Oud 09-01-2004, 15:04
pietervdb
pietervdb is offline
Beste lezer
ik ben opzoek naar een simpele PDA of organiser.
Voor school

Maar hij moet wel ergens aan voldoen:

-ik wil er aantekeningen op kwijt kunnen
-adressen (standaard)
-tijd zien (standaard)
-geen kleurendisplay natuurlijk
-agenda

Dat is alles zonder enige poespas,
Iemand een webadresje?

Groetjes Pieter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2004, 15:48
Koen
Koen is offline
Ik zou proberen ergens een tweede hands Palm te krijgen, een Palm V ofzo. Kost een paar tientjes en kan alles wat jij wil.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:51
ekki
ekki is offline
De Palm Zire kan zoiets ook wel en kost maar 100 euro (en waarschijnlijk kun je 'm nog wel goedkoper krijgen)
http://www.pdashop.nl/product/1804
Oud 09-01-2004, 15:55
ekki
ekki is offline
Trouwens, je kunt een PDA oppakken en ermee gooien, dus deze hoort op hardware.
Oud 09-01-2004, 17:33
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-01-2004 @ 16:55:
ok bedankt allemaal,

Over het verkeerd plaatsen sorrie en het volgende
-------------------
[hardware:]
Problemen met je harddisk, processor of beeldscherm? Probeer het hier
----------------------
Ik wist niet waar ik het daar bij hardware moest plaatsen. Maarjah mensen van software hebben wel vaak verstand van hardware. maar dat tenzijde.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:29
Orion16
Orion16 is offline
Palm Zire ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 22:33
ekki
ekki is offline
Citaat:
pietervdb schreef op 09-01-2004 @ 18:33:
ok bedankt allemaal,

Over het verkeerd plaatsen sorrie en het volgende
-------------------
[hardware:]
Problemen met je harddisk, processor of beeldscherm? Probeer het hier
----------------------
Ik wist niet waar ik het daar bij hardware moest plaatsen. Maarjah mensen van software hebben wel vaak verstand van hardware. maar dat tenzijde.
Maakt niet uit . Als uitgangspunt kun je nemen dat je hardware vast kunt pakken en software niet (dat bestaat namelijk uit enen en nullen).

Citaat:
Orion16 schreef:
Palm Zire ofzo?
Dat schreef ik toch al ?
Oud 10-01-2004, 09:05
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-01-2004 @ 16:55:
Proest
Oud 10-01-2004, 12:56
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-01-2004 @ 23:33:

Dat schreef ik toch al ?
Bevestiging.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 22:29
Flshman
Flshman is offline
Ik heb een poosje geleden de Palm Zire bij de mediamarkt gekocht. 88 Euro, leuk dingetje!

Voor de functies: http://www.palmone.com/us/products/h...e/details.html

Ik kan hem je aanraden!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:58
Krekker
Krekker is offline
De functies die je hier noemt zitten ook gewoon op mijn nokia 6510, en dat is nu een al ouderwetse telefoon, dus de gemiddelde telefoon kan al dat. Met een PDA kun je niet eens bellen.

Tip: koop gewoon een nieuwe telefoon.

(voor aantekeningen moet ik wel een alternatieve manier bedenken, maar goed, je zou het in een sms'je kunnen zetten o.i.d.)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 17:05
Flshman
Flshman is offline
En als hij nou al een telefoon heeft? Ik had er ook al één. En om nou een duurder apparaar aan te schaffen, speciaal omdat je er mee kunt bellen..

Toch is een telefoon met deze functies wel handig, dat geef ik toe! Maar ach, zo gaat het ook best
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 17:20
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Flashman schreef op 11-01-2004 @ 18:05:
En als hij nou al een telefoon heeft? Ik had er ook al één. En om nou een duurder apparaar aan te schaffen, speciaal omdat je er mee kunt bellen..

Toch is een telefoon met deze functies wel handig, dat geef ik toe! Maar ach, zo gaat het ook best
neh ik hoef geen telefoon een pda waaar ik samenvattingen op kan zetten en opschool lezen. misschien is een hp ook goed. en beter dan een palmonezire.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 19:05
Flshman
Flshman is offline
Citaat:
pietervdb schreef op 11-01-2004 @ 18:20:
en beter dan een palmonezire.
Ik snap het even niet. De zire heeft precies wat je wilt! Bovendie is hij goedkoop en te syncroniseren met je pc! (je kunt er dus ook nieuwe programma's en/of spelletjes opzetten).
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 22:44
Koen
Koen is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 11-01-2004 @ 17:58:
De functies die je hier noemt zitten ook gewoon op mijn nokia 6510, en dat is nu een al ouderwetse telefoon, dus de gemiddelde telefoon kan al dat. Met een PDA kun je niet eens bellen.

Tip: koop gewoon een nieuwe telefoon.

(voor aantekeningen moet ik wel een alternatieve manier bedenken, maar goed, je zou het in een sms'je kunnen zetten o.i.d.)
Jij hebt duidelijk nog nooit een palm in handen gehad. Ga jij maar eens een 20 namen invoeren op een telefoon. Ben je zo een 20 minuten zoet. De handschriftherkenning van PalmOne is ongeëvenaard. Daarnaast is een PalmOne rijkelijk uitbreidbaar, heeft ie een veel groter scherm, etc. IMHO blijft een Organizer onvervangbaar door een telefoon, op de SE P800/900 na natuurlijk.

Citaat:
misschien is een hp ook goed. en beter dan een palmonezire.
Een Pocket Pc is zwaar overdone voor alleen een paar aantekeningen en adressen. Die zjin bovendien niet zonder kleurenscherm verkrijgbaar, en kosten dus minstens 200 euro tegenover de 100 euro voor een Palm zire of 50 euro voor een 2e hands Palm V.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:47
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Koen schreef op 11-01-2004 @ 23:44:
Jij hebt duidelijk nog nooit een palm in handen gehad. Ga jij maar eens een 20 namen invoeren op een telefoon. Ben je zo een 20 minuten zoet. De handschriftherkenning van PalmOne is ongeëvenaard. Daarnaast is een PalmOne rijkelijk uitbreidbaar, heeft ie een veel groter scherm, etc. IMHO blijft een Organizer onvervangbaar door een telefoon, op de SE P800/900 na natuurlijk.

Een Pocket Pc is zwaar overdone voor alleen een paar aantekeningen en adressen. Die zjin bovendien niet zonder kleurenscherm verkrijgbaar, en kosten dus minstens 200 euro tegenover de 100 euro voor een Palm zire of 50 euro voor een 2e hands Palm V.
Jah ik ben het voor een deel met je eens maar ik heb dus effe gezocht als ik dus op mijn palm zire voor 100 euro een 'word' versie en 'excel' wil hebben.
Dat word dan 130 euro in totaal voor de palm zire. (words 2 go 4.0 is het programma voor de palm zire)
Deze is natuurlijk niet bijgeleverd! en moet je weer eens kope.

Ik had het niet in mijn voorwaarden gezegt maar het zou handig zijn als ik mijn gemiddeldes uit kan rekenen in excel op de pda. (wie kent het niet die rottige telling met pretoetsen, pw met allemaal verschillende weegfactoren, is normaal niet in je agenda te schrijven en ook niet zo snel te berekenen) Met excel lukt het wel erg snel.
als ik voor de palm zire ga met words 2 to go 4.0 dan word dat dus 130 euro.
De hp pocket pc ( hp i PAQ h1915) kost 170 euro en daar zit alles al op. (Os [pocket PC 2002] (winCe 3.0)
Dus ook pocket word
pocket excel
en een agenda.
Hmm toch best moeilijk om een keuze te maken.
Ik moet kiezen tussen 130 euro en 170 euro

Die 170 euro heb ik gezien bij officecenter.

Groetjes Pieter
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 12:30
Koen
Koen is offline
Daarom zou ik als ik jou was kijken naar een 2e hands Palm V. Die heb ik ook een tijdlang gebruikt en is een zeer prettige Palm. Leuk als instapmodel, om te kijken of een handheld je bevalt. Misschien vind je 't niks, dan zij dat zo. Dan is dat niet zo'n ramp als wanneer je 170 euro aan een dure PPC besteed hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
pietervdb schreef op 12-01-2004 @ 12:47:
Jah ik ben het voor een deel met je eens maar ik heb dus effe gezocht als ik dus op mijn palm zire voor 100 euro een 'word' versie en 'excel' wil hebben.
Dat word dan 130 euro in totaal voor de palm zire. (words 2 go 4.0 is het programma voor de palm zire)
Deze is natuurlijk niet bijgeleverd! en moet je weer eens kope.

Ik had het niet in mijn voorwaarden gezegt maar het zou handig zijn als ik mijn gemiddeldes uit kan rekenen in excel op de pda. (wie kent het niet die rottige telling met pretoetsen, pw met allemaal verschillende weegfactoren, is normaal niet in je agenda te schrijven en ook niet zo snel te berekenen) Met excel lukt het wel erg snel.
als ik voor de palm zire ga met words 2 to go 4.0 dan word dat dus 130 euro.
De hp pocket pc ( hp i PAQ h1915) kost 170 euro en daar zit alles al op. (Os [pocket PC 2002] (winCe 3.0)
Dus ook pocket word
pocket excel
en een agenda.
Hmm toch best moeilijk om een keuze te maken.
Ik moet kiezen tussen 130 euro en 170 euro

Die 170 euro heb ik gezien bij officecenter.

Groetjes Pieter
Software moet toch gratis te vinden zijn, al dan niet illegaal....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten