Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
overigens heb ik echt een hekel aan leraren die over dit soort dingen een punt maken, zeker in hogere niveaus. We zitten niet in de klas om elkaar het leven zuur te maken, we zitten in de klas om te chillen en omdat het op het rooster staat. |
![]() |
||
Citaat:
De Natuur, of de kosmos is goddelijk. Pantheisten geloven niet in een persoonlijke God maar wel dat het Universum doortrokken is met een onpersoonlijke, goddelijke kracht. Pantheisten verwerpen het bestaan van een persoonlijke, menselijke God die de Kosmos ontworpen heeft. Ze bidden niet, maar leven bewust. Spinoza was de eerste Europese pantheist. Je hebt ook nog panentheisten, en die geloven óók nog in een persoonlijke God daarboven...
||
![]() |
Citaat:
En of iets zonder persoonlijkheid ons persoonlijkheid kan geven...? Ik denk het wel. |
![]() |
||
Citaat:
Ook ik denk dat iets zonder persoonlijkheid ons persoonlijkheid kan geven. Het feit dat een pantheist God als persoon afwijst, wil nog niet zeggen dat God geen invloed heeft. (Of eigenlijk, ik wil deze zin in de lijdende vorm hebben...ehm, het wil nog niet zeggen dat mensen niet beinvloed worden door God).
|
Tuurlijk wel!! Ik ben zelf ook niet gelovig, mijn 'geloof/ overtuiging' is meer een samenraapsel van boeken die ik gelezen heb en wat goed voelt voor mij of ik al 'weet'........en er is vaak genoeg gezegd dat ik spiritueel ben ingesteld hoor, daar hoef je echt geen Jood/ Christen/ Katholiek/ Moslim e.d voor te zijn hoor.........tja tenzij je leraar bedoelt met 'officeel geloof' ook het 'geloof' in reincarnatie en een hoger iets e.d,......maar dit is een samenraapsel en geen 'officieel' geloof.....
Ik weet niet of je spiritueel bent als je atheist bent....sommige atheisten zeggen misschien wel dat ze niks geloven, maar luisteren heel goed naar hun innerlijke stem enzo....een beetje spiritueel zullen ze dan wel zijn denk ik maar minder spiritueel denk ik als de mensen die wel iets 'aanhangen'. |
![]() |
|
zoals denk ikke al duidelijk is kan je wel spiritueel zijn en tegelijkertijd niet geloven in n god of een (andere) hogere macht.
ik geloof zelf totaal niet in iets hogers of n leven na de dood etc., maar laatst zei iemand tegen mij dat hij me (ondanks dat?) juist heel spiritueel vindt.... weer n verhaal dat bewijst dat je spiritueel kan zijn zonder in n hogere macht of god te geloven big kiss!! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Misty |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |