Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik voel me redelijk vaak schuldig om dingen die ik doe en die ik bij nader inzien anders had moeten/kunnen doen... Wat dat betreft ben ik echt een enorme perfectionist, TE perfectionistisch voor mezelf, ik wil alles beter en mooier dan ik het werkelijk doe.
Je aanstellerig voelen als je met een probleem kampt? Neuh, nooit... ahum... Goh... ik had dit bericht kunnen schrijven, echt... Ik kan me van het ene op het andere moment ontzettend rot voelen, zo van ontzettend vrolijk naar ontzettend chagrijnig, terwijl er maar iets heel kleins gebeurd is. Dan kan ik dat gevoel absoluut niet van me af zetten, en op een gegeven moment komt zoiets eruit, met een enorme jankbui die ik dan op dat moment niet kan verklaren, want een directe aanleiding is er dan niet... Dat huilen lucht wel op, maar dan voel ik me daarna ontzettend aanstellerig... Ik bedoel: wie huilt er nou om niks? Ja, ikke... Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn verhaal op internet kwijt te kunnen? Nou, punt 1: niemand (op 1 persoon na) weet wie 'ik' ben, ik vertel niemand dat ik op dit forum zit, zodat ik er ook niet persoonlijk over aangesproken kan worden. Bovendien doe ik mijn best geen namen te noemen, zodat het vrij abstract blijft. Ook vertel ik geen TE persoonlijke dingen op internet... Zodat ALS uitkomt dat ik Hawahaai ben, niet 100% van mij bekend is... Sommige dingen hou je voor jezelf... terwijl je andere dingen wel kwijt 'wilt', maar liever niet aan mensen die je persoonlijk kent, omdat je dan weer bijvoorbeeld het idee krijgt dat je je aanstelt... |
![]() |
|
ik stel me nooit of nauwelijks aan, dus... dat gaat niet op. Schuldig, sja soms. Komt meestal omdat ik iets snel of onder druk heb beslist, terwijl ik beter ff had kunnen wachten, maargoed...
Snel daarna realiseer ik me dat schuldig voelen geen zin heeft en dan ga ik weer vrolijk haribo beertjes eten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En als ik me een x rot voel, en ik dan naar anderen kijk..denk ik dan wel eens dat ik me aanstel jah..het kan altijd erger. Ik heb dan nog maar 1 of 2 x hier een topic gepost op psychologie, maar het voelt gewoon goed, als je je verhaal kwijt kunt, als je je super rot voelt, aan iemand die je gewoon niet kent..en die jou dan advies geeft...geeft me gewoon beter gevoel soms, dan wanneer ik met iemand praat die ik heel goed ken, zoals met mn ouders of met mn beste vriendin. ![]()
||
Citaat:
![]() Maar alleen ga ik niet vrolijk weer door, maar blijf er heel lang mee zitten.
||
Citaat:
|||
Citaat:
of dat ik gewoon van een mug tien olifanten maak. ![]() Citaat:
kom dan slecht uit m'n woorden en ben soms best bang voor negatieve kritiek ed.
|
Verwijderd
|
mjah, ik voel me soms best schuldig wanneer k iemand iets verteld heb bijvoorbeeld. Ik wilde dan dat ik het niej had gedaan omdat die persoon dan echt onwijs ongerust word ofzo.. ik vind ook regelmatig dat ik me aanstel, en dat pepert mijn vader er dan ook nog eens even lekker in, word ik helemaal niet goed van.. maargoed, ik leef nog...
|
![]() |
||
Citaat:
kweet neij, opt forum idd negatieve kritiek, maar ook bang dat iemand erachter komt dat ik het ben oid... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en anderen die er erger aan toe zijn. ik voel me wel ns schuldig als ik met iets zit van een ander en dan moet ik t kwijt en dan vertel ik t toch aan iemand omdat ik t gewoon kwijt MOET.. en dan voel ik me wel ns schuldig dat ik t toch niet voor me heb gehouden.. en op internet? er zit hier vanalles in mn hoofd en mn gevoel is zo overweldigend, en ik probeer het wel eens onder woorden te brengen, pratend of schrijvend, maar alles wat ik zeg of schrijf komt nog geen eens een heel klein beetje bij hoe ik me voel, terwijl t voor anderen juist lijkt alsof ik alles heel goed van me af kan schrijven enzo en er goed over kan praten.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Kort verhaal] Schaamte en schuld RedWarrior | 9 | 18-02-2005 14:32 | |
Psychologie |
schuldig voelen na ''zinloos geweld'' deringmeester | 28 | 29-01-2005 16:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[kort verhaal] schuld Envy | 12 | 07-06-2004 18:40 | |
Vrije tijd |
[F1]Onderzoek naar schuld Barrichello + Raikkonen mrhanky | 14 | 23-08-2003 15:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
verkrachting en schuld aan het slachtoffer never mind | 58 | 01-06-2003 16:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Was ik maar de schuld van alles (Voor Lithium en Reemsel) Dying Bride | 2 | 24-11-2001 15:32 |