Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb ook regelmatig ontzettende 'behoefte' om zo'n klein ukkie bij me te hebben, te verzorgen en te vertroetelen.
Gelukkig kan ik helder blijven nadenken en weet ik dat ik er gewoon nog te jong voor ben en het geestelijk nog niet aan kan. Daarom zorg ik voor andermans kinderen (oppas). Het is trouwens niet gek hoor dat je dat voelt, dat hebben veel meisjes vanaf een jaar of 14.
||
Citaat:
En denk dan ook aan de financiële toestand.
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat gevoel heb ik ook erg vaak, maar dat gaat niet om een kind. Dat gaat om een relatie, om liefde... |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben er dus echt serieus mee bezig en ik denk dat het met de veiligheid van mijn kinderen ook wel goed zou zitten. Ik ken heeeeel veel mensen in mijn woonplaats en mijn toekomstige kinderen zullen dus overal, net als ik daar altijd last van had, in de gaten gehouden worden. Ik weet ook zeker dat ik de opvoeding van een kind ook aan zou kunnen voor zover je dat dan met zekerheid kan zeggen he. Het idee dat er een wezen op de wereld is waar je onvoorwaardelijk van kan houden en wat ook onvoorwaardelijk van mij zal houden trekt me zo erg aan. Ik voel af en toe echt een gemis wat door niets anders als een kind opgevuld kan worden. (klinkt trouwens wel lekker egoistisch allemaal) Ik ben eigenlijk zover dat ik nu al de liefde voel voor een kind wat ik nog niet heb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou me trouwens laten onderzoeken gedurende de zwangerschap of er iets mis zou zijn met de baby. maar nu snij ik een heel ander onderwerp aan geloof ik dus laat deze op erking maar voor wat hij is want het heeft er niet mee te maken dat ik alleen aan kind wil als het perfect gezond is maar dat ik wil dat mijn kind alle kansen in het leven krijgt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rest van je post snap ik geloof ik niet helemaal. Zou je hem uit kunnen leggen? Het is niet een heel ander onderwerp, denk ik. Jij zegt steeds dat je iemand wilt hebben doe onvoorwaardelijk van je houdt, ik zeg dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. |
![]() |
|
Als tijdens mijn zwangerschap zou blijken dat het kind een ernstige afwijking heeft waardoor het niet mee zou kunnen komen in de maatschappij dan zou ik de zwangerschap af laten breken. Ik vind het heel moeilijk om een grens vast te leggen, want ik zit immers nu niet in een dergelijke situatie. Ik kan dus wel heel dapper zeggen dat ik een kind met het syndroom van down weg zou laten halen, maar ik weet niet hoe ik daar over denk op het moment dat ik echt zwanger ben van zo'n kind.
Als mijn kind meerdere afwijkingen zou hebben zou ik de zwangerschap in ieder geval wel afbreken. Dus dan bedoel ik bijvoorbeeld een open ruggetje en klompvoetjes. of het down syndroom en een lichamelijke afwijking. Het is niet zo dat ik alleen maar een kind wil wat onvoorwaardelijk van mij houdt, maar misschien nog wel veel belangrijker wil ik een kind omdat ik daar onvoorwaardelijk van kan houden. Dus het gaat me meer om het geven van liefde dan om het ontvangen ervan. Ik realiseer me heel goed dat een kind niet altijd volmaakt op deze wereld komt en ik vind het heel moeilijk om nu een grens te stellen wanneer ik ed zwangerschap wel en wanneer ik hem niet zou voldragen. Ook omdat op het moment dat er een afwijking geconstateerd zou worden ik me daar heel erg in zal verdiepen en de kansen en gevolgen voor mijn kind zal uitzoeken. Dan pas kan ik een beslissing nemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het leven is ook lang niet altijd zo mooi als het lijkt. Sterker nog soms lijkt het niet eens mooi. Maar is dat niet bij alles wat je doet. Ik bedoel alles kan tegenvallen of heel erg slecht uitpakken zodat je er de rest van je leven mee moet leren leven. Dat is echter geen reden om dan maar helemaal niets te doen. Bungee-jumpen kan helemaal geweldig lijken en de stap om het te gaan doen kan heel groot zijn. Er kunnen dan meerdere keren gebeuren. Of het is net zo geweldig als dat je het je voorstelt, of je blijkt er helemaal niets aan te vinden, of het gaat helemaal fout en je raakt ernstig gewond.
Nou weet ik wel dat het krijgen van een kind en de opvoeding ervan met niets te vergelijken valt, maar wat ik bedoel te zeggen is dat alles wel fout kan gaan, maar dat dat geen reden is om niets te doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|