Oud 24-05-2003, 11:20
Atje85
Atje85 is offline
Balkenende ontvangt kogelbrief

Uitgegeven: 24 mei 2003 10:08
Laatst gewijzigd: 24 mei 2003 10:19

ROTTERDAM - Premier Balkenende heeft deze week een kogelbrief ontvangen. Dat heeft een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) zaterdag bevestigd. Ook drie kranten en een commerciële omroep kregen de afgelopen week kogelbrieven. Dit heeft persofficier P. Spoon van het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam bevestigd.

In deze brieven, aan onder andere de Volkskrant, werd verwezen naar de brief met doodsbedreigingen aan het adres van Balkenende en zijn familie. De briefschrijver vermeldde dat premier Balkenende de kogelbrief kreeg omdat zijn nieuwe kabinet van plan is om stevig in te grijpen in de WAO.

Volgens de persofficier wordt in het onderzoek naar de brieven gekeken of er overeenkomsten zijn met de kogelbrieven die vorig jaar verstuurd werden. Toen kregen politici brieven met doodsbedreigingen in de bus waarin stond dat zij mede schuldig waren aan de moord op Pim Fortuyn.

nu.nl

---

houdt t nou nooit op?
denk jij dat er een verband is met een jaar geleden? denk t eerlijk gezegd niet.
Denk eerder dat een WAOer dit heeft gestuurd
Advertentie
Oud 24-05-2003, 11:22
Gatara
Gatara is offline
Waarom zou een verband uitgesloten zijn? Misschien een WAOér die PF steunde (jaaaa, behalve dan wat betreft zijn "gezeur" over de WAO )...

Ik vind het maar zielig, hoor, zo'n gedrag.
Oud 24-05-2003, 12:31
Verwijderd
Klein lichtpuntje is wel dat we weten dat het maar domme bedreigingen zijn. Als twee jaar geleden een Nederlandse politicus een kogelbrief had ontvangen, zou het hele land in rep en roer zijn. Nu heeft zo ongeveer elke politicus al een keer zo'n ding in de bus gehad, dus het schrikeffect is vrijwel tot nul gereduceerd. Je weet gewoon dat er ergens een paar gasten zitten die aan iedereen die ze niet mogen in de media zo'n brief sturen en zich ondertussen rot lachen omdat ze weer uitgebreid in het nieuws komen. Ik denk niet dat er echt een reeële dreiging van uit gaat.

Als iemand echt kwaadwillend is dan stuurt hij echt niet zo'n brief...Volkert kondigde ook écht niet vantevoren aan dat hij van plan was Pim te vermoorden, als je zoiets wilt doen gooi je met zo'n kogelbrief wel je eigen glazen in.
Oud 24-05-2003, 12:51
NN
NN is offline
Ik vind het onverstandig als mensen hun onvrede over een bepaald beleid willen uiten door dit soort dingen te doen.
Oud 24-05-2003, 12:56
Verwijderd
De brief kwam van links
Nee, ik vind het onzin, zo'n kogelbrief, alleen is het moeilijk de dader te vinden ljikt me.
Oud 24-05-2003, 12:57
REIE
REIE is offline
Retour afzender
Oud 24-05-2003, 13:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
REIE schreef op 24-05-2003 @ 13:57:
Retour afzender
Denk niet dat ie zo stom was om daar zijn/haar adres op te zetten
Oud 24-05-2003, 14:19
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-05-2003 @ 14:02:
Denk niet dat ie zo stom was om daar zijn/haar adres op te zetten
je weet maar nooit
er zijn heel wat domme mensen in nederland
Oud 24-05-2003, 22:03
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 24-05-2003 @ 13:57:
Retour afzender
Die grap maakten ze bij Kopspijkers ook
Ontopic: beetje zinloos om een kogelbrief te sturen, je bereikt er zo weinig mee.
Oud 24-05-2003, 23:26
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Nu hoort JPB er pas helemaal bij
Oud 24-05-2003, 23:29
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 25-05-2003 @ 00:26:
Nu hoort JPB er pas helemaal bij
Yep, als je een kogelbrief ontvangt ben je niet zo maar iemand.
Oud 24-05-2003, 23:43
niceman1984
niceman1984 is offline
Andere kant is het zijn eigen schuld, k bedoel Balkenende het icoon van rechts CDA en ik noem ook maar de liberale VVD zijn partijen die verantwoordelijk zijn voor sociale afbraak in onze maatschappij denk maar aan steeds stijgende ziektekostenpremie's en onderwijs op een gegeven moment wordt het voor veel mensen onbetaalbaar als deze trend doorblijft en denk ook aan de steeds stijgende werkloosheid waardoor mensen bij de sociale dienst moeten aankloppen voor een bijstandsuitkering en zo in een isolement raken en wellicht in de criminaliteit, drugs circuit belanden. Hun regeerakkoort zullen de zwaksten de hardste klappen ontvangen en de sociale zekerheid zal uitelkaarspatten, deze mensen in het kabinet zijn verantwoordelijk voor de verharding van onze maatschappij waar geld en winst boven alles staat tenkoste van de mens en natuur, waar een handje vol profiteurs er beter op worden, en de overgrote deel de dupe van wordt. dan zitten ze wel te bleren dat er teveel asielzoekers hier naar toekomen en dat er steeds meer criminelen komen en dat criminaliteit in Nederland zo probleem is en deze problemen geven ze de schuld aan deze kwetsbare groepen terwijl ze zelf deze problemen creeren en dat deze problemen uit het hart van het kapitalistische zelf komt en dat is een stenen hart.

Zo ff weer een mening geven aan Balkellende, die kogelbrief neem ik btw niet sireus maar wel de alsmaar groeiende maatschappelijke onrust in Nederland en de wereld.

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 23:54.
Oud 25-05-2003, 01:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Wie gaat er mee meneer balkenende vermoorden?
Oud 25-05-2003, 01:14
Joostje
Joostje is offline
Inderdaad zijn eigen schuld, had hij maar niet een mening moeten hebben die afwijkt van de gemiddelde communist.
Oud 25-05-2003, 01:15
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 25-05-2003 @ 02:11:
Zullen we voor deze ene keer Volkert van der G een dagje vrij laten?
Oud 25-05-2003, 01:19
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2003 @ 02:14:
Inderdaad zijn eigen schuld, had hij maar niet een mening moeten hebben die afwijkt van de gemiddelde communist.
Dat heeft niets te maken met een mening dat afwijkt van de gemiddelde communist, bezuinigen op sociale zekerheid waar de zwaksten van de lage en midden inkomens de zwarste klappen opvangen is gewoon onrechtvaardig en Asociaal en kan gewoon niet.

Terwijl de topinkomens van bv topmanagers afgelopen jaar alleen maar zijn gestegen crusiaal!
Oud 25-05-2003, 01:23
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 25-05-2003 @ 02:19:
Dat heeft niets te maken met een mening dat afwijkt van de gemiddelde communist, bezuinigen op sociale zekerheid waar de zwaksten van de lage en midden inkomens de zwarste klappen opvangen is gewoon onrechtvaardig en Asociaal en kan gewoon niet.

Terwijl de topinkomens van bv topmanagers afgelopen jaar alleen maar zijn gestegen crusiaal!
Jij vindt het onrechtvaardig en niet kunnen. Als je een doorsnee vvdér zou vragen zou hij zeggen dat mensen maar moeten werken voor hun geld enz. Je verkondigt niet de absolute waarheid; om een politicus die een andere dan de door jou gewenste mening verkondigd de mond te snoeren lijkt me niet al te koosjer.
Oud 25-05-2003, 01:36
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2003 @ 02:23:
Jij vindt het onrechtvaardig en niet kunnen. Als je een doorsnee vvdér zou vragen zou hij zeggen dat mensen maar moeten werken voor hun geld enz.
Mensen willen wel werken voor hun geld, maar ze worden ontslagen door de slechte economie, door de hoge werkloosheid zijn veel vacature's bezet dus dat heeft niets te maken met ze moeten werken voor hun geld want dat willen ze dolgraag om bv hun gezin te onderhouden maar als er geen werk is dan is er geen werk.

Citaat:
om een politicus die een andere dan de door jou gewenste mening verkondigd de mond te snoeren lijkt me niet al te koosjer.
Dat doe jij juist jij roept allerlij anti communistische leuzen uit en gaat constant tegen mijn mening in. (niet dat ik daar aan erger hoor.
Oud 25-05-2003, 01:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 25-05-2003 @ 02:36:
Mensen willen wel werken voor hun geld, maar ze worden ontslagen door de slechte economie, door de hoge werkloosheid zijn veel vacature's bezet dus dat heeft niets te maken met ze moeten werken voor hun geld want dat willen ze dolgraag om bv hun gezin te onderhouden maar als er geen werk is dan is er geen werk.

nee hoor, ze zitten gewoon thuis uitkering te trekken, het zijn een stelletje luie donders . (niet dat ik het hiermee eens ben, maar het is ook een point of view.

Dat doe jij juist jij roept allerlij anti communistische leuzen uit en gaat constant tegen mijn mening in. (niet dat ik daar aan erger hoor.
ik ga met je in discussie. dat is iets anders dude.
Oud 25-05-2003, 01:47
niceman1984
niceman1984 is offline
quote: Joostje

nee hoor, ze zitten gewoon thuis uitkering te trekken, het zijn een stelletje luie donders . (niet dat ik het hiermee eens ben, maar het is ook een point of view.

-----------------------------------------------------

Daar ben ik het ook niet mee eens nee, maar jij benoemt een klein groepje daarvan en hoe zit het met de massaontslagen in de ICT en de bouw en andere grote conserns er zijn afgelopen jaar al bijna een kwart miljoen ontslagen gevallen denk je dat al die mensen (met gezinnen) ineens maar lekker willen luieren en de tijd van hun leven hebben dat ze niet meer hoeven te werken?
Oud 25-05-2003, 01:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 25-05-2003 @ 02:47:
quote: Joostje

-----------------------------------------------------

Daar ben ik het ook niet mee eens nee, maar jij benoemt een klein groepje daarvan en hoe zit het met de massaontslagen in de ICT en de bouw en andere grote conserns er zijn afgelopen jaar al bijna een kwart miljoen ontslagen gevallen denk je dat al die mensen (met gezinnen) ineens maar lekker willen luieren en de tijd van hun leven hebben dat ze niet meer hoeven te werken?
er zijn ook nog genoeg onvervulde vacatures

not my point of view
Oud 25-05-2003, 02:00
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2003 @ 02:57:
er zijn ook nog genoeg onvervulde vacatures
bv: als je een vacature ziet in de krant denk je aha een onvervulde vacature en je gaat solliciteren denk je dan echt dat je de enigste bent die gaat solliciteren. Vooral door de hoge werkloosheid heb je een hele grote concurrentie dus een kleinere kans dat je wordt aangenomen... en de onvervulde vacature's worden steeds schaarser.
Oud 25-05-2003, 02:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 25-05-2003 @ 03:00:
bv: als je een vacature ziet in de krant denk je aha een onvervulde vacature en je gaat solliciteren denk je dan echt dat je de enigste bent die gaat solliciteren. Vooral door de hoge werkloosheid heb je een hele grote concurrentie dus een kleinere kans dat je wordt aangenomen... en de onvervulde vacature's worden steeds schaarser.
zijn er wel nog. geez...
Oud 25-05-2003, 10:25
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2003 @ 03:09:
zijn er wel nog. geez...

Lang niet genoeg en hoe durf je al die tienduizenden ontslagen te beschuldigen dat ze maar lekker willen luieren.

Waarom hadden ze eerst wel werk dan?

Als er genoeg werk zou zijn zouden die mensen toch nooit ontslagen wordne? Of moet iemand met een VWO diploma op zak maar vuilnisman worden omdat daar behoefte aan is??

Laatst gewijzigd op 25-05-2003 om 10:28.
Oud 25-05-2003, 10:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 25-05-2003 @ 11:25:
Lang niet genoeg en hoe durf je al die tienduizenden ontslagen te beschuldigen dat ze maar lekker willen luieren.

Waarom hadden ze eerst wel werk dan?

Als er genoeg werk zou zijn zouden die mensen toch nooit ontslagen wordne? Of moet iemand met een VWO diploma op zak maar vuilnisman worden omdat daar behoefte aan is??
moet je bij unex zijn, niet bij mij. het is gewppn een klwestie van prioriteiten stellen, en subjectief. onze communist verklaart zijn waarheid als DE waarheid, en lijkt geen andere meningen toe te staan.
Oud 25-05-2003, 11:36
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2003 @ 11:43:
het is gewppn een klwestie
Dude je moet echt om je spelling denken.

Citaat:
onze communist verklaart zijn waarheid als DE waarheid, en lijkt geen andere meningen toe te staan.
Tuurlijk wel graag zelf ik ben gewoon eerlijk maar ik wil gewoon duidelijk maken over de problemen, en verder zeg ik mijn eigen mening ik wil niet meteen zeggen dat dat per definitie DE waarheid is het is gewoon mijn mening zoals bv dat door deze regeerakkoord de lage en de midden inkomens de dupe van worden, terwijl de rijken er echt niet op achteruitgaan integendeel.
Oud 25-05-2003, 11:47
NN
NN is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 25-05-2003 @ 02:11:
Ik wil niet mee om hem te vermoorden, maar ik zou wel mee willen om eens in een goed gesprek te wijzen op zijn verantwoordelijkheid ten op zichte van alle:
- scholieren
- studenten
- WAO'-ers
- Melkertbaners
- Ziekenfondsafhankelijken
- Rijksambtenaren
- etc.
- enz.
die hij nu met de plannen voor de komende tijd het leven een stuk moeilijker maakt.
Oud 25-05-2003, 11:57
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
NN schreef op 25-05-2003 @ 12:47:
maar ik zou wel mee willen om eens in een goed gesprek te wijzen op zijn verantwoordelijkheid ten op zichte van alle:
- scholieren
- studenten
- WAO'-ers
- Melkertbaners
- Ziekenfondsafhankelijken
- Rijksambtenaren
- etc.
- enz.
die hij nu met de plannen voor de komende tijd het leven een stuk moeilijker maakt.
Kortom: allemaal balkellende
Oud 25-05-2003, 12:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-05-2003 @ 11:43:
moet je bij unex zijn, niet bij mij. het is gewppn een klwestie van prioriteiten stellen, en subjectief. onze communist verklaart zijn waarheid als DE waarheid, en lijkt geen andere meningen toe te staan.
Ja, maar ik reageerde ff op jou, wat die andere gast ervan vind boeit me niet.
Oud 25-05-2003, 12:52
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 25-05-2003 @ 12:36:
Dude je moet echt om je spelling denken.

is het niet denken AAN?

Tuurlijk wel graag zelf

je bedoelt: Natuurlijk wel, graag zelfs, [/b]

ik ben gewoon eerlijk maar

,maar

ik wil gewoon duidelijk maken

IETS duidelijk maken?

over de problemen, en verder zeg ik mijn eigen mening

uit je mening. zeg je mening klinkt vreemd.

ik wil niet meteen zeggen dat dat per definitie DE waarheid is

punt komma ;

het is gewoon mijn mening zoals bv dat door deze regeerakkoord

dit regeerakkoord

de lage en de midden inkomens de dupe van worden,

dat door deze regeerakkoord de lage en middeninkomens de dupe van worden? Het dupe waarvan?

terwijl de rijken er echt niet op achteruitgaan integendeel.
Denk eens aan je grammatica . Anyway, nutteloos om iemand anders op zijn/ haar nederlands aan te vallen.

Je zegt: "is het zijn eigen schuld"

Je zegt: De politicus verdient een kogelbrief
Je zegt: Een politicus verdient het niet zijn mening te verwoorden indien die afwijkend is van eht NCPN handboek
Je zegt: Vrijheid van meningsuiting dient te worden afgeschaft.
Oud 25-05-2003, 13:49
Anne
Anne is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2003 @ 13:31:
Je weet gewoon dat er ergens een paar gasten zitten die aan iedereen die ze niet mogen in de media zo'n brief sturen en zich ondertussen rot lachen omdat ze weer uitgebreid in het nieuws komen. Ik denk niet dat er echt een reeële dreiging van uit gaat.
Het is eigenlijk wel erg dat het begint te wennen en dat we er amper van schrikken. Ik denk dat Balkenende toch natuurlijk wel geschrokken is (watje ). Vind het wel laf, als je het niet met iemand eens bent, laat het dan op een andere manier weten, maar niet zo.
Oud 25-05-2003, 19:49
Gatara
Gatara is offline
*genoeg*

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten