afschrift is voornamelijk om te bewijzen dat je een bank/girorekening hebt en dat je op dat adres woont, niet om je kredietwaardigheid te checken (je kan mij niet wijsmaken dat ben in 10 seconde kan checken of iemand kredietwaardig is)

Je moet tegenwoordig flink betalen voor mobieltjes, alleen voor de simpelere toestellen (nokia 3310 enzo) die kan je gratis krijgen.. of je moet een heel zwaar abonnement nemen.. ik werk nu bijna 1 jaar bij een zaak die mobieltjes verkoopt en er zijn heel weinig mensen die zo dom zijn... en we raden altijd af..

bovendien je argumenten:
1. de overheid verdiende vooral flink aan de utms-veilingen aan gewoon gsm-verkeer valt het wel mee (ja btw)
2.idd, maar dat is met alles zo, wat je ook koopt ze zullen niet gaan vragen of je wel een inkomen koopt... ten zij je iets op afbetaling koopt..
3.dit is niet de oorzaak.. ik denk dat 80% van de jongeren prepaid belt.. en die verbellen echt niet zo veel.. er zijn uitzonderingen maar 3000-6000€ door een mobiel is overdreven... over welke leeftijd gaat dit? misschien is studieschuld erbij inbegrepen?of boven de 18 schuld voor een auto oid?

Dit gaat over de JEUGD in NEDERLAND...

En BTW: ik ben met een paar mensen mee geweest om een mobiel te halen voor ZELF ONDERZOEK, en IDD gewoon je bankpas laten zien ID bewijs en je huppelt de winkel uit met een mobiel en een abonnement aan je reet...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 09:49
Verwijderd
...en daarom heb ik dus geen mobiel
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 13:46
pienie
Citaat:
snees schreef:
...en daarom heb ik dus geen mobiel
ME2 ...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 16:00
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Jaaa en je krijgt er een SMSDUIM van.. het klinkt grappig maar ik heb dr 1! Brr.. DOET PIJN!
Oud 04-05-2002, 16:11
marlies
marlies is offline
Niet mee eens..het is toch je eigen verantwoordelijkheid?

Je bent TE generaliserend..Ok ik geef toe, het gaat fout ja..maar er zijn ook zat mensen die er heel verstandig mee om kunnen gaan...
Oud 04-05-2002, 17:17
Verwijderd
Ik was al debiel voor ik mn mobiel had maar ik ben niet veel debieler geworden..

En als je er goed mee omgaat is er nix aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 17:20
Slither
Slither is offline
Best handig, zo'n ding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten