Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is misschien in theorie wel mogelijk maar zeker in de pratijk niet hoor. |
![]() |
|
Dit is onzin.
Ten eerste is internet nu al goedkoop zat: adsl kost niet echt veel als je het deelt met een aantal huisgenoten. En een constante verbinding is niet eens nodig: als je alleen maar informatie wilt opzoeken volstaat een dialup verbinding. Deze kun je realiseren met een modemkaartje van een paar euro, dan betaal je nog slechts de lokale telefoontikken (een abonemment is niet nodig, zat gratis providers). Het punt is: je hebt alleen wél een computer nodig. Ik vermoed dat jij internet beschikbaar wilt maken voor de armere mensen in het land. Een nobel streven, maar daar hebben ze heel weinig aan als ze geen pc kunnen betalen.. Maar goed, ze kunnen toch in de bibliotheek dingen opzoeken? Het nut van dat draadloze zie ik niet echt in. "Het hoeft niet supersnel te zijn, maar gewoon snel genoeg" is natuurlijk een loze uitspraak; wat nú snel genoeg is is over een jaar of 5 compleet achterhaald en onbruikbaar (Toen ik een jaar of 10 geleden voor het eerst internet zag, duurde het 5 minuten om een plaatje in te laden dat een kwart van je beelscherm in beslag nam. Dat was dan ook nogeens in hooguit 256 kleuren ![]()
|
Waarom zou iedereen overal met het internet moeten kunnen verbinden en waarom zou de overheid dat moeten betalen? En wat heeft dit met Filosofie of Levensbeschouwing te maken?
||
Citaat:
kleine toelichting: De meeste scholen werken met internet, als simpele scholier heb je tegenwoordig internet nodig om oa de mail van school te lezen. De meeste scholen zijn van de overheid. Ook de belasingopgave wordt gestimuleerd om via het internet te versturen. Dus de overheid wil dat we bereikbaar zijn op het internet dus moet zij er ook de mogelijkheid voor scheppen voor de hele bevolking, waartoe ook de zogenoemde kansarmen van de samenleving behoren, die nu geen internetaansluiting kunnen betalen.
|
Liever niet zo'n online-verbinding voor iedereen.
![]() Heb me net een middag achter de PC vandaan kunnen halen om van het lekkere weer te genieten (moet ik eens vaker doen). Met zo'n verbinding zou iedereen aan zijn/haar toetsenbord vastroesten ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Safer Internet Day 2017 Paavali | 1 | 07-02-2017 15:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Maakt internet de mensheid dommer? Schipper | 31 | 16-05-2011 21:11 | |
Algemene schoolzaken |
Onderzoek communicatie via internet Eddy_Stam | 7 | 26-11-2008 20:44 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Enquete] Winkelen (verslag voor school) VanillaCream | 32 | 31-01-2006 16:28 | |
Software & Hardware |
Handige links voor scholieren en studenten, ook games enzo jurrian | 1 | 09-02-2002 12:56 | |
Software & Hardware |
DE startpagina 4 EVERY 1 jurrian | 5 | 09-02-2002 12:54 |