Oud 05-08-2003, 00:24
freakinaround
freakinaround is offline
Elke avond voordat ik ga slapen, zijn er een paar dingen die ik altijd doe. zoals ik schuif altijd mn bureaustoel goed aan.
ik doe altijd mn armbanden af.en ik leg altijd mn pen weg.

Ik weet zelf niet eens precies waarom ik het doe. Omdat ik bang ben. Dat er iets in mn kamer is. Iets dat gaat schrijven. Iets dat op mijn stoel gaat zitten. Iets dat mijn armbanden af pakt.

Altijd als ik een bed lig, is het alsof er een stem zit in mn hoofd, die mij vertelt waar ik over ga dromen. Over spinnen. Of over geesten. In iedere geval over ding waar ik heel erg bang voor ben. Ik zeg dan zelf in mn hoofd, of zelfs hardop, dat ik dat niet wil..Soms ga ik dan zelfs nachtbraken omdat ik niet durf te slapen. Bang dat ik ga dromen. Ik heb altijd al vaak nachtmerries gehad. Sinds een tijdje heb ik een dromenvanger, maar die helpt niet altijd..

Ik wil gewoon een x rustig slapen.
Oud 05-08-2003, 00:45
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 05-08-2003 @ 01:24:
Elke avond voordat ik ga slapen, zijn er een paar dingen die ik altijd doe. zoals ik schuif altijd mn bureaustoel goed aan.

1. Ik weet zelf niet eens precies waarom ik het doe. Omdat ik bang ben. Dat er iets in mn kamer is. Iets dat gaat schrijven. Iets dat op mijn stoel gaat zitten. Iets dat mijn armbanden af pakt.

2. Altijd als ik een bed lig, is het alsof er een stem zit in mn hoofd, die mij vertelt waar ik over ga dromen. Over spinnen. Of over geesten. In iedere geval over ding waar ik heel erg bang voor ben. Ik zeg dan zelf in mn hoofd, of zelfs hardop, dat ik dat niet wil..Soms ga ik dan zelfs nachtbraken omdat ik niet durf te slapen. Bang dat ik ga dromen. Ik heb altijd al vaak nachtmerries gehad. Sinds een tijdje heb ik een dromenvanger, maar die helpt niet altijd..
1. Waarom zou iets dat doen?
2.
- Zijn er speciale omstandigheden waardoor je meer last hebt van die stem dan anders?
- Nachtmerries zijn een manier om dingen die overdag gebeuren te verwerken. Wat er ook mis is in jouw omgeving of leven, probeer het te veranderen zodat je rustig kan slapen.
- Sinds wanneer heb je die stem in je hoofd? een stressvolle gebeurtenis waar je geen controle over had? Iets anders?

Dat je nachtmerries hebt nadat die stem tegen je gesproken heeft, is een self fullfilling prophecy. Hij/zij zegt het, jij krijgt het niet meer uit je hoofd en gaat ook daadwerkelijk eng dromen.

Heb je soms last van dwanghandelingen? Als ik dit niet doe, dan gebeurt er iets vreselijks. Je stukje bij punt 1 geeft een aanwijzing in die richting.

Probeer vooral op te lossen wanneer je het meeste last hebt van die stem en wanneer de nachtmerries het meest beangstigend zijn. Dan ben je al een heel eind.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 00:53
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Jadie schreef op 05-08-2003 @ 01:45:
1. Waarom zou iets dat doen?
2.
- Zijn er speciale omstandigheden waardoor je meer last hebt van die stem dan anders?
- Nachtmerries zijn een manier om dingen die overdag gebeuren te verwerken. Wat er ook mis is in jouw omgeving of leven, probeer het te veranderen zodat je rustig kan slapen.
- Sinds wanneer heb je die stem in je hoofd? een stressvolle gebeurtenis waar je geen controle over had? Iets anders?

Dat je nachtmerries hebt nadat die stem tegen je gesproken heeft, is een self fullfilling prophecy. Hij/zij zegt het, jij krijgt het niet meer uit je hoofd en gaat ook daadwerkelijk eng dromen.

Heb je soms last van dwanghandelingen? Als ik dit niet doe, dan gebeurt er iets vreselijks. Je stukje bij punt 1 geeft een aanwijzing in die richting.

Probeer vooral op te lossen wanneer je het meeste last hebt van die stem en wanneer de nachtmerries het meest beangstigend zijn. Dan ben je al een heel eind.
1. omdat ze mij bang willen maken.
2. - Nee, niet dat ik weet.
- Dr zijn wel wat aantal dingen mis, sommigen dingen die niet te veranderen zijn door mij.
- Kan ik me niet meer herinneren. Het is iig niet altijd zo geweest.

Ik krijg die stem inderdaad niet uit mn hoofd. Soms probeer ik het weg te krijgen door muziek te gaan luisteren. ( ik heb een draagbare cdspeler in mn bed).

Ik doe die dingen inderdaad ook, zodat het niet boos word, en dat die stem niet komt, en dat ik niet gaan dromen, of dat er andere dingen gebeuren.

Wanneer ik het meeste last heb..? Begrijp niet wat je bedoelt?
Dat is gewoon elke avond, zodra ik in bed lig.
Oud 05-08-2003, 07:57
Verwijderd
zou het niet slim zijn om eens richting de huisarts te gaan?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 08:51
VG
VG is offline
Mwah, lijkt me wel een goed idee wat ******** zegt ja...

Maar wie is "ze" eigenlijk?

Ow, en die avatar vind ik persoonlijk ook niet echt bevordelijk voor mijn nachtrust.... *rilt*
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 09:14
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:

Ik weet zelf niet eens precies waarom ik het doe. Omdat ik bang ben. Dat er iets in mn kamer is. Iets dat gaat schrijven. Iets dat op mijn stoel gaat zitten. Iets dat mijn armbanden af pakt.

Altijd als ik een bed lig, is het alsof er een stem zit in mn hoofd, die mij vertelt waar ik over ga dromen. Over spinnen. Of over geesten. In iedere geval over ding waar ik heel erg bang voor ben. Ik zeg dan zelf in mn hoofd, of zelfs hardop, dat ik dat niet wil..Soms ga ik dan zelfs nachtbraken omdat ik niet durf te slapen. Bang dat ik ga dromen. Ik heb altijd al vaak nachtmerries gehad. Sinds een tijdje heb ik een dromenvanger, maar die helpt niet altijd..

ik ken da gevoel ook
het gevoel dat er steeds gedachten in u blijven opkomen
en dat je die daar niets kunt stoppen
ik zou niet weten wat er tegen zou kunnen doen
in ieder geval sterkte
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 10:50
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
VG schreef op 05-08-2003 @ 09:51:

Maar wie is "ze" eigenlijk?
dat weet ik zelf ook niet. maar ik heb wel vaker gevoel dat ik niet "alleen" ben. dan krijg ik het benauwd enzo. en begin ik ontiegelijk te zweten
Oud 05-08-2003, 11:01
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

je moet echt naar de dokter en dan zorgen dat ie je naar een echte psycholoog of psychiater doorverwijst, niet naar het riagg of zo'n soort instantie, die zijn kut.
ik zou t ook aan je ouders vertellen, als ze het niet al weten, want het is echt een redelijk ernstig iets....
sukses!!
Oud 05-08-2003, 11:05
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
little nemo schreef op 05-08-2003 @ 12:01:
je moet echt naar de dokter en dan zorgen dat ie je naar een echte psycholoog of psychiater doorverwijst, niet naar het riagg of zo'n soort instantie, die zijn kut.
ik zou t ook aan je ouders vertellen, als ze het niet al weten, want het is echt een redelijk ernstig iets....
sukses!!
mijn moeder enzo die nemen mij niet serieus. die zeggen dan gewoon dat ik slaaptekort heb ofzo, dat ik eerder naar bed moet gaan..
Oud 05-08-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 05-08-2003 @ 01:53:
1. omdat ze mij bang willen maken.
2. - Nee, niet dat ik weet.
- Dr zijn wel wat aantal dingen mis, sommigen dingen die niet te veranderen zijn door mij.
- Kan ik me niet meer herinneren. Het is iig niet altijd zo geweest.

3. Ik doe die dingen inderdaad ook, zodat het niet boos word, en dat die stem niet komt, en dat ik niet gaan dromen, of dat er andere dingen gebeuren.

4. Wanneer ik het meeste last heb..? Begrijp niet wat je bedoelt?
Dat is gewoon elke avond, zodra ik in bed lig.
1. ach so.
2. de dingen die je wel kan veranderen, daar moet je zeker wat aan doen.
3. Hier kan ik je niet verder mee helpen, ik ben tenslotte geen gediplomeerde psycholoog. Zoals al eerder gezegd is, ga richting huisarts. Daar kan je rustig mee praten over je problemen en die kan je eventueel doorverwijzen.
4. Ik bedoelde gebeurtenissen overdag waardoor je je hulpeloos of machteloos voelt, iets wat negatieve gevoelens opwekt waar je 's avonds dan weer mee bezig bent in vorm van die stemmen en dromen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 13:39
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
little nemo schreef op 05-08-2003 @ 12:01:
Eén ogenblik graag. De psychologen en psychiaters bij het RIAGG zijn net zo echt als de psychologen en psychiaters die elders werkzaam zijn. Het feit dat jij nare ervaringen met instellingen als het RIAGG hebt gehad (dat veronderstel ik althans) betekent nog niet dat anderen daar per definitie ook negatieve ervaringen mee hoeven te hebben. Ik ben toevallig een van diegenen die met het RIAGG tot dusver uitsluitend positieve ervaringen heeft. Hoe dan ook, ik sluit me aan bij je advies dat freakinaround er verstandig aan doet om via haar huisarts hulp te zoeken.
Oud 05-08-2003, 18:33
Aileen
Aileen is offline
Wat je tegen die stemmen moet doen 's nachts, weet ik niet..maar wat je schrijft over je pen weg leggen enzo, dat moet je proberen te doorbreken, als je dat zelf wil teminste, maar aangezien je het zelf schrijft zal je het zelf ook wel een beetje als een probleem zien. Het klinkt namelijk een beetje als dwanggedachtes, en het enigste wat je daar kan tegen doen is negeren. Ik heb ze namelijk ook gehad, en nog steeds wel, maar ik luister er niet naar, ik negeer ze en het helpt. Ik weet dat het heel naar is om het te negeren, dat het tegen je gevoel in gaat en dat je dan het gevoel krijgt dat er iets gaat gebeuren, maar op een gegeven moment zal je dan zien, dat dat helemaal niet zo is...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 18:36
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Aileen schreef op 05-08-2003 @ 19:33:
Wat je tegen die stemmen moet doen 's nachts, weet ik niet..maar wat je schrijft over je pen weg leggen enzo, dat moet je proberen te doorbreken, als je dat zelf wil teminste, maar aangezien je het zelf schrijft zal je het zelf ook wel een beetje als een probleem zien. Het klinkt namelijk een beetje als dwanggedachtes, en het enigste wat je daar kan tegen doen is negeren. Ik heb ze namelijk ook gehad, en nog steeds wel, maar ik luister er niet naar, ik negeer ze en het helpt. Ik weet dat het heel naar is om het te negeren, dat het tegen je gevoel in gaat en dat je dan het gevoel krijgt dat er iets gaat gebeuren, maar op een gegeven moment zal je dan zien, dat dat helemaal niet zo is...
thnx . zal et proberen..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten