Advertentie | |
|
![]() |
|
Vermeld nou ajb je Windows versie, zonder dat is antwoord geven een stuk moeilijker.
Ik ga er maar vanuit dat je windows 2000/XP draait op computer A. Rechtermuisknop op je ADSL verbinding, eigenschappen, en bij laatste tabblad internet delen (ICS) inschakelen. Dan op 2e computer de netwerkkaart op 192.168.0.2 / 255.255.255.0 configureren en zowel DNS als default gateway op 192.168.0.1 inschakelen. Nu kun je internetten via computer A.
||
Citaat:
|
Op computer A doe je de wizard thuisnetwerk instellen en dan geef je daar aan dat die computer zorgt voor de internetverbinding en dat de rest daar gebruik van maakt.
Op computer B stel je bij dezelfde wizard in dat je verbinding maakt via een gateway. -WJ
|
Ik had inderdaad wel de versie van windows er bij gezet, maar dat even ter zijde. van die wizard is niet gelukt. Ik kan nog steeds niet internetten. Ik heb nu wel een snelkoppeling op mijn computer B zitten waarmee ik de interverbinding op computer A kan inschakelen en uitschakelen. Dus is er wel een verbinding tussen computer A en B [ internetverbinding, immers anders kan ik die verbinding niet via computer B op A vebreken en aandoen]
Maar internet explorer ziet dat niet. Die denkt elke keer dat er geen verbinding is. Die ziet die verbinding niet. Dus hoe stel ik in dat dat de verbinding word met internet?? Dat wil nu dus niet echt lukken.
|
![]() |
is het niet zo dat je onder IE ook de proxy/Gateway in moet stellen?
Probeer anders ff : Tools->internet options->connections->Lan settings->proxy aanvinken en het ip van de pc met internet invullen. IE afsluiten weer aan zetten en proberen. Mocht het niet helpen zet je gewoon het vinkje uit en klaar. |
![]() |
|
Ah dat van XP had ik voorbij gelezen dan.
Maar heb je nou al geprobeerd wat ik zei? Zo ja, kun je wel pingen naar b.v. scholieren.com ? Windowskey + R dan cmd.exe en enter. dan "ping scholieren.com" en enter. Dan hoor je een response terug te krijgen. Als dat werkt, werkt je internet. Misschien moet je MSIE duidelijk maken dat hij van je LAN (netwerk) gebruik moet maken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kunt maar iets proberen sinds dat ik niet fysiek achter de pc zit ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Draadloos netwerk Paperz | 3 | 05-06-2010 19:50 | |
Software & Hardware |
Draadloos netwerk probleem Lyne | 6 | 22-01-2007 20:21 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Netwerk met ADSL-modem filmfreak | 4 | 13-09-2004 13:12 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Configureren draadloos netwerk DT | 2 | 29-11-2003 20:27 | |
Software & Hardware |
Netwerk Youssef Hersi | 4 | 22-02-2002 22:23 | |
Software & Hardware |
netwerk werkt niet maar kan wel pingen ??????????? Beyoned | 11 | 06-12-2001 21:11 |