Oud 16-11-2003, 12:08
Verwijderd
Misschien dat jullie gisteravond bij Kopspijkers het cabaret hadden gezien. De gasten waren "de vieze man' van Van Kooten en de Bie; "Klukkluk" van Pippo de Clown en Bassie, de helft van Bassie en Adriaan. In deze aflevering maakte Bassie/Paul Groot een aantal grappen over kanker.

Vonden jullie dat kunnen, of is Kopspijkers te ver gegaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2003, 12:13
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
die grappen over kanker waren nogal smakeloos, ja.

kon er ook absoluut niet om lachen eigenlijk. jij wel?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 12:26
Balance
Balance is offline
ja, ze gingen zeker te ver.
Oud 16-11-2003, 12:28
Flasher
Flasher is offline
Ik vond dit geen humor eigenlijk.

Vooral die "bassie" was zeeeeer smakeloos.

Al vond ik die laatste over Rotterdam wel lache
Oud 16-11-2003, 12:39
slaapkop
slaapkop is offline
Als ik eerlijk ben heb ik er wel om gelachen, misschien komt dat omdat niet veel mensen in mijn eigen omgeving kanker hebben.

Ze hebben vind ik wel op de grens van het niet-toelaatbare gezeten, maar ze vonden denk ik dat deze aflevering grof moest zijn om zich te kunnen afzetten tegen de uitspraken van Balkenende
Oud 16-11-2003, 12:58
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Flasher schreef op 16-11-2003 @ 13:28:
Ik vond dit geen humor eigenlijk.

Vooral die "bassie" was zeeeeer smakeloos.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:01
Verwijderd
Wat moet je er nu van zeggen. Ik vond het wel erg hard, maar ja wel weer heel erg geniaal. Ik zou het niet kunnen verdedigen tegenover mensen die er iets tegen hebben, maar ik vond het niet erg.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:01
Verwijderd
Nee, ik vond ze niet te ver gaan. Grappen over kanker en andere ziektes zullen mij een worst wezen.

Ik vond de aflevering verder nou niet echt om te dijenkletsen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:04
p-chez
p-chez is offline
Ik had wel 't idee dat 't wat aan de harde kant was, ja. Het was ook nog eens totaal niet grappig.
Oud 16-11-2003, 13:11
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik vond dat nog zo ongeveer het enigst redelijk grappige van het cabaret.
Oud 16-11-2003, 13:17
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Voor het eerst trok ik mij grappen over kanker niet aan, vond het dus niet te ver gaan
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:19
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 16-11-2003 @ 14:01:
Nee, ik vond ze niet te ver gaan. Grappen over kanker en andere ziektes zullen mij een worst wezen.

Ik vond de aflevering verder nou niet echt om te dijenkletsen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:23
Thomas
Thomas is offline
Moet allemaal kunnen, mijns inziens.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:23
Verwijderd
Ik vond de flauwe woordspelingen wel amusant, eigenlijk. En helemaal een clown, die normaliter toch geassociëerd wordt met onschuldige kindergrapjes, die dan zulke -toch wel- grove woordspelingen doet.. Ik vond 't best amusant eigenlijk :> Alles is voor Bassie :>
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:24
Verwijderd
zowiezo denk ik dat kopspijkers over z'n hoogtepunt heen is. Na het vertrek van Viggo, Peter en Hans is de kwaliteit teruggelopen (op een aantal afleveringen na), verder vindt ik de opzet steeds vervelender worden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Acey schreef op 16-11-2003 @ 14:24:
zowiezo denk ik dat kopspijkers over z'n hoogtepunt heen is. Na het vertrek van Viggo, Peter en Hans is de kwaliteit teruggelopen (op een aantal afleveringen na), verder vindt ik de opzet steeds vervelender worden.
Daar heb je wel een punt, ja. De formule begint een beetje enorm uitgekauwd te worden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:46
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 16-11-2003 @ 14:11:
Ik vond dat nog zo ongeveer het enigst redelijk grappige van het cabaret.

... van de hele aflevering eigenlijk.

Kmoest erom lachen, maar kvond het tegelijkertijd wel te ver gaan ja.
Oud 16-11-2003, 14:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Kopspijkers is altijd al derdernags satire geweest en dat zal niet veranderen. De grappen rondom Bassie zijn smakeloos, maar gaan niet te ver. Ze zijn alleen niet grappig.
Oud 16-11-2003, 14:27
Martijn
Martijn is offline
ikvond die hele iitatie van bassie irriterend om naar te kijken, alleen door de schmink zag je dat het hem moest voorstellen, voor de rest was ie echt slecht
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 14:51
Escapism
Escapism is offline
volgens mij hadden ze zoiets van 'als je denkt dat we voorheen harde grappen maakten, let dan maar es op'

vond ik wel leuk eigenlijk.

en ik vond de imitatie van bassie behoorlijk geslaagd eigenlijk.
Oud 16-11-2003, 14:57
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
bloem schreef op 16-11-2003 @ 14:46:
Oud 16-11-2003, 15:23
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
bloem schreef op 16-11-2003 @ 14:46:

Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:38
Verwijderd
Mwjah ik vond het ergens wel te ver gaan. Ik snap wel dat ze een punt wilden maken, en het idee woordgrappen-Bassie, maar toch ergens vond ik het wel smakeloos. Sowieso vind ik grappen over ziektes vaak niet zo leuk.. behalve als het met zelfspot gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:38
Verwijderd
Ik vond de grappen leuk. Cabaret mag best hard zijn, ik vond dit zeker niet te ver gaan. Verder denk ik dat Kopspijkers zeker over zijn hoogtepunt heen is. Misschien niet eens zo zeer omdat het een minder goede inhoud heeft qua fragmenten e.d, maar gewoon omdat de formule allang niet nieuw meer is...Elke aflevering wordt zo voorspelbaar als de pest, het wordt weer eens tijd voor wat verrassende nieuwe items.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:45
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik vond de aflevering helemaal niet leuk eigenlijk, maar de grappen gaan toch niet te ver?

grappen over kanker, er waren wat woordspelingen ja, maar ik kan me niet herinneren dat het nou zo beledigend was richting mensen met deze ziekte oid. Er werd geloof ik alleen iets gezegd over chemokuur wat ik wat minder vond, maarja

De grappen waren alleen erg lullig tegenover adriaan zelf, maar dat is altijd zo met grappen in deze catagorie
Alleen omdat nu het woord kankeren gebruikt wordt gaan ze dan te ver? Nee, ik vind van niet
Oud 16-11-2003, 15:55
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kept niet gezien maar grappen over kanker stel ik sowieso niet op prijs maakt niet uit door wie
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 16:17
El Kim
El Kim is offline
Ik vond het voor het publiek niet te ver gaan, maar het was wel heel lullig voor Adriaan. De grap van Klukkluk over Bak Ellende vond ik eigenlijk wel goed
Oud 16-11-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Acey schreef op 16-11-2003 @ 14:24:
Daarom gaan ze er dan ook mee stoppen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 16:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het vertrek van Heerschop, Waas en Sibbel kon het programmma helaas niet meer redden.
Oud 16-11-2003, 16:37
lalalauraatje
lalalauraatje is offline
haha k vond het aan de ene kant wel grappig .. maar t was aan de andere kant echt veel te grof..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:26
PV
PV is offline
Ik vond het niet te ver gaan, maar heel Kopspijkers wordt wel minder de laatste tijd zoals hiervoor al is gezegd. De tv-fragmenten, de gasten, de gouden Knuppel, de muziekkeuze.. Dit Was Het Nieuws is een goeie vervanger
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:28
Souris
Souris is offline
ging te ver
ze zijn diep gezonken met hun grappen naar mijn mening
Oud 16-11-2003, 17:30
Remqo
Remqo is offline
Bassie was behoorlijk grof, maar ging imho niet te ver.

Citaat:
Dobermann schreef:
Ik vond de flauwe woordspelingen wel amusant, eigenlijk. En helemaal een clown, die normaliter toch geassociëerd wordt met onschuldige kindergrapjes, die dan zulke -toch wel- grove woordspelingen doet.. Ik vond 't best amusant eigenlijk :> Alles is voor Bassie :>
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:30
Daangerous
Daangerous is offline
ik heb hier altijd al gezegd: vanag het moment kopspijkers populair werd, onder Viggo Waas, Peter Heerschop en Hans Sibbel, werd het programma minder, en gingen ze leunen op hun krediet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:32
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik vond dat ze in de grappen over kanker wel een beetje doordraaiden hoor.
Oud 16-11-2003, 17:33
poepschen
poepschen is offline
ze gaan er ook binnekort mee stoppen en dan gaat jack spijkerman een nieuw programme beginnen.. maar dan mogen ze wel alle oude afleveringen herhalen van mij...
Oud 16-11-2003, 17:34
Verwijderd
Ik denk dat Aad van Toor (en Bas trouwens ook) dit ten zeerste gewaardeerd hebben. Denk dat ze bij 'kanker Adriaan' (of dergelijke woorden) gierend van het lachen door het huis renden, zo blij dat ze waren.

Ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:35
Tsu
Tsu is offline
Hou toch op zeg... het was harstikke leuk

Het ging helemaal niet te ver.. er is namelijk een groot verschil tussen het maken van grapjes en het menen van grapjes.
Oud 16-11-2003, 17:37
Screaming Slave
Citaat:
PV schreef op 16-11-2003 @ 18:26:
Dit Was Het Nieuws is een goeie vervanger
have i got news for you op de bbc is stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:38
Screaming Slave
Citaat:
Tsu schreef op 16-11-2003 @ 18:35:
Hou toch op zeg... het was harstikke leuk

Het ging helemaal niet te ver.. er is namelijk een groot verschil tussen het maken van grapjes en het menen van grapjes.
kanker is niet grappig.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:44
Ketjing
Ketjing is offline
ik vond het eigenlijk best geinig
Oud 16-11-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 16-11-2003 @ 18:38:
kanker is niet grappig.
Maar de grappen erover wel.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:54
Negrotiator
Negrotiator is offline
Ik ben helemaal voor extreme humor, maar ik denk dat dit te ver ging. Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen problemen met grappen die tot in het absurde worden getrokken, of die betrekking hebben op dode mensen. Kanker is echter een zeer serieuze en vervelende aangelegenheid en voor Adriaan en zijn familie, misschien ook voor andere mensen met kanker, vond ik dit veel te ver gaan.

De grap over de clini-clowns ("Nee ik ga niet meer naar Adriaan, daar heb je toch geen clini-clowns voor. Ik ga geen mensen van hun brood beroven.") was wél leuk en diende er juist toe Bassie te beledigen (Belastingfraude), maar de andere grappen (o.a. "Ja, die Adriaan heeft ook altijd wat te kankeren.") gingen veel te ver omdat ze een onschuldige vent beledigden die aan de hele kwestie maar weinig kan doen. Ik vind dat je iemand mag aanspreken op zijn karaktereigenschappen en persoonlijke kenmerken. Je mag iemand echter nooit beledigen aan wie iets ergs overkomen is en die daar niets aan kan doen.

Wat bijvoorbeeld ook te ver gaat, is een grap over verlamming. Dingen waar mensen mee moeten leven en waar ze veel last van hebben maar waar ze niets aan kunnen doen.

Overigens; het moet natuurlijk wel gewoon "kunnen". Kopspijkers moet die vrijheid krijgen maar bij voorkeur niet nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 18:00
Ketjing
Ketjing is offline
"Adriaan heeft ook altijd wat te kankeren"

is gewoon een woordgrap. Adriaan is een zeurkous en heeft kanker, nou 1 en 1 is 2.
Oud 16-11-2003, 18:03
Márit
Márit is offline
ik vond het ook wel wat te ver gaan..
Oud 16-11-2003, 18:03
Negrotiator
Negrotiator is offline
"Zie je bassie gaan, dan ligt adriaan thuis alleen zjin chemokuur te ondergaan" ging ook veel te ver.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 18:09
wissie
wissie is offline
Ik vind dat grappen over kanker op tv moeten kunnen, ook al is het kwetsend voor mensen met kanker en/of familieleden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 18:28
Ingel
Ingel is offline
Ik vond het eigenlijk niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 18:28
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 16-11-2003 @ 19:03:
"Zie je bassie gaan, dan ligt adriaan thuis alleen zjin chemokuur te ondergaan" ging ook veel te ver.
die grap slaat op het feit dat Bassie en Adriaan niet meer contact met elkaar hebben. Bassie gaat gewoon door met grappen en grollen maken terwijl Adriaan juist steun nodig heeft
Oud 16-11-2003, 18:29
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 16-11-2003 @ 19:28:
die grap slaat op het feit dat Bassie en Adriaan niet meer contact met elkaar hebben. Bassie gaat gewoon door met grappen en grollen maken terwijl Adriaan juist steun nodig heeft
Hmm. Het was zelfspot. Dat is een ander verhaal dan natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten