Oud 27-07-2003, 20:56
Verwijderd
Ik heb gemerkt , misschien is het toevallig misschien ook niet dat er als er een topic is van een belg/ische dat die meer commentaar krijgt bv op de schrijfwijze dan op het onderwerp wat ook vrij irriterend is

waarom is dat ? ok Belgen schrijven , praten met een ander dialect maar so what , dan mogen ze toch ook een deftige reactie krijgen op wat ze zeggen ? het is de boodschap die telt niet in welk dialect of met welke afkortingen ze geschreven worden ? binnenkort moet je letten op je schrijfwijze en niet op je probleem ???

dus please , Belgen zijn zoals jij en ik(ik ben wel begisch maaarja ) ik heb het ookal gehad dat ik een topic van een nederlandse niet zo goed kon lezen maar daarop heb ik niet geantwoord , alleen op het probleem , want ik weet goed dat dat vrij irriterend kan zijn ! Je zit met een probleem en je krijgt kritiek op je schrijfwijze ? op wat slaagt dat ?

nou ja , bedankt alvast

xxxjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2003, 20:58
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
dat lijkt me flauwe kul aangezien we nergens aan kunnen zien of een bersoon Belg is.....
Oud 27-07-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 27-07-2003 @ 21:58:
dat lijkt me flauwe kul aangezien we nergens aan kunnen zien of een bersoon Belg is.....
Enkel aan het taalgebruik *gij* maar daar word niemand op afgerekend hier hoor. NL'ers worden ook wel eens ergens op afgerekend.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 21:05
Upke
Upke is offline
Ik vin belgen lief.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 21:15
Tofke_H
Tofke_H is offline
Omdat veel van onze landgenoten enorm dialect type! Vooral mensen uit Antwerpen en Oost-Vlaanderen hebben dat hier op het forum. En inderdaad, ik vind dat je moet opletten op hoe je iets vertelt. Als je met "gullie" ed afkomt, dan kom je totaal niet serieus over!
Oud 27-07-2003, 21:28
Thomas
Thomas is offline
Over het algemeen is er weinig verschil.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 09:54
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 27-07-2003 @ 22:15:
Omdat veel van onze landgenoten enorm dialect type! Vooral mensen uit Antwerpen en Oost-Vlaanderen hebben dat hier op het forum. En inderdaad, ik vind dat je moet opletten op hoe je iets vertelt. Als je met "gullie" ed afkomt, dan kom je totaal niet serieus over!
mja, soms is het toch wel echt erg. maar ik tip toch niet helemaal AN hoor, vinnek gewoon ni klinken.
Oud 28-07-2003, 12:07
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
"deftige reactie?"

Kijk, daar begint het al.
Oud 28-07-2003, 12:55
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Heb ik niet eens gemerkt. Ik denk zelfs dat de meeste forummers niet eens weten dat ik Belg ben dus ...
Oud 28-07-2003, 14:48
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
raindrup schreef op 27-07-2003 @ 21:56:
Ik heb gemerkt , misschien is het toevallig misschien ook niet dat er als er een topic is van een belg/ische dat die meer commentaar krijgt bv op de schrijfwijze dan op het onderwerp wat ook vrij irriterend is

waarom is dat ? ok Belgen schrijven , praten met een ander dialect maar so what , dan mogen ze toch ook een deftige reactie krijgen op wat ze zeggen ? het is de boodschap die telt niet in welk dialect of met welke afkortingen ze geschreven worden ? binnenkort moet je letten op je schrijfwijze en niet op je probleem ???

dus please , Belgen zijn zoals jij en ik(ik ben wel begisch maaarja ) ik heb het ookal gehad dat ik een topic van een nederlandse niet zo goed kon lezen maar daarop heb ik niet geantwoord , alleen op het probleem , want ik weet goed dat dat vrij irriterend kan zijn ! Je zit met een probleem en je krijgt kritiek op je schrijfwijze ? op wat slaagt dat ?

nou ja , bedankt alvast

xxxjes
ik vind jou een stomme rotbelg en je moet je smoel houden!

nee, ff serieus. mij valt het niet echt op. volgens mij neem ik belgen net zo serieus als hollanders.
Oud 28-07-2003, 14:49
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 27-07-2003 @ 22:15:
Als je met "gullie" ed afkomt, dan kom je totaal niet serieus over!
Gullie? Is dat belgisch dan?
Oud 28-07-2003, 14:53
Verwijderd
Deze Belg heeft anders de verrekt irritante gewoonte om leestekens niet direct achter de woorden te zetten maar er een spatie tussen te gooien.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 15:58
Verwijderd
Je hebt Belgen en Belgen natuurlijk. Methuus of Sjeherezade schrijven leuk-belgisch. Bepaalde andere mensen schrijven ronduit vies. Maar irritaties zijn slecht voor je bloeddruk en gezond als ik ben sla ik hun posts gewoon altijd over. >:]
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 15:59
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Qamra schreef op 28-07-2003 @ 15:49:
Gullie? Is dat belgisch dan?
Ik hoor het hier ook wel erg vaak en toch woon ik net niet in Belgie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:02
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
okee... ik geef toe... Belgen zijn gewoon stom
Oud 28-07-2003, 16:06
Verwijderd
Ik heb er nog nooit iets van gemerkt. En over commentaar op schrijfstijl enzo - je zou es in het topic over pesten is je eigens schuld moeten kijken. De heer Vreeg Fred E. (die wij allemaal zo graag mogen) rekent iedereen af die ook maar het miniscuulste foutje maakt dus ik denk dat het niet zoveel uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:21
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 28-07-2003 @ 16:58:
Je hebt Belgen en Belgen natuurlijk. Methuus of Sjeherezade schrijven leuk-belgisch. Bepaalde andere mensen schrijven ronduit vies. Maar irritaties zijn slecht voor je bloeddruk en gezond als ik ben sla ik hun posts gewoon altijd over. >:]
Oud 28-07-2003, 21:19
Dminor
Dminor is offline
Aja? Amaai zenne.

Ik heb een jaar of anderhalf met Belgen gechat op www.studiobrussel.be. Ik heb me slap gelachen om hun dialect, maar na een tijdje was ik daar wel aan gewend en sindsdien versta ik de gemiddelde Vlaming veel beter.
Oud 28-07-2003, 22:07
Verwijderd
Mij valt het meestal niet eens op of iets door een Belg getypt wordt, tenzij ze het stoer vinden hun dialect overdreven uit te typen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten