Oud 03-08-2003, 12:56
Verwijderd
Is er software die dat kan? Heb al even gezocht op Google, maar kon zo snel niets vinden. Of heb op de verkeerde woorden gezocht natuurlijk.

Either way; ik zit namelijk met een Maxtor D740X 40GB die een S.M.A.R.T.-status BAD krijgt tijdens 't posten. Wanneer ik het systeem doorstart en vervolgens met SpeedFan de status uitlees, zie ik alleen een error bij de Seek Error Rate; en dat zou wel eens verband kunnen hebben met een paar bad sectors die 't ding heeft -- heeft de schijf al langer last van, maar nooit die BAD-status.

Anyway, ik wil dus àlles weten over wat er allemaal gemonitord wordt door S.M.A.R.T. en hoe ik dat op m'n schermpje krijg. Op die manier hoop ik een beetje inzicht te krijgen op wat ik kan verwachten. Hoe ga ik dat doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 14:00
IceManX
IceManX is offline
Drive Health
Is niet gratis, maar geeft wel waarschuwingen over de verwachte/geschatte sterfdatum van je HD.

Download anders eens Powermax, als die een errorcode geeft kun je daarmee je harde schijf RMA'en bij Maxtor. Dat kan HIER
Oud 03-08-2003, 14:05
M@rco
M@rco is offline
Aida32 kan dat (en nog veel meer).
Oud 03-08-2003, 14:12
Verwijderd
Citaat:
IceManX schreef op 03-08-2003 @ 15:00:
Drive Health
Is niet gratis, maar geeft wel waarschuwingen over de verwachte/geschatte sterfdatum van je HD.

Download anders eens Powermax, als die een errorcode geeft kun je daarmee je harde schijf RMA'en bij Maxtor. Dat kan HIER
Met Drive Health kan ik de waardes die ik juist wil weten (Spinup time, reallocated sector count, power on hours count, recalibration retry count, soft read error rate) niet zien zonder 'm geregistreerd te moeten hebben. Normaliter is dat geen probleem; Astalavista for all your cracking needs, maar daar kan ik niets vinden voor Drive Health.

Met de RMA'tjes wil ik nog even wachten, ik wil eerst zelf weten wat d'r ongeveer aan de hand is -- Bedankt voor de moeite though!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 03-08-2003 @ 15:05:
Aida32 kan dat (en nog veel meer).
Yay, dit zocht ik!

Nu ik vermoedelijk alle S.M.A.R.T. gegevens zie, is er niets raars in te ontdekken. Alles valt in de juiste waardes volgens AIDA32. Misschien heeft de schijf alleen opstartproblemen? Met opspinnen? Moet ik daarvoor RMA aan gaan vragen?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:30
IceManX
IceManX is offline
Powermax draaien, en als die problemen geeft direct RMA'en. Zonder Powermax error lukt het vaak niet eens.
Oud 03-08-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
IceManX schreef op 03-08-2003 @ 15:30:
Powermax draaien, en als die problemen geeft direct RMA'en. Zonder Powermax error lukt het vaak niet eens.
Heb ik gedaan, met een quick-scan-thingie. Geen problemen gevonden! Zal vanavond wel een uitgebreide check doen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat is factory recertification, betekent dat niet dat er ook geschreven wordt naar de drive en dus mogelijk dataverlies?

Zal wel niet, maar hm.

Factory recertification is ook niets meer dan een surface scan, waarbij je dus naar bad sectors zoekt.
Oud 03-08-2003, 16:39
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-08-2003 @ 16:44:
Dat is factory recertification, betekent dat niet dat er ook geschreven wordt naar de drive en dus mogelijk dataverlies?

Zal wel niet, maar hm.
Ik heb er per HD toch zeker 3 uitgevoerd, en nog geen dataverlies hoor.
Oud 04-08-2003, 03:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oke
Oud 04-08-2003, 12:02
Verwijderd
Nou, ik snap d'r geen snars meer van. Ik krijg de foutmelding tijdens de POST niet meer. De grote checkup laat ik dan ook maar achterwege; ik zie 't allemaal wel.

Bedankt voor de hulp iedereen en Enlightenment, hang hier maar een van je mooiste sloten aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten