Oud 05-01-2004, 19:10
morlock
morlock is offline
Ik kwam vandaag het volgende plaatje tegen, waarop een kaart staat van Midden-Aarde en de Onsterfelijke Landen.
Wie van jullie weten toevallig waar deze kaart oorspronkelijk vandaan komt?
Ik weet dat Tolkien extreem veel landkaarten getekend heeft voor Lord of the Rings en The Silmarillion, maar zover ik weet heeft hij de Onsterfelijke Landen nooit goed in kaart gebracht (en met reden). Toch staan ze hier op.
Ook geeft de kaart een heleboel 'landmarks' weer uit verschillende era's, zoals de lampen Illuin en Ormal (die aan het begin van de 1st age vernietigd werden) en het eiland Numenor (wat pas gemaakt werd aan het begin van de 2e age).

Wie heeft deze kaart gemaakt? Was heteen vroege kaart van Tolkien zelf; of heeft iemand anders deze kaart gemaakt?

Wie kan mij helpen?
plaatje
Oud 05-01-2004, 19:18
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
er zijn ook heel veel van die fanatieke Tolkien-fans geweest die ook hobbits wilde spreken enzo....van die doorgeslagen fans.....

Ik heb gelezen deze LOTR/fanaten zelf de taal hebben uitgebreid maar dat Tolkien hier niet blij mee was....Die Fanaten zullen vast ook wel eens een nieuwe kaart hebben getekent....

Of Tolkien hier blij mee is.....
Oud 05-01-2004, 19:56
Verwijderd
Ik meen dat Tolkien deze kaart zelf gemaakt heeft, maar ik weet het niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:55
Joostje
Joostje is offline
Tolkien zou zelf natuurlijk nooit times new roman of wat het ook is gebruiken . Dat visje onderin is ook erg ontolkien-achtig.

Hij is wel geinspireerd op tolkiens kaarten, natuurlijk
Oud 06-01-2004, 13:27
Preaper
Preaper is offline
De elven reizen naar het land van de valar... Dat is dus niet op of naast Middle Earth...
Toch?
Oud 06-01-2004, 16:38
Carn
Carn is offline
jawel, maar het is niet toegankelijk voor de normale ziel. Dus het is er wel, maar het is er niet, soort mythisch continent wat als hemel dient (die indruk heb ik ervan)
Oud 06-01-2004, 16:41
Carn
Carn is offline
om op topicstarter terug te komen, deze kaart ken ik wel en is volgens mij een samenstelling van alle wereldelen zoals die beschreven zijn door Tolkien; of de kaart door tolkien of door een van zn zoons, of een die-hard fan gedaan is weet ik niet
Oud 07-01-2004, 16:07
grandmommy
grandmommy is offline
éen ding weet ik zeker: deze kaart is niet door j.r.r. Tolkien zelf gemaakt, het is totaal zijn stijl en handschrift niet. ook is het op een heel andere manier gedetailleerd dan Tolkien zou doen.
Oud 08-01-2004, 08:44
Chimera
Chimera is offline
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:25
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 07-01-2004 @ 17:07:
éen ding weet ik zeker: deze kaart is niet door j.r.r. Tolkien zelf gemaakt, het is totaal zijn stijl en handschrift niet. ook is het op een heel andere manier gedetailleerd dan Tolkien zou doen.

mee eens, lijkt mij ook gewoon gemaakt door een fanatiek fan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:21
Gus
Gus is offline
Tolkien liet een hoop aantekeningen achter voor dit soort kaarten in zijn aantekeningen (zie Silmarillion, daarin staan ook een hele hoop landen beschreven). Ik denk dat de uitgever dacht "Daar zit geld in, dat is leuk voor de mensen," en die kaart heeft uitgebracht.

Midden-Aarde zit in je hoofd. Eigenlijk.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten