Sinds een aantal weken heb ik een probleem met drive R:, het station waar je CD-ROMs in moet doen. Als ik een CD in de drive stop, dan start hij hem niet meer. Ik zie een aantal seconden het lampje van "READ" branden en dan springt dat lampje uit. Dan leest-ie alleen de CD, maar eigenlijk moet hij de CD dan ook meteen writen/opstarten. Het lampje van "WRITE" blijft dan ook uit. Ik moet dan opnieuw de CD-ROM drive open en dicht doen en proberen of-ie hem opnieuw opstart. Meestal lukt het dan weet niet. Als-ie start begint het lampje bij "WRITE" te knipperen en start-ie het programma. Maar om het programma te doen starten moet ik wel tientallen keren de CD-drive open en dicht doen. Het is me nu opgevallen dat als ik op een bepaalde manier de CD in de drive leg en de drive op een zodanige manier dichtdoe, dat hij het programma dan wel start. Maar dat lukt dus pas na tientallen keren.
Wat kan er aan de hand zijn? Is mijn CD-writer soms kapot of half kapot (want na vele keren problemen gaat-ie de CD toch writen? En is zoiets te repareren en zo ja hoe duur is dat dan?
Tis een beetje moeilijk uitgelegd in mijn eigen woorden maja ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten uitleggen