Advertentie | |
|
![]() |
|
Tsja... iedereen liegt wel eens, al is het alleen maar om je zelf te beschermen. Je kan toch moeilijk alles wat je denkt en vindt tegen anderen zeggen? Dat zal waarschijnlijk nooit gewaardeerd worden, ook al heb je er de beste bedoelingen mee.
Tactvol zijn is hetgeen je naar moet streven wil je de waarheid vertellen. Ik zelf verzwijg iets liever (is eigenlijk soort van liegen) dan dat ik eerlijk op een tactloze manier zeg wat ik er van denk.
|
heel verhaal:
goed, over het algemeen ben ik vrij eerlijk, en kan ik dingen ook subtiel brengen. toch is dit niet altijd het geval. het feit dat ik nu op school af en toe met mevr. S praat. dat weet zij, dat weet ik, dat weten jullie.... maar als mensen op school er naar vragen, wat ik bij haar in het lokaal deed, zeg ik dat ze me die moeilijke tekst (duits) ging uitleggen... dan lieg ik dus toch, en zo'n leugen komt voort uit schaamte. eerst, een jaartje terug ofzo, als mensen aan mij vroegen naar mn gewicht, antwoorde ik met 55. dat was absoluut geen realiteit. ik woog 60 / 62 kilo. ook uit schaamte... het was meer een droom, maar die kon ik niet werkelijk maken, want afvallen lukte niet. maargoed. om terug te komen op het eerste voorbeeld. mij lerares, mevr. S is ook niet gek, en zij heeft door dat ik daar tegen andere mensen over lieg. ze zij me hetvolgende: je hoeft niet alles te vertellen, maar liegen gaat te ver. je kan ook zeggen dat we gewoon even hadden gepraat... dan lieg je niet, en weten ze nog niets. maar ik, ik kies altijd de makkelijke weg, wat dit betreft, en zeg toch weer iets als ' ze legde me die tekst uit' 'ze moest nog een handelingsdeel bespreken' of 'ze wou het over het huiswerk hebben'. dat is ook een leugen. hier op het forum ben ik overigens wel altijd eerlijk. niet dat jullie een slecht(er) beeld van me gaan krijgen. liefs, mij
|
ik betrap mezelf erop dat ik steeds eerlijker wordt.vroeger als ik bijvoorbeeld te laat kwam op school omdat ik me had verslapen, leverde ik eenbriefje in dat ik naar de dokter was. maar nu zeg ik gewoon dat ik me verslapen had. dit geeft wel meer l;ast, en vaak kan ik de rest van de week om acht uur komen, maar het voelt veel beter. eerlijk zijn vind ik dus een schone zAak
||
![]() |
Citaat:
Ik ben gewoon eerlijk, vraagt iemand mij of ze me mooi vinden en ik vind die persoon helslelijk, antwoord ik gewoon 'nee ik vind u niet mooi'. Ik zeg niet alles wat ik denk, maar als mijn menig niet door anderen naar voor wordt gebracht, dan voel ik mij genoodzaakt om ze te uiten. Meestal op komt het grof over. En ik ben tactloos in de meeste gevallen. Mensen waar ik om geef kwets ik niet met mijn eerlijkheid. Maar meestal zitten die op het zelfde niveau en zijn ze even eerlijk als ik. Ik hoef ook niet tactvol te zijn ik geef er niet om dat ik anderen kwets.
|
een opmerking als 'ik vind je lelijk' kan natuurlijk een rotopmerking zijn. bovendien vergeten veel mensen, dat als ze zo'n opmerking krijgen... één persoon ze lelijk VIND maar dat dat niet betekend dat je ook lelijk bent. je kan niet lelijk zijn, want lelijkheid is niet gebasseerd op feiten, maar op meningen.
|
Mensen zeggen vaak wat het meest sociaal maatschappelijk goed is, zo van als iemand een broek heeft gekocht en je vraagt hoe die eruit ziet, je vindt hem lelijk, maar om de ander niet te kwetsen zeg je dat het wel gaat.
Ik heb een kennis die alleen maar eerlijk is, altijd zegt wat ze denkt, maar wel een sterke persoonlijkheid is. Je weer meteen wat ze wil en denkt. Soms zou ik willen dat ik dat ook kon, ongenegeerd iets zeggen wat je denkt, maar daar ben ik te laf voor.... |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|