Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
als ik iemand voor zijn hoofd wil schoppen trap ik gewoon eerst zijn knie(ën) binnenstebuiten, dan hoef ik niet te springen.
alhoewel ik weleens omhoog spring en dan schop om er gewoon meer kracht achter te zetten, maar over het algemeen is dat overkill met mijn schoenen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() aan de topistarter: heel leuk dat je veel met je benen wil werken, maar is het niet slim een beetje meer allround te worden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben ook geen MA-n00b vent ![]() tea-kwondo menjes zijn over het algemeen niet zo goed "up close and personal" als jiu jitsu mannetjes, heb ik al enkele keren bewezen. gewoon in de privé-zone gaan staan (niet doen bij judoka's/jiu-jitsuka's enzo, dan word het nasty) bovendien vliegt mijn voet door (mzv, gewoon doorraggen, zelfs al heb je zelf goed meoten incasseren) weg knie ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daar hoop ik op ![]() (en ik ga niet vertellen hoe mijn next move gaat, het heeft te maken met ellebogen en veel bloed) een alternatieve gang van zaken is dat ik recht op zijn knie schop, alleen dat zal ik alleen doen als het meot, want dat resulteert een een knie die binnenstebuiten staat. *wie weet hoe zoiets strafrechtelijk gezien je om je nek grijpt?* Laatst gewijzigd op 16-12-2003 om 20:50. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() edit.. neuj zoveel vecht ik niet.. meer van.. ik lul ze onderuit en dan worden ze uitgelachen en vind iedereen het triest en lame als ze dan in hun razende woede geweld gaan gebruiken ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
same to you ![]() en het pocherig-gehalte werd idd wat hoog. mijn schoenen wegen bij elkaar 1/1,5 kilo ofzo. |
![]() |
|
Flying kicks zijn eigenlijk sowieso niet bijzonder effectief. Je staat veel steviger als je je andere been op de grond hebt en je hebt meer controle (dus je kunt eventueel nog wat meer naar links of rechts trappen).
De enige reden waarom je een flying kick zou kunnen willen doen is voor de vaart ofzo, maar dan moet je denk ik een aanloop nemen en dat ziet iedereen natuurlijk lang en breed aankomen. En dan doen ze een stap opzij en vlieg je er langs. Meestal trap je ook nieteens hoger als je erbij springt (tenzij je echt heel goed bent), omdat het moeilijker is en je minder tijd hebt om je been helemaal omhoog te werpen. Dus eigenlijk ziet het er alleen maar leuk uit.
|
![]() |
||
Citaat:
dus: -je staat tegenover je tegenstander, met een afstand ertussen van 2 meter of zo, je rent een stukje, je springt en je trapt = ![]() -je staat tegenover je tegenstander, met een afstand ertussen van 1 meter of zo, je springt, maakt een trap tegen z'n gezicht = ![]()
||
Citaat:
en van het stukje dat je niet per se hoger trapt, heb je gelijk in.. beginners trappen niet veel hoger wanneer ze een sprong erbij maken (ik wel, nederlands kampioen high kick; 2,30 m ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben niet zo soepel in mijn benen, kom niet zo hoog maar schop lomp hard en loederig snel, en erg hoog hoef ik niet te komen, daar heb ik mijn handen voor. btw. wat doet een taekwondoniet/taekwondonaar erm, taekwonodinges als het op close-combat aankomt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hey hey,, ff dimmen over freefight
![]() freefight is alles behalve saai ![]() verder moet iedereen weten waarvoor hij/zij op een sport gaat. effectiviteit is uiteraard niet voor iedereen DE reden. als effectiviteit je enige doel is kun je je ook aanmelden bij het vreemdelingenlegioen in frankrijk. weet je tenminste dat je kunt testen wat je geleerd hebt ![]()
||
Citaat:
![]() maar een tae kwon-doka probeert er dus voor te zorgen het op afstand te houden, maar als de tegenstander te dichtbij komt.. werpt ie hem naar de grond (jaja, dat leren we ook ![]()
||
Citaat:
ik zal hem wel ff uitleggen: bij een toernooi wordt je in een poule geplaatst op grond van gewicht, niet per se op lengte, dus als ik met mijn 60 kg en 178 cm iemand van 58 kg en 165 cm met een aanloop en met mijn volle gewicht hem een trap geef... hij uit de ring vliegt en waarschijnlijk ook wel in het publiek ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ken trouwens die regel niet dat je geen aanloop mag nemen. Ik weet alleen maar dat je niet lomp/onbesuisd/door mag trappen en dat zal wel vrij snel gebeuren als je een analoop neemt. Een sprong is volgens mij bedoeld voor de hoogte, maar ik trap over het algemeen echt niet hoger met sprong. Alleen bij een voorwaartse trap misschien, maar bij de rest kom ik juist lager. Maarja, ik ben ook niet zo heel erg goed. 2,30m is best veel... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Vechtsporttopic Verwijderd | 19 | 12-09-2010 14:05 | |