Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De Halt-afdoening
Halt-bureaus (Halt = Het ALTernatief) houden zich bezig met de bestrijding van jeugdcriminaliteit. Jongeren van 12 tot 18 jaar worden, als ze door de politie worden aangehouden voor het plegen van vandalisme en (bepaalde vormen van) vermogenscriminaliteit, direct doorverwezen naar een Halt-bureau. Daar wordt de jongeren de mogelijkheid geboden de zaak 'weer goed' te maken door de schade te herstellen of vergoeden of door een andere tegenprestatie voor de benadeelde te leveren, bijvoorbeeld werkzaamheden verrichten. Als jongeren met deze Halt-procedure instemmen, bemiddelt Halt tussen jongere en benadeelden en organiseert Halt het werk en ziet toe op eventuele schadebetaling. De officier van Justitie dient tevens in te stemmen met de Halt-afdoening, alsmede de ouders. Als de Halt-procedure naar wens verloopt, is de zaak daarmee afgedaan en blijft een aantekening in de justitiële documentatie voor de jongere achterwege. In 1999 zijn 22.756 jongeren naar Halt-bureaus verwezen. http://www.wetwegwijzer.nl/docs/24.htm (Verder weet ik er ook niks van. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
om uitgedaagd en getreiterd te worden. Ook ik ben tegen geweld, in welke zin van het woord dan ook, maar ik kan begrijpen dat iemand zo iets doet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ff uitleg --> ik probeer weg te rijden met me scooter, gaan ze met 4 man om me heen staan en duwen en slaan en me van me scooter af proberen te duwen, sla ik er eentje, heb IK het ineens gedaan!! ik vecht nooit man!!!
![]() en nee, je kan niet zomaar doorrijden aangezien en scooter te weinig vermogen heeft om 2 man omver te rijden als je stil staat..., er zit ook geen ACHTERUIT rij knop op..., oke vertel, wat zou jij doen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
jullie delen een mening?? o ja, ik weet al wat voor type jullie zijn dan!! van die zielige figuren die zichzelf dag in dag uit laten uitschelden, of zich in mekaar laten slaan omdat ze "tegen geweld" zijn, dat is makkelijk te zeggen, totdat je zelf de lul bent en een groep achter jou aankomt, ik zie het al voor me 'jongens jongens wil je alstjeblieft stoppen, ik vind dit niet lief, ik hou niet van geweld, laten we praten, en bam, daar lig je....
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat jij zegt is absoluut onwaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() In principe heb je nooit geweld nodig, maar bv in het geval met die scooter dan kan ik het best begrijpen. Dus dat is dan die uitzondering waar ik het over had. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
tegen een groep vechten zonder getuigen is altijd fucked. dan is het HUN woord tegen de jouwe. meervoud geld boven het enkelvoud, you know.. je had er gewoon 2 tegen de grond moeten slaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en aangezien sommige mensen al geirriteerd zijn als je te dicht langs ze heen loopt... ik nog wel eens. neit zo vaak als vroeger maar ik lijk ze echt aan te trekken. "hey, JOU KEN IK!" *haalt uit* yep, een oude bekende ![]() zwolle is niet groot ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*zucht* |
![]() |
|
![]() |
halloo
ik had een vraagje ik moet ook naar halt omdat ik een fiets heb meejgenome die op t station zonder slot stond en de politie is er achtergkome omdat de buurman van mun vriendin ons de fiets heeft zien loze!! heeft iemand enig idee wat voor straf je krijgt bij halt??? hoeveel uur werke ofzo?? ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Buro Halt Tim11 | 2 | 24-03-2011 08:21 | |
Werk, Geld & Recht |
HALT billo | 4 | 06-11-2010 13:24 | |
Werk, Geld & Recht |
winkeldiefstal-halt-toekomst huub1991 | 3 | 15-08-2009 20:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
bureau HALT 22martijn22 | 51 | 18-03-2005 22:25 | |
Verhalen & Gedichten |
De Halte keukentrappetje | 6 | 13-07-2004 21:29 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
help! Tegenargument+weerlegging gezocht! ---> HALT is een goede manier van straffen Verwijderd | 1 | 21-02-2003 14:47 |