Oud 04-01-2004, 19:37
MuayThaiFight
MuayThaiFight is offline
Wie doet of gaat het Orientatie jaar doen v/d landmacht ik ben benieuwd wat je er allemaal te wachten staat in dat jaar.. Ik ga na de zomervak het orientatie jaar volgen in Hengelo.
Zelf wou ik al meteen het leger in want dan kan je de AMO volgen op de basis zelf.. maar de mensen bij de banenwinkel hadden mij dat afgeraden omdat ik nog niet precies wist wat ik eigelijk wou binnen de landmacht zelf..

Dus Zijn er nog meer mensen van plan die opleiding te volgen of al hebben gedaan?? en zo ja.. wat deed je zoal in dat jaar?
En eventueel ook nog mensen die toevallig ook naar Hengelo gaan *ROC*??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 20:22
FulltimePsycho
FulltimePsycho is offline
Ik heb het zelf niet gedaan, maar een kennis van me wel.
Je kunt het jaar wel doen en ik heb gehoord dat het een erg leuk jaar is.
Maar ze nemen (bijna) niemand meer aan bij de landmacht. De volledige klas van mijn kennis werd afgekeurd, sommige mensen op 1 milimeter lengte, omdat ze 's avonds gemeten waren, terwijl hij 's ochtends lang genoeg zou zijn geweest.
Dus verwacht niet te hard dat je daarna de landmacht in kunt
Oud 08-01-2004, 21:04
MuayThaiFight
MuayThaiFight is offline
neej dat weet ik maar ze nemen eerder vrouwen aan dan de mannen want ze willen meer vrouwen in het leger.. maar naar dat jaar zie ik het wel of ik er wel in terecht kom ja of nee..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 18:30
Verwijderd
ik kan je miv februari wel meer vertellen over de KMS, ik ben gister aangenomen nl, en moet 9 februari melden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:00
Marsel
Marsel is offline
Ik heb het idee dat het orientatie jaar meer voor de vmbo leerlingen is om ze een jaartje bezig te houden, en hopelijk te interreseren voor de landmacht.
Als je site's ziet van jongens die er op zitten gaat het eigenlijk nergens over.
Ik zelf wil opzich ook graag tijdje proeven van het leger, alleen ik zie mezelf niet als 19 jarige vwo-er tussen de 16-jarige vmbo-ertjes lopen. En meteen 2,5 jaar vind ik dan weer te lang om daarna nog eens een serieuze studie te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Marsel schreef op 09-01-2004 @ 22:00:
Ik heb het idee dat het orientatie jaar meer voor de vmbo leerlingen is om ze een jaartje bezig te houden, en hopelijk te interreseren voor de landmacht.
Als je site's ziet van jongens die er op zitten gaat het eigenlijk nergens over.
Ik zelf wil opzich ook graag tijdje proeven van het leger, alleen ik zie mezelf niet als 19 jarige vwo-er tussen de 16-jarige vmbo-ertjes lopen. En meteen 2,5 jaar vind ik dan weer te lang om daarna nog eens een serieuze studie te gaan doen.
Je kan ook officier worden.

Proeftijd van 6 maanden voordat je er definitief aan vast zit, althans, zo is het bij het KIM (marine).
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:27
MuayThaiFight
MuayThaiFight is offline
ja je kan ook eerst de AMO volgen die is 4 maanden en dat is vanaf 17 jaar.. ik weet alleen niet of je daar al meteen ook voor vast blijft.Dat volg je gewoon op de kazerne,maar ik snap wel dat je als 19 jarige niet tussen die 16 jarige wilt zitten.alhoewel er vast wel meerdere van jou leeftijd die opleiding volgen maar toch..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
MuayThaiFight schreef op 09-01-2004 @ 22:27:
ja je kan ook eerst de AMO volgen die is 4 maanden en dat is vanaf 17 jaar.. ik weet alleen niet of je daar al meteen ook voor vast blijft.Dat volg je gewoon op de kazerne,maar ik snap wel dat je als 19 jarige niet tussen die 16 jarige wilt zitten.alhoewel er vast wel meerdere van jou leeftijd die opleiding volgen maar toch..
de AMO is in beginsel 3 maanden, en hoewel de eerst 6 maanden, zoals Fleet al zegt min of meer vrijblijvend zijn is dat natuurlijk een loos beginsel om in te stappen om de simpele reden dat dit (hoogstwaarschijnlijk) bij de keuringen al aan het licht komen...
Bij het starten van je sollicitatie proces en gedurende dat proces zul je ook verplicht open dagen e.d. moeten bezoeken om een beeld te krijgen van het hele defensie gebeuren.

Mochten er vragen zijn, kun je ze altijd stellen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
De volledige klas van mijn kennis werd afgekeurd, sommige mensen op 1 milimeter lengte, omdat ze 's avonds gemeten waren, terwijl hij 's ochtends lang genoeg zou zijn geweest.
[/B]
?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:50
Psychedelic
Psychedelic is offline
Er zijn bij de landmacht dacht ik alleen nog vacatures open bij de commando troepen en de luchtmobiele brigade. Je hebt dus maar weinig keuze.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Psychedelic schreef op 16-03-2004 @ 22:50:
Er zijn bij de landmacht dacht ik alleen nog vacatures open bij de commando troepen en de luchtmobiele brigade. Je hebt dus maar weinig keuze.
KMS staat ook open wegens een chronisch tekort aan onder officieren..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten