Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Alopecia (08-12-2001).]
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
waarom gaat het jou slechts om het wel of niet leuk vinden van deze kunst? waarom is er geen diepere betekenis volgens jou? [Dit bericht is aangepast door Alopecia (09-12-2001).]
|
misschien was het een beetje overdreven, maar ik kan me niet voorstellen dat de maker heel lang heeft nagedacht hierover en toen heeft beslist om de steel eraf te halen opdat je dan de ware essentie van een vork zou zien. Dat kan ik natuurlijk niet zeker weten, want ik ben de kunstenaar niet, en het is misschien wel zo, maar ik vind het een beetje vergezocht. Ik vind het wel grappig, maar ik kan dit soort dingen ook wel bedenken, dus ik vind het niet geweldige kunst.
hmm echt een goed antwoord is het niet, sorry, ik kan m'n mening niet echt goed onderbouwen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik moest dan ook direct denken aan Rene Magritte met zijn kunstewerk 'Ceci n'est pas une pipe'. De gedachte erachter is; wat het lijkt is niet altijd wat het is. Ik denk dat dat hier ook van toepassing is. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ok, nu mijn reactie erop
ik ben deze foto ergens tegengekomen op internet, zonder ondersteunende tekst. Uit niets bleek dat dit als kunst aanschouwd moest worden, ik heb hem hier naartoe gekopieerd om reactie af te wachten van de menichte. Ikzelf zie dit als 'DaDa' (de zogenaamde anti-kunst), het is een (nog steeds levende) kunststroming van na de 2de wereldoorlog die tegen de principes van kunst in ging. Zo werd een urinoir op de kop aan de muur geschroeft met de naam van een kunstenaar eronder, ready-made werd het ook wel genoemd Ik kan erg met de gedachtes van de kunstenaars mee gaan, het tegen de norm van een meegaand publiek. Voorstellingen werden gegeven van mannen die continu 'het regent op mijn schedel' zeiden of gedichten op een uitermate achterlijke manier oplazen. Nu vind ik dit plaatje een rotding, ik heb geen zin om na te denken over de essentie, omdat de kunstenaar die er zelf wel of niet bij heeft en die persoonlijk is, ik hoef de kunstenaar niet te leren kennen door wat hij uitbeeld. leuk te zien dat er nog mensen zijn ook nog die deze vorm van 'kunst' kunnen waarderen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De schilder wil je laten nadenken over de vraag 'Is wat ik zie wel echt?'. Want je kunt de pijp niet aanraken, er is geen dimensie, dus je kunt nooit controleren of hij wel echt is. |
![]() |
|
![]() |
Het heeft wel wat. De eenvoud. Jammer van de kleurencombinatie, die had beter gekund!
Doe mij maar zoiets (het gaat om de combinatie!) ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #54 deel 2 TopDrop | 372 | 04-01-2009 14:52 | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 54 Fantôme | 500 | 15-12-2008 21:07 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #51 #2 TopDrop | 500 | 26-09-2008 09:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Eigen scheppingsproces Verwijderd | 9 | 22-03-2007 16:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Brief aan de gemeente. Verwijderd | 12 | 31-07-2003 20:47 |