Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben erg blij met jullie reacties ![]() Het doet me goed te lezen hoe jullie er over denken. Het is toch vaak een stuk minder eng als je weet dat anderen er ook zo over denken en in diezelfde onzekerheid zitten als jij. Niet dat ik nu ineens niet meer bang ben... maar het doet me wel goed...
||
Citaat:
praat er met een goede vriend / vriendin over, misschien dat dat helpt. ik denk er ook regelmatig over na. Het meest klote vind ik dat ik nu echt geweldige vrienden en vriendinnen om me heen heb, en als ik dood zou zijn, dat die er dan niet meer zouden zijn. Zegmaar dat je die niet meer tegenkomt. En wat er gebeurt als je doodgaat, daar zit ik vaak over na te denken, idd is er een zwart gat? zijn er dezelfde mensen om je heen? is alles hetzelfde? etc. etc. niemand kan hier antwoord op geven. en daarom probeer ik elke dag van mijn leven te genieten. En ben ik blij dat ik jong en fit ben om allerlei leuke dingen te kunnen doen.
|
Wat misschien wel fijn is op te lezen, ik heb wel wat positieve dingen over de dood, eigen ervaringen.
-Toen mn opa werd begraven, regende het heel hard, de lucht was grijs en helemaal bewolkt. Op het moment dat zijn kist de grond in ging, trokken de wolken een stukje weg, en scheen de zon daardoorheen naar beneden, toen kwam er dus ook een regenboog omdat het regende en de zon scheen. VLak na zijn begrafenis, trok alles weer dicht en was het weer strak bewolkt. Bij de begrafenis van m'n oma (zijn vrouw) was dit precies zo gegaan, al was ik zelf niet op deze begrafenis omdat ik nog niet was geboren. -Toen mijn opa overleed stonden wij aan zn bed en op het moment datie weg zakte zeg maar kwam er een hele brede glimlach op zn gezicht te staan en lag hij dus dood in bed met een glimlach op zn gezicht, was echt heel mooi Dat zijn dus echt wel goede ervaringen!!!
||
![]() |
Citaat:
Maar angst voor de dood zelf heb ik niet...ik beschouw het als een slaap waarin je niet droomt, je bent je er niet van bewust...
|
ph333r, jij bent het zoveelste geval dat slachtoffer is geworden van filosofie.
ok ok even kijken wat de feiten zijn... 1) je gaat ooit dood 2) eraan denken heeft vrijwel n ooit zin voor de duur van het leven. 3) je maakt je ongerust over zaken waar je vrijwel geen controle over hebt. 4) je wordt er gek van, waarom ga je door? Je krijgt er toch geen antwoord op. Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 21:33. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik geloof best in zulke dingen, omdat ik het zo vreemd vind dat er niets na de dood zou zijn. Dat maakte me op dat moment een stuk minder bang.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb hier toen ik zelf 12 was heel veel moeite mee gehad, ik dacht er constand aan en was echt heel bang. Toen ik het hier met mijn ouders over had (op je 12e is dat nog wat makkelijker) hebben we een soort van regeling getroffen. Iedere nacht zat er iemand aan mijn bed of iig in de gang om over mij te "waken" en voor ik ging slapen kwam mijn zus me nog even instoppen, en gingen we alle leuke dingen van de dag op noemen, en de leuke dingen van de volgende dag.
Mijn moeder kwam vaak ook nog even langs, en een keer vertelde ze me het verhaaltje dat me nog steeds bij is gebleven, misschien wat kinderachtig voor jullie allemaal maar het heeft mij toen geholpen. Er was eens een volwassen man die zijn vrouw had verloren in een ongeluk, vanaf dat moment werd hij bewust van het feit dat hij dood kon gaan. Geschrokken probeerde hij alle risico's af te weren; Hij ging de straat niet meer op, liet al zijn eten bezorgen, werkte thuis, en waagde het zeker niet om met de auto te rijden. 10 jaar heeft hij zo in angst geleefd, en na precies tien jaar stortte er een helicopter neer..... precies op zijn huis. Mjah de moraal; je zal eens sterven, waarschijnlijk wanneer je ook grootendeels uitgeleefd bent. Wanneer je oud bent en gelukkig hebt geleefd, misschien niet... Misschien zal je vroeg sterven, maar lijkt het je niet fijner om te sterven met het idee dat je hebt gélééfd. Genoten van de momenten die je had. Niet in angst verscholen... Misschien is het heel arrogant om zo te roepen, maar ik bedoel het niet slecht. Ikzelf heb besloten dat de dood de enige zekerheid van het leven is en deze accepteer ik dan maar. Toch vernield de dood ook een stuk van mijn leven; ik heb de angst dat andere zullen sterven, mensen om mij heen zullen weggaan, verlaten weet ik het. maar na mamma heb ik gewoon een hekel gekregen aan afscheid... mensen horen terug te komen als ze weggaan.... |
![]() |
|
Hmm... ik heb weer iets nieuws gehoord, wat ik in ieder geval nog niet wist. Ze hebben uitgerekend hoe oud de aarde is en wanneer de aarde zal verdwijnen. We zitten nu precies op de helft. Nog 4,4 miljard jaar voordat een andere BIG BANG ervoor zorgt dat de aarde net zo verdwijnt als dat hij ontstaan is.
Stel je nou eens voor dat er een geestenrijk of zo iets zou bestaan, zou die dan voort blijven bestaan? Of zou dat ook tegelijk met de aarde verdwijnen? Wat denken jullie?
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En ontopic, een mensch kan maar beter leren leven met de dood. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor dromen over dood: http://www.geocities.com/droominfo/dood.html heb een klein stukje gelezen.. ik dacht nl ook altijd dat dromen over de dood een nieuw begin betekend.. maar daar is volgens deze man weinig van waar.. tot zover off topic ![]() ik heb ook wel eens van die momenten waarop ik bang ben voor de dood, of waarop ik er mee confronteerd wordt.. dan ga ik nadenken en vraag me af of mijn ziel echt zal voortleven en dat ik in dit leven genoeg boete heb gedaan om in een volgend leven wel goed te kunnen leven.. (ja reincarnatie/karma ![]() ik weet dat het niet goed is om je te verbergen achter de beweringen van godsdiensten over het leven na de dood.. maar ik denk toch dat ik er een stuk rustiger door zal leven trouwens k heb ook zo'n mooi voorbeeld van iets moois op een begrafenis.. toen mijn oma dood ging was het de hele dag al regenachtig maar toen we naar de begraafplaats liepen werd het stralend.. er vlogen heel veel vogels.. en mijn oma had altijd gezegd: 'als ik terug kom, wil ik terug komen als een vogel' dat vond ik zo mooi ![]() sorry voor deze uber lang post ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn moeder is overleden aan borstkanker (heeft ze 2 keer gehad, de 2e keer was het mis ![]() Wat ik herken is het hebben van vrienden die je niet kwijt wil, hetzelfde heb ik met m'n familie, omdat ik vind dat ik het niet kan maken om zelfmoord te plegen en hen alleen met alles op te zadelen. Iets wat mij ook tegenhoud is het hebben beloofd aan goede vrienden geen zelfmoord toe te passen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Verhalen & Gedichten |
De dood als in een femme fatale. horsepills | 7 | 06-01-2005 10:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn naam is de Dood. Verwijderd | 5 | 24-06-2004 17:45 | |
Psychologie |
naar aanleiding van de dood van Pim Fortuyn de doornvogel | 16 | 16-05-2002 18:11 |