Oud 16-04-2003, 06:28
Purgatori
Purgatori is offline
Hey peeps,

Kheb ff een vraagje.. Kheb hier ast goed is al eerder een topic gehad met naam 'been verdraait?' dacht ik.. Nou zal ik ff vertelle voor as je die niet heb geleze.. Ik was besig met men comp.. Toen wou ik nog wa drade aan de kant legge.. Want moes men tafel ff verzette.. Ik bukte in en toen schoot et in me been.. Deej goed zeer.. En ben volgende dag naar de dokter gewees.. Hij zei dat ik men kniebande had verrekt.. Kmoes rust neme.. Na 1 tot 1 en een halve week.. Hak nog steeds behoorlijke last.. En ben terug gegaan.. Uiteindelijk mocht ik naar de orthopeet van em.. Bij die orthopeet ben ik gister gewees.. Hij checkte ff men been.. En hij deej weer veel zeerder na da hij da had gecheckt.. Maar das meestal... Toen moest ik fotows late make.. Die ware wel volgeshem wel redelijk normaal.. Maar hij zei wel.. Dat ik men miniskus had gescheurt.. En dat ik een operatie moet.. Kben nog bloed moette gaan prikke.. En nou moek dus over een tydje operatie.. Nou komt de vraag.. Hoe zeer zal dit allemaal gaan doen? Wat kan ik et beste gebruike om van de pijn af te zijn? En ik mag meej kijke op een scherm hoe ze in men knie zitte te snijde.. Zou ik da doen? Hij zei dat ik daarna een tyd met krukke moest lope.. Hoelang zou da ong. zijn?

Alvast bedankt

Greetz,
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 06:39
Freshh~
Freshh~ is offline
*Hmm geen idee, [precies] maar ik weet wel dat mijn moeder precies hetzelfde heeft en ook over een week een operatie heeft.. + het met krukken lopen daarna*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 07:16
Mir-idiotA
Huh??? waarom stel je die vragen niet gelijk aan die orthopeet???
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:15
Somebody Special
Somebody Special is offline
En nu ff normaal typen
Oud 16-04-2003, 10:19
RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
somebody special schreef op 16-04-2003 @ 11:15:
En nu ff normaal typen

Ja man, die lul typt echt erg
Oud 16-04-2003, 12:42
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
RSManiak schreef op 16-04-2003 @ 11:19:
Ja man, die lul typt echt erg
Moi?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 16-04-2003 @ 13:42:
Moi?
ja, leest niet echt fijn, maar ik heb het begrepen...

De vragen die je aan 'ons' stelt zijn précies vragen die je aan je orthopeet moet stellen..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:08
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2003 @ 13:53:
ja, leest niet echt fijn, maar ik heb het begrepen...

De vragen die je aan 'ons' stelt zijn précies vragen die je aan je orthopeet moet stellen..
Ja.. Maar daar ben ik nu niet En tis owk zo vaag om te vrage aan hem.. Hoeveel pijn et gaat doen..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:09
Verwijderd
Volgens mij vraagt de helft van iedereen wel hoeveel pijn het gaat doen. En anders bel je 'm even op.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 16-04-2003 @ 16:08:
Ja.. Maar daar ben ik nu niet En tis owk zo vaag om te vrage aan hem.. Hoeveel pijn et gaat doen..
Als jij het je afvraagt, is het geen vage vraag...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:17
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2003 @ 16:13:
Als jij het je afvraagt, is het geen vage vraag...
Nouja.. Kzal zien, duurt nog wel ff voort is.. Maar dan nog.. Wak btw ook heb gehoort.. Dat et best kan zijn dat je in je blote blokfluit lig ofzo.. Met alleen zo ziekehuis pakje aan.. Maar geen underwear Was daar van waar? Want da vink nogal
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:32
Purgatori
Purgatori is offline
Kan iemand please ff antwoorde.. Want da willik at least wel wete..

Alvast bedankt..

Greetz,
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:40
Evolution
Evolution is offline
mjah... het schijnt inderdaad dat je in het ziekenhuis in je 'blokfluit'ligt jahh... kan dr nix aan doen, maar et isso...
maar oke, ging het tog eerst niet om?
ik zelf heb ook heel veel problemen met mijn knie.. , xou eerst ook een operatie moeten, maar ze hadden besloten dat dat bij mij alleen maar erger zou worden, dus niet gedaan, en dus geen ervaring... anywayyyy... ik ben dr wel wat over voorgelicht.. zo'n operatie zou dus wel erg pijn doen.. maar daar zijn wel de nodige pilletjes voor
verder, na zo'n operatie, moet je meestal 'revalideren', ligt dr maar net aan wat ze precies doen bij je knie operatie... bij mij zou het dus heel erg zijn, opnieuw moeten leren lopen enzo, maar ik denk dat dat bij me meniscus verwijderen nog wel zal meevallen, en dat je aan je krukken echt wel genoeg hebt... ik schat dat je die 2 stokkies voor zo'n 2 weken nodig zal hebben.... maarjah dat schat ik... denk dus net zoiets als een pootje in het gips.., maarjah wie ben ik? k ben ook maar 15, en geen arts..
nou jah het is in ieder geval een reactie... maar vraag het gewoon ff aan de arts... dan weet je alles
poeh.. k ben uitgelult haha... alvast beterschap met je operatie !!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vader heeft een paar jaar geleden een meniscus operatie gehad en hij had volgens mij niet veel pijn, hij heeft niet op bed gelegen ofzow en hij heeft maar een paar dagen op krukken gelopen (ik geloof maar een dag met beide en de drie dagen erna nog met een ofzow). BIj hem was het een soort kijkoperatie met zo'n cameraatje in zn knie en dan met zo'n soort schaartje ofzow (ik dacht dat er een stukje afgeknipt wordt) dus dat klinkt wel hetzelfde als bij jou.
Oud 16-04-2003, 19:42
Verwijderd
als ze alleen je been opereren zal je toch wel ondergoed aan mogen houden... anders zeg je gewoon dat je dat toch liever wel wil, dan proberen ze er rekening mee te houden
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:53
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Huh..Ik dacht dat je zei dat die orthopeet had gezegd 6 tot 8 weken..? (Ja, je kent mij)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-04-2003 @ 20:42:
als ze alleen je been opereren zal je toch wel ondergoed aan mogen houden... anders zeg je gewoon dat je dat toch liever wel wil, dan proberen ze er rekening mee te houden
Ik mocht bij al mijn operaties ook gewoon een onderbroek aan houden... (Volgens mij is hij bij één operatie verwisselt vanwege bloed wat er op was gekomen, maar dat merkte ik pas achteraf )

En dan nog; 't is niet iets waarvoor je je hoeft te schamen hoor, ze dekken het waarschijnlijk toch allemaal af behalve dan de plaatst waar ze bij moeten, vanwege hygiène... So don't worry
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 14:51
Bruut
Bruut is offline
ze gaan met je blokfluit spelen en jij moet toekijken
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:49
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Bruut schreef op 17-04-2003 @ 15:51:
ze gaan met je blokfluit spelen en jij moet toekijken
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:59
Balance
Balance is offline
Die vragen heb ik ook allemaal eens aan een orthopeed gevraagd omtrent een knie operatie (wel een ander soort) dus ze zijn helemaal niet raar om te vragen!
Ik denk overigens dat je wel langer moet revalideren van zo'n operatie dus óf je zal een poosje thuis moeten zitten en vervolgens nog een week of 2 met krukken óf je mag al meteen lopen met krukken maar moet dit dan ook zo'n 6 weken volhouden.
Maar goed, ik ben geen dokter, ik baseer het alleen op mijn eigen revalidatieperiodes na blessures en het antwoord van de orthopeed op de knieoperatie die ik zou ondergaan.

En uiteraard krijg je verdoving! Pijn is overigens per persoon verschillend.
En dat snijden; kan je daar tegen? Persoonlijk lijkt het me nogal saai en niet interessant. Ik hoef niet te weten wat ze daar doen, dus ik zou niet mee hoeven te kijken. Maar ook dat is persoonlijk.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten