Oud 21-07-2003, 21:22
amz
amz is offline
Ik denk dat een vriendin van mij anorexia heeft.
Ze zegt dat ze zo mager is door de stress en dat ze daarom van haar dokter geen tussendoortjes mag eten, nu ik er over nadenk heb ik haar al in geen tijden meer zien eten wanneer we bijvoorbeeld een dagje uit zijn.
Altijd is ze al gespitst geweest op haar gewicht, altijd zeuren over mensen die iets molliger zijn en altijd willen weten hoeveel iedereen weegt.
Daarnaast is ze ook altijd maar aan het sporten, vrijwel de hele dag, ook in haar eentje.
Moet ik haar geloven dat het komt door de stress?
Als je anorexia hebt gooi je dat natuurlijk niet open op tafel.
Moet ik naar antwoorden gaan vissen of haar maar gewoon geloven?
Of moet je zoiets gewoon laten, ook al is ze een goede vriendin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2003, 01:25
Agnès
Agnès is offline
Ik zou haar een beetje in de gaten houden en als je echt zeker weet dat ze niet in orde is, zou ik haar vertellen waar je mee zit.. en voorstellen om hulp te zoeken bij haar eetstoornis (als dit zo is), maar je moet haar niet pushen, ze moet het uiteindelijk zelf willen.
Oud 22-07-2003, 09:43
doggie
doggie is offline
k zou haar als jullie een dagje uit zijn een keer vragen waarom ze nix eet.en waarom ze zoveel sport.tis nie normaal dat je de hele dag sport....
k zou haar ook goed in de gaten houden en als je denkt dat he mis gaat zou ik naar haar ouders of naar je eigen ouders gaan om het te zeggen.

sterkte ermee!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 14:58
gothicje
gothicje is offline
ik zou haar inderdaad maar in de gaten houden want wat jij over haar vertel klinkt niet gezond..
praat er enetueel een xtje voorzichtig met haar over, begin niet meteen over anorexia ... laat zien dat je je wel zorgen om hara maak enzo
enne dat ze van de dokter geen tussendoortjes mag eten omdat ze gestresst is klinkt wel heel erg raar, het lijkt mij juist logischer om juist in kleine beetjes proberen wat binnnen te krijgen
nou ja ik ben geen exper (maar herken wel wat van anorexia omdat mijn zus al jaren anorexia heeft)
succes
Oud 22-07-2003, 16:40
amz
amz is offline
kd8 zelf steeds dat ze heus wel de waarheid zou spreken, maar al die symptoompjes opgesomd... dat ziet er tog niet helemaal helder uit.
maar thx, ik zal jullie adviezen opvolgen!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 16:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
amz schreef op 22-07-2003 @ 17:40:
kd8 zelf steeds dat ze heus wel de waarheid zou spreken, maar al die symptoompjes opgesomd... dat ziet er tog niet helemaal helder uit.
maar thx, ik zal jullie adviezen opvolgen!
Mensen met eetproblemen liegen vaak

Ik zou er proberen voorzichtig met haar over te praten, of in ieder geval een goede vriendin van haar proberen te zijn!! (al laat het je niet helemaal in beslag nemen). Ook al spreekt ze de waarheid, met al die stress zal ze je ook best nodig kunnen hebben.
Oud 28-07-2003, 19:06
Vada
Vada is offline
Praat er met haar over. Probeer er voorzichtig naar te vragen. Je kunt bv vragen stellen over dat stress probleem, je merkt dan denk ik snel genoeg of haar verhaal echt klopt of dat ze het verzint. Als je haar verhaal niet vertrouwt laat je twijfels dan ook merken. Probeer eerlijk te zijn. Maar zorg wel dat ze je echt vertrouwt, dat is heel belangrijk.

Ze zal vast niet boos op je worden, omdat je bezorgd om haar bent. Je laat juist merken dat je om haar geeft en je zorgen maakt, en de meeste mensen vinden het alleen maar fijn om te weten dat hun vrienden om hun geven.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:16
Miss Helena
Miss Helena is offline
Anorexia is een heel moeilijk onderwerp, vooral om er met diegene over te praten. Ik denk dat je haar een beter een beetje kunt observeren, dan meteen je gedachten aan haar te vertellen. De symptomen zouden anorexia kunnen betekenen, maar aan de andere kant... ik ben in een stress-situatie ook enorm afgevallen en ik liep ook altijd te zeuren over mn gewicht... Tis moeilijk, hou haar in de gaten en als je haar ermee wilt confronteren, doe t dan voorzichtig. Succes!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten