![]() |
|
Ik kwam vandaag het volgende plaatje tegen, waarop een kaart staat van Midden-Aarde en de Onsterfelijke Landen.
Wie van jullie weten toevallig waar deze kaart oorspronkelijk vandaan komt? Ik weet dat Tolkien extreem veel landkaarten getekend heeft voor Lord of the Rings en The Silmarillion, maar zover ik weet heeft hij de Onsterfelijke Landen nooit goed in kaart gebracht (en met reden). Toch staan ze hier op. Ook geeft de kaart een heleboel 'landmarks' weer uit verschillende era's, zoals de lampen Illuin en Ormal (die aan het begin van de 1st age vernietigd werden) en het eiland Numenor (wat pas gemaakt werd aan het begin van de 2e age). Wie heeft deze kaart gemaakt? Was heteen vroege kaart van Tolkien zelf; of heeft iemand anders deze kaart gemaakt? Wie kan mij helpen? plaatje
|
![]() |
|
Tolkien liet een hoop aantekeningen achter voor dit soort kaarten in zijn aantekeningen (zie Silmarillion, daarin staan ook een hele hoop landen beschreven). Ik denk dat de uitgever dacht "Daar zit geld in, dat is leuk voor de mensen," en die kaart heeft uitgebracht.
Midden-Aarde zit in je hoofd. Eigenlijk.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|