Oud 14-07-2003, 16:57
strawberry
strawberry is offline
bij welke supermarkt verdien je op je 15e het meest met vakkenvullen,

super de boer
albert heijn
edah
konmar
of c1000

?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2003, 23:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Albert Heijn
€ 2,62

ter info: je bouwt wel appart de volgende dingen op
ADV-Uren
Vakantie-Uren
Vakantiegeld
Winstuitkering
Bij ziekte krijg je uitbetaald

Dit zit dus NIET bij je loon in wat altijd positieve meevallers zijn.

Verder wil ik je op het volgende wijzen

konmar
-salaris is inclusief: adv-uren ,vakantie-uren en vakantiegeld (kennen ze ook geen winstuitkering)

c1000
-Ongeveer zelfde als AH (tenzij het een zelfstandige is die kunnen alles zel bepalen van heel hoof tot heel laag) Maar reken ook hier niet op winstuitkering en vraag altijd na hoe en wat met de eerder genoemde punten bij konmar oo kdat verschilt per C1000(FRANSHISCH!!!!).
Maar vooral bij C1000 kan het heel verschillend zijn omdat er te maken is met franchisch winkels.

Edah en super de boer zou ik niet weren

Een voordeel te noemen van vooral AH is dat als je het niet meer naar je zin hebt binnen het filiaal en tochj er wil blijven werken (b.v. filiaal van een vriend oid wilt gaan) over plaatsing mogelijk is met behoud van ADV-uren, vakantieopbouw en salaris (vooral voor verkopers 2 vaak en plus punt)

Tot zover wat ik weet hoo pduidelijk te zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 08:54
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 15-07-2003 @ 00:12:
(FRANSHISCH!!!!)
Franchise.

Overigens: je gaat toch niet voor 2,62 per uur kromliggen? Dan kun je volgens mij écht nog beter op straat gaan bedelen. Als je het een beetje goed aanpakt verdien je daar nog meer mee
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:30
Phileine
Phileine is offline
Ik ben op mijn zestiende bij Jumbo begonnen en toen kreeg ik zeven gulden netto.
Toen ik ophield op mijn achtiende had ik 6 euro.
Oud 15-07-2003, 09:31
strawberry
strawberry is offline
bedankt ikbenschipper1! aan jou heb ik wat
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 12:22
ikbenschipper1
Citaat:
nare man schreef op 15-07-2003 @ 09:54:
Franchise.

Overigens: je gaat toch niet voor 2,62 per uur kromliggen? Dan kun je volgens mij écht nog beter op straat gaan bedelen. Als je het een beetje goed aanpakt verdien je daar nog meer mee
Hoe je het spelt doet er niet toe
En tja vroeger was het 5,02 GULDEN toen ik op me 14/15de begon. Dus nu toch al wel gestegen. En ehm 2,62 is meer dan het minimumloon. En vele betalen maar minimum vooral in deze tijd met veel vraag (werknemers willen werk hebben) van werk en weinig aanbod(werkgevers zoeken werknemers). Zoals je op TV hebt kunnen zien zijn baantjes bij onder andere bollenteelers deze zomer weer helemaal in (ter info dit is (jeugd)minimumloon)
Het minimumloon staat op 2,19 BRUTO.

Citaat:
Scatterheart schreef op 15-07-2003 @ 10:30:
Ik ben op mijn zestiende bij Jumbo begonnen en toen kreeg ik zeven gulden netto.
Toen ik ophield op mijn achtiende had ik 6 euro.
Dat kan inderdaad wel kloppen ja (advertensie gezien toen jumbo bij ons werd geopend) Maar dit was dus inclusief alle extra's die je bij AH apprt krijgt wat vergelijken soms moeilijk maakt.
Maar hiermee worden jongeren wel "gelokt" terwijl de hoogte van het loon allemaal wel mee valt uiteindelijk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 21:06
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 15-07-2003 @ 13:22:

Dat kan inderdaad wel kloppen ja (advertensie gezien toen jumbo bij ons werd geopend) Maar dit was dus inclusief alle extra's die je bij AH apprt krijgt wat vergelijken soms moeilijk maakt.
Maar hiermee worden jongeren wel "gelokt" terwijl de hoogte van het loon allemaal wel mee valt uiteindelijk
Wat is het probleem? Je krijgt het geld toch? Het gaat zich in een baantje niet alleen om een paar rottige eurocenten. Het maakt ook al veel uit of je het werk lichamelijk aankunt en of de sfeer gewoon leuk is.
Oud 15-07-2003, 23:04
ikbenschipper1
Citaat:
Scatterheart schreef op 15-07-2003 @ 22:06:
Wat is het probleem? Je krijgt het geld toch? Het gaat zich in een baantje niet alleen om een paar rottige eurocenten. Het maakt ook al veel uit of je het werk lichamelijk aankunt en of de sfeer gewoon leuk is.
Jeps en daarom werk ik nog steeds bij ah omdat het er gezelklig is(leuke sfeer) echter weet ik uit ervaring dat sommige mensen het voor het geld doen Maar aks je toch in een supermarkt gaat werken zorg dan dat je een goede werkgever hebt.
Gezelligheid gaat bij mij boven het geld.
Ik zou denk ik niet makkelijk over stappen als ik weet dat ik ergens anders 2 euro meer krijg maar het niet gezelliug is andere misschien wel he zegt niets over mij maar over hoe ik de meeste mensen ken in het algemeen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 10:04
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 15-07-2003 @ 00:12:
Albert Heijn
€ 2,62

ter info: je bouwt wel appart de volgende dingen op
ADV-Uren
Vakantie-Uren
Vakantiegeld
Winstuitkering
Bij ziekte krijg je uitbetaald

Dit zit dus NIET bij je loon in wat altijd positieve meevallers zijn.

Verder wil ik je op het volgende wijzen

konmar
-salaris is inclusief: adv-uren ,vakantie-uren en vakantiegeld (kennen ze ook geen winstuitkering)

c1000
-Ongeveer zelfde als AH (tenzij het een zelfstandige is die kunnen alles zel bepalen van heel hoof tot heel laag) Maar reken ook hier niet op winstuitkering en vraag altijd na hoe en wat met de eerder genoemde punten bij konmar oo kdat verschilt per C1000(FRANSHISCH!!!!).
Maar vooral bij C1000 kan het heel verschillend zijn omdat er te maken is met franchisch winkels.

Edah en super de boer zou ik niet weren

Een voordeel te noemen van vooral AH is dat als je het niet meer naar je zin hebt binnen het filiaal en tochj er wil blijven werken (b.v. filiaal van een vriend oid wilt gaan) over plaatsing mogelijk is met behoud van ADV-uren, vakantieopbouw en salaris (vooral voor verkopers 2 vaak en plus punt)

Tot zover wat ik weet hoo pduidelijk te zijn geweest
En krijg ik me ADV uren uitbetaald als ik een dagje vrij neem [drie weken van te voren] of alleen als ik een dagje vrij in een week dat ik minder uren draai dan wat in mijn contract staat?

32 -uren contract. Acht uur per week. Ik werk 12 uur en neem dagje vrij! ADV of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 10:16
Martin
Martin is offline
Ik verdien ? 4,13 per uur bij Sanders Supermarkten, ik heb een "vast" contract en géén "oproepkrachtencontract" zoals de rest. Ik verdien hierdoor bijna 2 euro per uur meer dan mijn leeftijdsgenoten die er werken
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:06
Go
Go is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-07-2003 @ 09:54:
Franchise.

2,62 is volgens mij echt niet zo weinig. Maar is dit nou bruto of netto? Als het bruto is, weet iemand dan ook hoeveel er nog vanaf gaat aan belastingen e.d.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:59
ikbenschipper1
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 16-07-2003 @ 11:04:
En krijg ik me ADV uren uitbetaald als ik een dagje vrij neem [drie weken van te voren] of alleen als ik een dagje vrij in een week dat ik minder uren draai dan wat in mijn contract staat?

32 -uren contract. Acht uur per week. Ik werk 12 uur en neem dagje vrij! ADV of niet?
3 manieren kan het zijn dat er word uit betaald:
1. Je neemt een dag vrij, dan worden automatisch ADV uren uitbetaald
2. Je Haalt je contract Uren niet, Ze zullen je uren aanvullen tot je contract uren
3. Je verzoekt om uitbetaling van b.v. 30 uur

Citaat:
gerwin schreef op 16-07-2003 @ 13:06:
2,62 is volgens mij echt niet zo weinig. Maar is dit nou bruto of netto? Als het bruto is, weet iemand dan ook hoeveel er nog vanaf gaat aan belastingen e.d.
Als je het formulier over gezin/ leeftijd e.d. (dat je krijgt bij in dienst treding) goed invult zal je vriwjel geen loonheffing betalen. tussen je 14de en 18de.
Er gaat nog wel ziektenfonds en vut-premie af.
Deze bedragen zijn echter zo dat hoe meer je verdient hoe meer je betaald.
Werk je 2 uur in de week a 2,62=5,24 x 4 weken = 20,96
Je zal dan dus een zeer laag percentage ziekenfonds en vut betalen. (denk iets van 1 euro in totaal) Hoe meer je verdient hoe hoger de inhoudingen van vut en ziekenfonds. Echter aan belastingen betaal je als je het goed doet NIKS. Ga er van uit dat Burto redelijk Netto is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten