Advertentie | |
|
![]() |
|
Eigenlijk boeien sommige tafelmanieren me niet, zoals dat met die ellebogen of hoe je je bestek neerlegt, of dat je sommige dingen met je handen ipv bestek eet.
Wat ik zelf niet doe is met een open mond kauwen (hoewel ik vroeger met m'n broer wel eens wedstrijdjes 'wie kan er het vieste eten' deed), mijn mond vol proppen, toen ik nog rookte een sigaret opsteken terwijl anderen nog eten, mijn bord aflikken dat soort dingen. Als ik dat anderen zie doen dan kan ik me daar nog wel eens aan ergeren. Wat ik overigens in restaurants ook nog wel eens hinderlijk vind zijn die luidruchtige mensen die zo overdreven moeten laten horen dat ze aanwezig en grappig zijn, maar ja dat soort mensen vind ik sowieso irritant.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Thuis let eigenlijk niemand heel erg op de tafelmanieren: vroeger zaten we, lekker Amerikaans, meestal gewoon met bord voor de tv
![]() Bij anderen let ik er meestal wel op, best logisch eigenlijk. |
![]() |
|
Thuis let ik er niet op. Ik eet met mes en vrok als ik het makkelijker vindt, maar friet of pizza enzo niet. Ik wacht niet altijd met eten maar dat komt omdat we soms op verschillende tijden eten. We zitten gewoon op de bank met een bord op ons schoot. Ik wacht niet tot iedereen klaar is met eten maar dat hoef ik ook niet (mede omdat ze hier 2 x zo lang erover doen).
Bij anderen let ik erop hoe ik eet. Altijd met bestek, wachten tot iedereen klaar is, wachten tot iedereen eten heeft enzo
|
Ik doe helemaal niet aan tafelmanieren.
![]() ![]() |
![]() |
|
ik denk dat ik wel redelijke manieren heb, hoewel ik ze thuis niet altijd toepas. Mijn enige probleem is dat ik het erg moeilijk vind om te wachten tot iedereen heeft.
Ik irriteer me wel altijd aan mensen die helemaal niks met de handen eten (een boterham ofzo)
|
Verwijderd
|
Ik eet vrijwel altijd met mes en vork, soms alleen met vork. En ik wacht altijd tot iedereen heeft voor ik begin.. ik eet met mijn mond gesloten en smak dus niet... ik laat ook niet aan mijn mede-tafelgenoten zien hoe het gekauwde eten eruit ziet.
Ik eet dus best netjes, denk ik... Patat en brood eet ik trouwens wel met m'n handen. |
![]() |
|
Ik eet meestal met mes en vork (behalve brood en friet.. en soms eet ik alleen met een vork), ik wacht altijd tot iedereen heeft voor ik begin, ik smak niet, ik laat niet zien hoe het gekauwde eten eruit ziet, ik eet altijd aan tafel (dus ook als ik alleen ben), en en en.. best netjes dus eigenlijk
![]() |
![]() |
|
Ik heb tafelmanieren, kan netjes eten, doe het ook als ik bij andere mensen eet, maar eigenlijk boeit het me geen fluit. Liever een gezellige en relaxte zooi, dan statig en ongemakkelijk eten.
|
als ik bij mensen blijf eten, wacht ik netjes tot ze beginnen en dan eet ik met mes en vork.
als ik dat vroeger niet deed dan kreeg ik geen eten meer dus zo heb ik het geleerd. maar als ik alleen met mijn vriend ben alleen maar met een vork ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Meestal met mes en vork, behalve bij soep natuurlijk enzo. En patat eten we ook lekker met onze vingers....
Brood, nooit mee gemaakt dat iemand dat met mes en vork eet..... We zitten vaak gewoon voor de tv in de woonkamer, tenzij er visite komt of als mn moeder weer zo'n bui heeft, dan eten we wel aan tafel. En meestal pas ik me wel aan als ik ergens anders eet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat er zoveel mensen voor de tv eten! Dat zou er bij ons echt nooit gebeuren (alleen als ik alleen thuis ben doe ik dat). Wij eten ALTIJD gewoon netjes aan tafel en we hebben allemaal goede tafelmanieren. Komt door mijn moeder die was daar vroeger best wel streng in (niet netjes eten= geen eten en naar je kamer) Maar lekker gemakkelijk voor de tv eten heeft ook wel wat
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind voor de tv eten wel vaak erg ongezellig, maar ik doe het wel altijd als ik in mijn eentje eet, want anders schrok ik het zo naar binnen en dat is ook weer zo jammer. Als ik bij mijn vriend eet zitten we wel altijd in de woonkamer met 't bord op schoot, maar dan staat de tv niet aan.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn moeder is altijd erg streng geweest aan tafel. Netjes wachten met beginnen totdat iedereen opgeschept heeft, met mes en vork eten, niet met volle mond praten etc etc. Maar eigenlijk vind ik het wel normaal dat je tafelmanieren hebt.
Nu ik op kamers woon is het wel minder (hehe), eet vaak voor de tv, maar meestal toch wel met mes en vork! Soms eet ik nog wel aan tafel, maar dat ligt er een beetje aan met welke mensen ik eet ![]() Als we vroeger brood aan een gedekte tafel aten dan aten we zelf altijd met mes en vork!! Nu is dat wel wat minder, en mijn broertje is daar ook een stuk minder streng in opgevoed. |
![]() |
|
Ik eet met mes en vork, ik wacht totdat iedereen zit en bij anderen/restaurant wacht ik totdat iedereen zn bord heeft. Patat en pizza eet ik thuis gewoon zoals het gaat, thuis let ik er eigenlijk niet zo op, behalve bij speciale gelegenheden, zoals kerst enzo. Ik sluit wel af, met mn vork en mes.
||
Citaat:
me ma: haal die ellebogen van tafel.. dat haat ik! ![]() ik eet met mes en vork, mond dicht, w8 thuis niet op andere voor ze hebben... heel veel mense die ik ken eten bij tv maar wij hebben eetkeuken waar dus geen tv staat. 'je bent slimmer als je meer morst met het eten: je let op het eten {de smaak enzo} en niet op hoe je eet!'
|
Als we aan tafel eten (meestal doordeweeks) dan bidden we voor het eten (misschien niet echt tafelmanier maar goed), daarna schept iedereen eten op en dan wachten we op elkaar tot iedereen wat heeft, eten we met vork en mes, ook friet en dat soort dingen. Ik schep wel altijd al een tweede keer op omdat ik altijd heel snel klaar ben met eten en anders wordt alles koud.
Niet met volle mond praten en niet smakken enzo vind ik eigenlijk wel standaardregels waar iedereen zich aan zou moeten houden.
|
![]() |
Ik pas me altijd aan bij anderen. Zelf maak ik vaak lawaai bij eten, smakken enzo. Is leuker
![]() Wel eet ik altijd met twee handen. Ik kan er niet tegen als mensen alleen met een vork eten ![]() ![]()
|
Ik schuif altijd als laatste aan en dan is iedereen al aan het eten. Ik ben ook weer als eerste weg aan tafel omdat ik door wil met mijn activiteiten terwijl de rest nog "gezellig" (
![]() Ik eet wel netjes ja, ik probeer altijd mijn mond leeg te eten als ik iets wil zeggen. Alleen patat eet ik met mijn handen, tenzij er bezoek is of ik op bezoek ga. Dan pas ik me wel aan. Wat wel niet goed van me is, is dat ik snel eet. Je kunt beter op een rustig tempo eten. Maja.... drukdrukdruk he ![]()
||
Citaat:
Min broertje is zoow. Eet idd ook zijn brood met mes en vork. Zelfs patat en muffens. ![]() ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Alledaagse ergernissen Verwijderd | 499 | 23-05-2007 18:34 | |
De Kantine |
"Hij heeft witte sokken aan" "nee toch, meteen dumpen!!" Lorelei | 106 | 13-06-2005 16:35 | |
Liefde & Relatie |
effe melden Denise | 151 | 31-08-2004 16:41 | |
Lifestyle |
Tafelmanieren Verwijderd | 65 | 14-05-2003 08:27 | |
Eten & Drinken |
Tafelmanieren, etiquette japie | 42 | 14-03-2003 18:22 | |
Lifestyle |
eten (uitbereiding topic 'koken') Ninnoc | 19 | 08-05-2002 18:29 |