Oud 12-07-2003, 16:52
be062603
be062603 is offline
Beste ,

Ik heb deze vraag al eens gepost , maar vermits ik na lange tijd nog geen reactie kreeg , nogmaals

Het zit dus zo , men harddisk is gepartitierd in 2 Delen . Ik had Windows XP op de D: schijf staan met 1 user . Die user had zijn eigen paswoord . Daar ik heel veel problemen begon te krijgen besloot ik om op de c: schijf ook windows xp te zetten , en dat ik dan de belangrijke files van de d: schijf naar de c: kon kopieren en dan later de d: formatteren . Ik deed dit dus , maar als ik nu inlog in nieuwe windows met eender welke gebruiker ( ook administrator ) , en ik ga naar d:\Documents And Settings\blabla\Mijn documenten krijg ik de leuke error Toegang geweigerd , waarschijnlijk omdat er op die user een paswoord stond . Is er nog een manier om hier toch in te geraken ?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2003, 23:30
dafelix
dafelix is offline
bij het aanmaken van nieuwe users kan gekozen worden om bestanden te beveiligen. Deze bestanden kunnen enkel en alleen door DIE user worden gelezen met het daarbij behorende password. Zet die files (vanuit je 1e (oude) windowsXP) in een map d:\temp (of zet ze direct op de C-schijf). Kun je echter niet meer in je oude XP komen heb je een probleem, de data is nl via je password gecodeerd en daardoor ontoegankelijk

suc6
Oud 12-07-2003, 23:38
unpopular
unpopular is offline
Er zijn programmatjes die de mappen kunnen "kraken" maar daar moet je wel voor betalen tenminste de betere programma's zullen je geld kosten. Maar het is opzicht te doen (vriend van me had zelfde probleem en naar lang werken heeft hij al zijn documenten weer terug).

Weet nu zo ff geen naam van de programma's maar als je zoekt zul je er vast uitkomen en streek ik die gast morgen nog dan vraag ik het wel en post vervolgens wel.

succes met zoeken hopelijk lukt het zo en anders komt de hulp nog wel.

Citaat:
password gecodeerd en daardoor ontoegankelijk
Niets is ontoegankelijk alles is te bereiken zeker met pc maar sommige dingen kosten meer tijd dan andere.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:19
be062603
be062603 is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-07-2003 @ 00:30:
bij het aanmaken van nieuwe users kan gekozen worden om bestanden te beveiligen. Deze bestanden kunnen enkel en alleen door DIE user worden gelezen met het daarbij behorende password. Zet die files (vanuit je 1e (oude) windowsXP) in een map d:\temp (of zet ze direct op de C-schijf). Kun je echter niet meer in je oude XP komen heb je een probleem, de data is nl via je password gecodeerd en daardoor ontoegankelijk

suc6
Da dacht ik dus ook al , en kan idd ni meer aan eerste windows
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:20
be062603
be062603 is offline
Citaat:
unpopular schreef op 13-07-2003 @ 00:38:
Er zijn programmatjes die de mappen kunnen "kraken" maar daar moet je wel voor betalen tenminste de betere programma's zullen je geld kosten. Maar het is opzicht te doen (vriend van me had zelfde probleem en naar lang werken heeft hij al zijn documenten weer terug).

Weet nu zo ff geen naam van de programma's maar als je zoekt zul je er vast uitkomen en streek ik die gast morgen nog dan vraag ik het wel en post vervolgens wel.

succes met zoeken hopelijk lukt het zo en anders komt de hulp nog wel.

Niets is ontoegankelijk alles is te bereiken zeker met pc maar sommige dingen kosten meer tijd dan andere.
Ok bedankt , ik hoor graag zo'n naam van je , alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 10:27
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
unpopular schreef op 13-07-2003 @ 00:38:

nee en aangezien hij z'n password weet kan hij er nog op een of andere manier inkomen, maar je moet ook kijken wat relevant en haalbaar is voor zo iemand. je kan wel roepen dat er kraak progjes voor zijn, maar zolang zo-iemand niet weet hoe en wat heeft de TS er nog nix aan natuurlijk
Oud 13-07-2003, 10:31
be062603
be062603 is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-07-2003 @ 11:27:
nee en aangezien hij z'n password weet kan hij er nog op een of andere manier inkomen, maar je moet ook kijken wat relevant en haalbaar is voor zo iemand. je kan wel roepen dat er kraak progjes voor zijn, maar zolang zo-iemand niet weet hoe en wat heeft de TS er nog nix aan natuurlijk
Geef me eens een naam van progie en dan zal ik wel zien hoe ver ik geraak
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:44
Verwijderd
Citaat:
be062603 schreef op 13-07-2003 @ 11:31:
Geef me eens een naam van progie en dan zal ik wel zien hoe ver ik geraak
Ik weet niet hoeveel tijd en PC's je hebt..
Maar een 8 cijferig password Brute Forcen lukt je niet binnen een jaar..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:44
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-07-2003 @ 11:27:
Nou het progje is gewoon installen en op 1 knop drukken.
Het probleem bij windows is gewoon ook al weet je het paswoord maar je windows is corrupt of gewoon weg dat je er soms (vaak) niet meer in de map mag lezen. Dat is een fout van windows + als ik iemand een progje geef dan sta ik altijd klaar via msn of forum om te helpen.
Ik help iedereen graag en mss kost het bij sommige meer tijd maar goed das gewoon geduld.

Naam progje komt er aan als die gast uit zijn bed komt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 21:53
unpopular
unpopular is offline
beter laat dan nooit

het progje heet active@ file recovery

maar je kunt het hier vinden http://www.file-recovery.net/download.htm
mocht deze niet zo fijn zijn kun je met google zoeken naar "active file recovery" dan zul je ook andere vinden.

succes en als je vragen hebt dan roep je maar.

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 21:56
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
McLaren schreef op 13-07-2003 @ 14:44:
Ik weet niet hoeveel tijd en PC's je hebt..
Maar een 8 cijferig password Brute Forcen lukt je niet binnen een jaar..
windows heeft niet zo'n mooie beveiligings code.
Volgens mij duur het niet zo lang.
start het progje op en het scant de harddisk en klaar alles is leesbaar. Je klikt iets aan en recoverd het zo.

(mss zet windows xp alleen een veiligheids bit omhoog ofzo???? want echt kraken is het niet ofzo duurt ook maar 4-5sec maar dat kan ook best alleen de inlees tijd zijn.)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 08:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Op mijn PII-300 duurde het 33 uur voor ik een 10-karakterig Windows 2000-password met hoofdletters en cijfers had gebruteforced, dus zo sterk zijn die dingen echt niet. Geloof dat hij 300.000 combinaties per seconde kon hashen.
Oud 14-07-2003, 11:07
be062603
be062603 is offline
Citaat:
unpopular schreef op 13-07-2003 @ 22:53:
beter laat dan nooit

het progje heet active@ file recovery

maar je kunt het hier vinden http://www.file-recovery.net/download.htm
mocht deze niet zo fijn zijn kun je met google zoeken naar "active file recovery" dan zul je ook andere vinden.

succes en als je vragen hebt dan roep je maar.
Hartelijk bedankt , mapje aanduiden ,recoverke op c: en twerkte

Groetjes

Samuel
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 13-07-2003 @ 22:56:
windows heeft niet zo'n mooie beveiligings code.
Volgens mij duur het niet zo lang.
start het progje op en het scant de harddisk en klaar alles is leesbaar. Je klikt iets aan en recoverd het zo.

(mss zet windows xp alleen een veiligheids bit omhoog ofzo???? want echt kraken is het niet ofzo duurt ook maar 4-5sec maar dat kan ook best alleen de inlees tijd zijn.)
Windows encrypt zn pw's niet goed nee, dat is gewoon via een sleutel.
Maar dingen als htaccess van mij part, dat moet je BF'en
En zo wel meer dingen, en dat duurt lang
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 11:36
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
McLaren schreef op 14-07-2003 @ 12:11:
Windows encrypt zn pw's niet goed nee, dat is gewoon via een sleutel.
Maar dingen als htaccess van mij part, dat moet je BF'en
En zo wel meer dingen, en dat duurt lang
Probeer het maar ff met dat programma dan zul je het zien.

Kijk dat sommige dingen lang duren tuurlijk das altijd met cracken van paswoorden. Maar ik geloof niet dat het hier met een paswoord gaat het lijkt wel dat het programma zo binnen wandelt. En als dat het geval is spreek ik niet over een goede beveiliging. En dan verwacht ik meer dat er ergens een securebit geset wordt dan daadwerkelijk een encryptie wordt toegepast.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 11:37
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
be062603 schreef op 14-07-2003 @ 12:07:
Hartelijk bedankt , mapje aanduiden ,recoverke op c: en twerkte

Groetjes

Samuel
mooi dat alles gelukt is
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 14-07-2003 @ 12:36:
Probeer het maar ff met dat programma dan zul je het zien.

Kijk dat sommige dingen lang duren tuurlijk das altijd met cracken van paswoorden. Maar ik geloof niet dat het hier met een paswoord gaat het lijkt wel dat het programma zo binnen wandelt. En als dat het geval is spreek ik niet over een goede beveiliging. En dan verwacht ik meer dat er ergens een securebit geset wordt dan daadwerkelijk een encryptie wordt toegepast.
Ik ken wel zo'n Programma (Cain bijvoorbeeld) die vist er zo pw's uit.

Maar als het dus ecxht op BF aankomt en je hebt een pass met 8 cijfers, vergeet het dan maar
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 16:56
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
McLaren schreef op 14-07-2003 @ 12:39:
Ik ken wel zo'n Programma (Cain bijvoorbeeld) die vist er zo pw's uit.

Maar als het dus ecxht op BF aankomt en je hebt een pass met 8 cijfers, vergeet het dan maar
Zover als ik je begrijp ken je dus niet de werking van het programma want je vergelijkt de verkeerde dingen (volgens mij) active@ file recovery kraakt NIETS!!!!! hij leest gewoon van de harddisk niet zo dat hij eerst moet kraken heb zelf een 15 letterig passwoord en hij las het zo van mij harddisk (laat tijd mss 20 sec bij 7GB) ook zoals je ziet dat het gelukt is (helaas staat de tijd er niet bij maar ik verwacht dat het hem ook geen 10 min gekost zal hebben).

Kijk ik weet dat er andere dingen zijn die wel met BF gekraakt moet worden, maar das hier dus niet het geval.

Sinds dat mijn passwd dus 15 karakters is en geen bestaand woord is is het onmogelijk om een BF actie binnen 20 sec te doen. Tenzij dat je een super pc thuis hebt staan uit het jaar 2200
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten