Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Machtsverheffen Vermenigvuldigen Delen Worteltrekken Optellen Aftrekken, weet alleen die 1e niet zeker ![]() ![]() *goh.. toch nog wat geleerd ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik gebruik zelf 't Kofschip en de TV Tas. Verder ook: Mijn Vader At Meestal Jonge Spruitjes Uit Nieuwe Pekelaar. (Mars, Venus, Aarde, Mercurius, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus, Pluto --> op volgorde)
||
Citaat:
|
Ik weet er nog steeds 1 van de basisschool... nu heb ik em niet meer nodig, maar toch
![]() TV-TAS Dat is de volgorde van de eerste 5 waddeneilanden: Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog Ow en verder maakte ik altijd van die domme ezelsbruggetjes met woordjes leren, ze sloegen 3 van de 4 keer nergens op, maar toch onthield ik ze daardoor (voor even dan) ![]()
||
Citaat:
jeune jolie beau vieux petit gros grand long nouveau bon mauvais haut ![]() TV-TAS Friese Boeren Eten Alle Dagen Grauwe Capucijners (kwartencirkel) Geef De Armen Een Bord FisCis (de kwintencirkel)
|
vroeger dacht ik bij West en Oost --> WereldOorlog
verder denk ik gewoon aan de eerste letters van een rijtje dat ik uit mijn hoofd moet leren. Bij rekenen trouwens Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord = machtsverheffen, vermenigvuldigen, delen, worteltrekken, optellen, aftrekken
|
Ik moet voor school echt continu stomme rijtjes uit mijn hoofd leren, en ik gebruik echt voor alles ezelsbruggetjes, echt de stomste zinnetjes etc. Half Engels, half Nederlands ook
![]() Vandaag gebruikte ik bijv. deze om de volgorde van de meest populaire staten te onthouden mbv eerste letters: Catherine tosst negen flowers in pockets of melk ![]() |
![]() |
|
Eeehm, hele rare, vooral bij woordjes Latijn vroeger. Sommige zijn te ranzig voor woorden
![]() ![]() Een ander ezelsbruggetje dat ik gebruik(te) voor the Great Lakes: H.O.M.E.S. H uron, O ntario, M ichigan, E erie, S uperior |
![]() |
|
Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord
![]() ![]() En de derde naamval van Duits. Ik heb al 4 jaar geen Duits meer en nog ken ik die voorzetsels, omdat ik ze in de derde heel snel achter elkaar kon opzeggen en zo onthield ik ze: Probeer je maar eens aan te gewennen, heel snel achter elkaar zeggen: "Aus Bei Mit Nach Von Zeit Zu". Bij mij hielp het ![]()
||
Citaat:
![]() Owja, zo'n open B ![]()
|
hell, voor de zon : oosten op, westen weg
vandaag nog kolommen, van de k kan je een flatgebouw maken en je zit in rijen bij et theater en das horizontaal.. naja zoiets en verder weetik dr nog een van engels vroeger, zo van we all live in a yellow summary en kweet dat et submarine moet zijn maar dan onthield ik was samenvatting was.. enzovoort... bla onzin gedoe
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Aus bei mit nach seit von zu Durch fuer gegen ohne um An auf hinter neben in ueber unter vor zwischen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() OK dan heb ik seit gewoon verkeerd geschreven, mar kheb al geen 4 jaar Duits meer gehad. En of je dat nou voor of na von schrijft, maakt geen flikker uit ![]()
||
Citaat:
![]() En die volgorde maakt idd niet uit want ik ken dat rijtje in een totaal andere volgorde.
||
Citaat:
|
Wiskunde, berg- of dalparabool:
Als de a positief is : Hoe blij is hij? (positief, blij ![]() Zoooo blij (En dan je armen de lucht in \o/ (zoiets dus ![]() Dalparabool dus ![]() Die heeft mijn moeder ooit bedacht... Ik lig bij repetities wiskunde nog altijd dubbel als ik daaraan denk ![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Frans :n Carlos-Hathcock | 3 | 12-06-2013 16:12 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Heer meneer van Dalen wacht op antwoord Diamera | 10 | 14-05-2012 10:39 | |
[WI] Ezelsbruggetje formules oplossen gekkehenkie123 | 3 | 24-05-2011 12:04 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Maarten Annoniempie | 9 | 23-03-2009 10:30 | |
Lifestyle |
bloot, bloter, blootst.. Verwijderd | 128 | 24-11-2003 19:53 | |
anw: ezelbruggetje voor de planeten! Verwijderd | 3 | 17-05-2003 11:29 |