Oud 01-05-2002, 15:50
aquafemme
aquafemme is offline
halloa,

ik wil graag een pagina maken, het hoeft maar een stukje pagina te wezen, dus hoef niet door te linken etc. Het gaat namelijk om het feit dat er een mededeling online komt te staan en dat het wel een korte url wordt...

Nu ben ik op zoek naar een geschikte domein... Hoe begin ik daarmee?

Het hoeft niet veel ruimte te kosten zolang het maar .swf kan accepteren en photoshop en evt. dreamweaver....

Wie weet er een goede domeinbank of een plekje ergens?

Of heeft iemand iets over op zijn of haar site/pagina? of iemand die host zelf of heeft een domein in de aanbieding...

Alle hulp is welkom..

Femke

Oud 01-05-2002, 15:53
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Webruimte (wat MB's die via Internet te bezoeken zijn) is iets anders dan een domein, een domein is een naam, verder is het lucht (zoals je merkt ga ik niet door tot in de technische details). Dus je hebt beide nodig.

Ik heb nog zeker wel een plekje voor je op mijn account, maar dan gaat het eruit zien als (bijv.):

http://sublex.endoria.net/aqua

wat om te bouwen is tot

http://watjijwilt.cjb.net

Dus roep maar
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:59
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
Socratesss schreef:
Webruimte (wat MB's die via Internet te bezoeken zijn) is iets anders dan een domein, een domein is een naam, verder is het lucht (zoals je merkt ga ik niet door tot in de technische details). Dus je hebt beide nodig.

Ik heb nog zeker wel een plekje voor je op mijn account, maar dan gaat het eruit zien als (bijv.):

http://sublex.endoria.net/aqua

wat om te bouwen is tot

http://watjijwilt.cjb.net

Dus roep maar
ontzettend bedankt voor de snelle reacties...

die van cjb.net lijkt me wel wat.. maar goed, wat zijn de kosten daar nou van?

Femke
Oud 01-05-2002, 16:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
aquafemme schreef:

die van cjb.net lijkt me wel wat.. maar goed, wat zijn de kosten daar nou van?
cjb.net is gratis, maar dat is volgens mij een doorverwijzing naar een gewone pagina (bijv geocities).

Veel hosting providers bieden ook erg kleine goedkope pakketten aan. Ik sta zelf gehost bij www.w3b.nl en hun kleinste pakket is een 10MB pakket. Deze kost 36 euro per jaar.

Daarbij komt een domeinnaam. Voorbeeld: aquafemme.net (deze is nog vrij BTW, snap niet waarom je 'em in je sig hebt staan), en een .net domein kost 15 euro 96 per jaar. Dus totaal zit je dan op 51,96 per jaar, dit is 4,33 per maand. Lijkt me helemaal niks voor een eigen snelle website zonder enige vorm van reclame.

W3B heet tegenwoordig Qweb, en ik heb erg goede ervaringen met deze mensen. Ze reageren supersnel op mailtjes met vragen, en ook aan de telefoon zijn ze erg vriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 16:22
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
Chimera schreef:

cjb.net is gratis, maar dat is volgens mij een doorverwijzing naar een gewone pagina (bijv geocities).

Veel hosting providers bieden ook erg kleine goedkope pakketten aan. Ik sta zelf gehost bij www.w3b.nl en hun kleinste pakket is een 10MB pakket. Deze kost 36 euro per jaar.

Daarbij komt een domeinnaam. Voorbeeld: aquafemme.net (deze is nog vrij BTW, snap niet waarom je 'em in je sig hebt staan), en een .net domein kost 15 euro 96 per jaar. Dus totaal zit je dan op 51,96 per jaar, dit is 4,33 per maand. Lijkt me helemaal niks voor een eigen snelle website zonder enige vorm van reclame.

W3B heet tegenwoordig Qweb, en ik heb erg goede ervaringen met deze mensen. Ze reageren supersnel op mailtjes met vragen, en ook aan de telefoon zijn ze erg vriendelijk.
thanksz..... zou er eens eventjes naar kijken en informeren... Die site aquafemme.net was een oude site van mij..... de naam had ik gekregen als domein en linkte idd. naar een site die op geocities stond.. maar goed, die is helaas opgeheven.. en ik weet dat hij per ongeluk nog in mijn profiel staat....

Oud 01-05-2002, 16:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
aquafemme schreef:

thanksz..... zou er eens eventjes naar kijken en informeren... Die site aquafemme.net was een oude site van mij..... de naam had ik gekregen als domein en linkte idd. naar een site die op geocities stond.. maar goed, die is helaas opgeheven.. en ik weet dat hij per ongeluk nog in mijn profiel staat....

Namezero o.i.d. waarschijnlijk? Tja, voor dergelijke dingen moet altijd betaald worden.

Zelfde geldt eigenlijk voor een eigen website. Het is ontzettend handig om er een te hebben, en het kost erg weinig. Bovendien heb je niet al die irritante reclame.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 23:13
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Natuurlijk is eigen webruimte en een eigen domein erg mooi, maar je zegt dat het om een korte mededeling gaat. Dat lijkt mijzelf een beetje weinig voor een hele site.
Dus mocht je genoegen nemen met een URL als http://aquafemme.cjb.net, dan geef je me je pagina(s) maar en ik regel het (in 5 min. )

Groeten
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 04:31
dystopia
dystopia is offline
Je zou 't kunnen proberen bij Endoria.net Da's gratis en dan krijg je aquafemme.endoria.net. Geheel gratis met goede support van onze Questor
Oud 02-05-2002, 09:10
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Citaat:
Chimera schreef:

aan de telefoon zijn ze idd heel erg vriendelijk, maar supersnel op mailtjes reageren?? nee, ik moet meestal 2 tot 3 dagen w88 totdat ik antwoord krijg...
Oud 02-05-2002, 10:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Th@ Wolf schreef:

aan de telefoon zijn ze idd heel erg vriendelijk, maar supersnel op mailtjes reageren?? nee, ik moet meestal 2 tot 3 dagen w88 totdat ik antwoord krijg...
Hmm. Vreemd. Ik krijg namelijk soms zelfs snachts om 3 uur nog replies Misschien mogen ze je niet?

FF serieus, wat voor een mailtje was het? Ik heb namelijk nooit lang hoeven wachten. En op welke dag heb je het gestuurd?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 13:49
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Hmm. Vreemd. Ik krijg namelijk soms zelfs snachts om 3 uur nog replies Misschien mogen ze je niet?

FF serieus, wat voor een mailtje was het? Ik heb namelijk nooit lang hoeven wachten. En op welke dag heb je het gestuurd?
twas een mailtje waarin ik vroeg hoe ik subdomeinen kon maken, 3 dagen later kreeg ik de reply dat dat met een script moest...
Oud 04-05-2002, 19:52
Verwijderd
je kunt j eook bij tmfweb of myweb aanmelden, die geven je gratis 15megs en een subdomein.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 22:29
aquafemme
aquafemme is offline
ik wil jullie bedanken voor de hulp, maar heb nu al een server en domein...

Oud 04-05-2002, 23:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
aquafemme schreef:
ik wil jullie bedanken voor de hulp, maar heb nu al een server en domein...

Oeh, waar?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 00:57
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Oeh, waar?
nieuwschierig?

komt nog wel online..
Oud 05-05-2002, 09:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
aquafemme schreef:

nieuwschierig?
Nogal
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:02
dd666
dd666 is offline
Citaat:
Th@ Wolf schreef:

twas een mailtje waarin ik vroeg hoe ik subdomeinen kon maken, 3 dagen later kreeg ik de reply dat dat met een script moest...
Ik heb 2 mails gestuurd, eentje midden in de nacht, de volgende ochtend meteen om 9 uur reactie en eentje daarna, ook binnen een paar uur weer terug met duidelijke uitleg.
Toevallig dat ik dat met die subdomeinen hier nu lees, ik heb net zo'n scriptje geïnstalleerd..

Ik ben BTW ook wel benieuwd naar je website, wat je ervan gebakken hebt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:22
Verwijderd
Citaat:
PCRodent schreef:
je kunt j eook bij tmfweb of myweb aanmelden, die geven je gratis 15megs en een subdomein.
myweb gaat geld vragen omdat het al vanaf hetbegin verliesmakend is..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:12
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Citaat:
dd666 schreef:

Ik heb 2 mails gestuurd, eentje midden in de nacht, de volgende ochtend meteen om 9 uur reactie en eentje daarna, ook binnen een paar uur weer terug met duidelijke uitleg.
Toevallig dat ik dat met die subdomeinen hier nu lees, ik heb net zo'n scriptje geïnstalleerd..

Ik ben BTW ook wel benieuwd naar je website, wat je ervan gebakken hebt
hmmz, dan heb ik me denk ik verkeken
maargoed, dit is de site geworden, binnenkort gaat het flash gedeelte weg omdat dat strontlelijk is, binnenkort komt de nieuwe site online
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten