Oud 27-01-2004, 16:27
GinaGina
GinaGina is offline
mijn vriendje woond nu in groningen ik woon in amsterdam.

dit weekend komt hij naar amsterdam voor vrienden en voor mij. Maar ik kan zaterdag niet omdat ik dan naar de bioscoop en uit ga met mijn zussen en tantes(is al lang afgesproken) op zondag moet hij hier in amsterdam voetballen( hij woont tijdelijk in groningen) dus dan kan hij niet/ .hij is nu boos op mij omdat ik zaterdag niet voor hem wil vrij maken.

wie heeft gelijk, ik omdat het al lang afgesproken was en hij kan voetbal ook afzeggen of hij, omdat ik niet veel voor hem over heb en hem niet mis(denkt hij)

alvast bedankt

kusjes Gina
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2004, 16:28
Last Resort
Last Resort is offline
jij hebt al wat afgesproken met vrienden, en dat moet je echt niet af gaan zeggen voor hem hoor. Het is gewoon ongelukkig gepland, je moet nooit je vriendschappen laten lijden onder je relatie.
Oud 27-01-2004, 16:37
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Gewoon lekker met je familie iets doen en laat hem gewoon voetballen.
Je kan toch gaan kijken bij z'n wedstrijd en misschien dat jullie daarna niks met z'n tweeën meer kunnen doen, maar dan heb je elkaar in ieder geval gezien.
Oud 27-01-2004, 16:37
Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
sorry hoor...maar wat wil je hiermee bereiken?
Wat doet het er toe of JIJ gelijk hebt, of HIJ
zorg gewoon dat je een oplossing vind..door s'ochtends of s'avonds laat nog wat af te spreken ofzo.
Oud 27-01-2004, 16:38
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
GinaGina schreef op 27-01-2004 @ 17:27:
wie heeft gelijk, ik omdat het al lang afgesproken was en hij kan voetbal ook afzeggen of hij, omdat ik niet veel voor hem over heb en hem niet mis(denkt hij)
Ik kan als buitenstaander natuurlijk moeilijk zeggen wie er gelijk heeft, maar ik vind dat je gewoon naar de bios moet gaan. Het is een beetje onhandige planning, maar je hebt het niet expres gedaan toch? Er komen nog zat gelegenheden om bij elkaar te zijn...
Oud 27-01-2004, 16:46
GinaGina
GinaGina is offline
ik probeer hier niets speciaals mee te bereiken ik vroeg me gewoon af of hij onredelijk is of dat ik te weinig voor hem over heb.

voor de rest thanxs voor de reacties maar me vriendje is nu wel boos op me en er van overtuigd dat ik hem niet mis
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoezo wie heeft er gelijk? Hij is teleurgesteld omdat ie je niet kan zien, jij hebt je afspraak gewoon al staan. Begrijpelijk situatie. Ik snap jullie allebei.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:49
Verwijderd
Wat een zeikerd. Afspraak is afspraak. Als jij al eerder hebt besproken dat je naar de bios en uit zou gaan, dan wacht hij maar een weekje. Jij hebt ook nog een leven. Als het zo zou zijn dat je hem maar eens per halfjaar ofzo kon zien, allà. Dan was het een ander verhaal. Maar dit is gewoon gemierenneuk. Ik zou lekker uitgaan met je zussen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:03
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Volgens mij gaat dit niet echt over het feit wie er gelijk heeft. Maar als ik m'n vriendin lang niet zou zien (zeg dat we elkaar niet wekelijks zien) dan zou ik toch proberen om met haar af te spreken en dan zou ik waarschijnlijk die andere afspraak afzeggen. Maar ja, ik weet niet hoe vaak je de rest van je familie ziet en ik weet ook niet hoe jullie relaties tenopzichte van elkaar.

Ik zou er ook wel mee kunnen leven dat jij dat gaat doen als ik je toch wel wekelijks zie, maar ik zou wel wat teleurgesteld zijn. Net als hij in A'dam is kan jij niet. Nou ja, je moet het gewoon zelf maar beslissen ik weet het ook niet goed.
Oud 27-01-2004, 17:34
Verwijderd
Hij heeft toch ook z'n voetbal, jij mag ook wel een eigen bezigheid in het weekend hebben. In eerste instantie is ie natuurlijk teleurgesteld en daardoor boos, dat hij je niet kan zien. Maar als ie er ff over nadenkt dan begrijpt hij vastwel dat er nix aan de hand is en dat het nou eenmaal moeilijk is als je zo ver van elkaar vandaan woont.

Probeer niet te veel je "gelijk" te halen, dat leidt zo snel tot ruzie-achtige situaties. Het gaat er niet om wie er volgens ons gelijk heeft.. Maar leg het hem gewoon rustig uit.. hij heeft z'n voetbal, jij je vrienden.. dat mag ook wel eens een keertje.
Probeer wel altijd ruim vantevoren tegen hem te zeggen dat je in het weekend een andere afspraak hebt. Ik kan me voorstellen dat hij wel kwaad wordt als hij net allerlei ideeën had en jij een dag vantevoren afzegt... (ik weet niet of dat zo was, maar ik zeg het maar ff )
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:37
GinaGina
GinaGina is offline
nee het was niet 1 dag van tevoren ik heb het gister gezegd en hij komt dit weekend. x
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:42
ZerO
ZerO is offline
Kunnen jullie mekaar niet vrijdag zien ? Of zaterdag ochtend en middag aangezien jij pas 's avonds naar de bios gaat + daarna uit, neem ik aan.
Ik zou de afspraak niet afzeggen maar misschien mag hij mee als jullie anders mekaar echt niet kunnen zien. Ik begrijp wel dat hij het vervelend vindt maar het is fout als hij je een schuldgevoel aanpraat. Jij hebt al afgesproken en dan kun je natuurlijk niet afzeggen maar hij is je vriend die je niet dagelijks kan zien dus misschien kun je wat regelen en anders zal hij daarmee moeten leren leven en begrijpen dat jij ook baalt van de situatie maar dat het helaas niet anders kan.
Oud 27-01-2004, 17:42
Asperientje
Asperientje is offline
JIJ
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 19:33
*Madel*
*Madel* is offline
Vind niet dat je iets moet gaan afzeggen dat al zo lang van tevoren is gepland hoor Je vriend heeft eigenlijk helemaal geen rede om boos op je te worden want jij hebt iets te doen op zaterdag en hij op zondag en hij komt toch ook niet op het idee om zijn voetballen dan af te zeggen?

Ik zou gewoon die zaterdag uitgaan hoor en de situatie nog eens goed met je vriend bespreken...
Oud 27-01-2004, 20:08
DEChengst
DEChengst is offline
De drie hoofdregels voor een succesvolle relatie:

Regel 1) Je hebt altijd gelijk
Regel 2) Als je geen gelijk hebt geldt regel 1
Regel 3) Bij twijfel zie regel 1

Laatst gewijzigd op 27-01-2004 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 21:01
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 27-01-2004 @ 21:08:
De drie hoofdregels voor een succesvolle relatie:

Regel 1) Je hebt altijd gelijk
Regel 2) Als je geen gelijk hebt geldt regel 1
Regel 3) Bij twijfel zie regel 1
Ik voel een kleine discrepantie als dit voor allebei geldt....
Oud 27-01-2004, 21:16
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
GinaGina schreef op 27-01-2004 @ 17:46:
ik probeer hier niets speciaals mee te bereiken ik vroeg me gewoon af of hij onredelijk is of dat ik te weinig voor hem over heb.

voor de rest thanxs voor de reacties maar me vriendje is nu wel boos op me en er van overtuigd dat ik hem niet mis
dan is het gewoon een enorme zeikerd
Oud 27-01-2004, 21:54
GinaGina
GinaGina is offline
haha soms wel maar meestal is ie heel erg lief hoor
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 00:25
Verwijderd
is zijn boosheid niet eigenlijk stiem gewoon teleurgesteldheid??
misschien maak je het alleen maar erger dan het is...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 05:39
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
wat een zielig gedoe hier zeg
het is 1 weekend waarin jullie elkaar niet zien, boehoe.
je kan toch ook naar zijn voetbaltraining gaan. en je bent toch zeker niet de HELE zaterdag weg, en hij niet de hele zondag?
het is geen kwestie van wie er gelijk heeft maar een kwestie van onderhandelen, dingen goed afspreken en het beste ervan proberen te maken
Oud 28-01-2004, 07:50
Liss
Liss is offline
Als jij het van tevoren afgesproken hebt, moet je het niet af gaan zeggen. Als hij blijft logeren zien jullie elkaar later op de avond toch nog wel? En anders gaat hij maar iets later voetballenof wat eerder weer naar jou toe ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 08:22
Unexplained
Unexplained is offline
Word je daar nou zelf niet verschrikkelijk moe van, van die machtspelletjes binnen de relatie? Als je zelfbevestiging zoekt kun je beter een touw nemen.
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn agenda en omgekeerd. Hij is niet boos op jou, maar teleurgesteld. Teleurstelling geeft allerlei vervelende gevoelens bij hem, waaronder verdriet en boosheid. Lijkt mij een redelijk normale reactie. Die stress probeert hij nu op jou af te reageren, omdat hij jou als oorzaak van die frustratie ziet.
Als ik jou was, zou ik duidelijk maken dat jij er heel bewust voor kiest om jouw leven niet naar zijn patronen in te richten, maar dat je je eigen patronen hanteert. Dat dit patroon kan samenvallen met die van hem, is een extraatje.
Oud 28-01-2004, 10:16
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
onafhankelijkheid de gekkkste!!
Oud 28-01-2004, 10:36
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 28-01-2004 @ 11:16:
Oud 28-01-2004, 11:19
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Kan hij niet gewoon meegaan naar de bios ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 28-01-2004 @ 11:16:
Je reply's worden wel beter, joh

@ GinaGina: Jij hebt gelijk. In theorie. Maar het feit dat je erover twijfelt of je het hebt zegt idd wel wat over je onafhankelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:25
Faery
Faery is offline
Hij voetbalt, alleen dat al is een reden om het uit te maken.
Oud 28-01-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 28-01-2004 @ 15:25:
Haha Welke sport is dan wel goed? *denkt aan turnend vriendje*
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 29-01-2004 @ 02:25:
lambal
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:14
Verwijderd
Jij hebt net zo goed gelijk dat je naar de bios gaat met je zussen ipv dat je dat voor hem afzegt, als dat hij gelijk heeft dat hij gaat voetballen zondag ipv dat hij dat voor jou afzegt. Kom nou, moet jij je sociale leven gaan opgeven voor hem, en hij het zijne niet voor jou?

Dat hij het jammer vindt en teleurgesteld is dat hij je nu niet kan zien, dat is logisch. Dat hij er boos om wordt is belachelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten