Oud 01-03-2004, 07:44
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Aan welke tafelmanieren doe jij? Of heb je juist een hekel?

Eet je netjes met mes en vork?
Wacht je totdat iedereen heeft voordat je begint met eten?
etc.

En pas je je aan als je bij iemand anders eet?
Oud 01-03-2004, 09:20
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik kan heel netjes eten maar doe het thuis meestal niet.

Eet wel altijd met m'n mond dicht en met mes en vork.
Ik leun wel met m'n ellebogen op tafel, wat eigen 'niet mag'.
Ik wacht tot iedereen heeft (mijn vriend) en klaar is.
Oud 01-03-2004, 11:26
YPrue
YPrue is offline
Ik vind tafelmanieren best wel belangrijk.
Ik kan er bijvoorbeeld niet tegen dat wanneer ik aan het eten ben, een ander de hele tijd naar mijn bord zit te staren. Of als iemand heel raar zijn mes vasthoudt bij het snijden van vlees of iets dergelijks (als hij/zij echt zo'n vuist maakt waarin hij mes/vork vasthoudt). Wat ook irritant is, is als iemand met zijn bestek in de pannen die op tafel staan gaat wroeten of datgene eruit pikt wat hij/zij het lekkerste vindt.

Ik ben wel erg, zeg...
Oud 01-03-2004, 11:51
Nona
Nona is offline
Wij eten thuis gewoonlijk op de bank voor de tv. Ja, wat een Al Bundy huishouden eigenlijk... Aan tafelmanieren komen we dan weinig toe. Maar ik kan het wel allemaal. Netjes eten, ellebogen bij je houden, bord niet draaien, servetjes frutselen, weet welke drank ik welk glas hoort en ongeveer welk bestek bij welk gerecht (behalve hele bijzondere dingen).

Nouja, de normale dingen als niet smakken en met je mond dicht eten komen wel van pas, maar de rest gaat niet echt op bij ons thuis. Als ik thuis ben heb ik ook absoluut geen zin om patat met mes en vork te eten. Waarom zou ik?
Oud 01-03-2004, 11:53
PV
PV is offline
ik doe niet zo heel erg aan tafelmanieren..

mensen die een boterham met mes en vork eten, daar heb ik even een hekel aan
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 11:55
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
PV schreef op 01-03-2004 @ 12:53:
Ja, dat is dan weer overdreven.
Oud 01-03-2004, 12:29
Verwijderd
Niet smakken, niet praten met volle mond, ellebogen bij je houden, met mes en vork eten, wachten tot iedereen klaar is... Dat soort dingen is vrij standaard hier. Ik wacht als ik bij andere mensen eet ook altijd met eten tot de "gastvrouw" of "gastheer" begint met eten.. Weet eigenlijk niet waarom, maar vind het zo aso om in één keer aan te vallen als de rest nog aan het opscheppen is.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 13:06
Miracle
Miracle is offline
Ach, sommige dingen doe je gewoon niet. Eigenlijk ben ik me daar niet zo bewust van.
Wat ik wel heel erg vind dat als ik verkouden ben (zoals nu) dat ik soms gewoon met mond open moet eten, anders krijg ik geen lucht.
Ik vind het heel bah als mensen dat doen, maar liever vies dan stikken.
Oud 01-03-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Frederiek schreef op 01-03-2004 @ 13:29:
Niet smakken, niet praten met volle mond, ellebogen bij je houden, met mes en vork eten, wachten tot iedereen klaar is... Dat soort dingen is vrij standaard hier. Ik wacht als ik bij andere mensen eet ook altijd met eten tot de "gastvrouw" of "gastheer" begint met eten.. Weet eigenlijk niet waarom, maar vind het zo aso om in één keer aan te vallen als de rest nog aan het opscheppen is.
Hier hetzelfde. En ook als je klaar bent met eten je mes en vork naar rechts leggen op je bord. Ik kan me echt dood ergeren aan mensen die hun vork naar links en hun mes naar rechts leggen als ze uit gegeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 13:34
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben niet zo netjes

Ik wacht meestal wel met eten en opscheppen enzo. Maar hallooo, bij ons is niemand echt netjes
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 14:15
Auntie M
Auntie M is offline
Eigenlijk boeien sommige tafelmanieren me niet, zoals dat met die ellebogen of hoe je je bestek neerlegt, of dat je sommige dingen met je handen ipv bestek eet.
Wat ik zelf niet doe is met een open mond kauwen (hoewel ik vroeger met m'n broer wel eens wedstrijdjes 'wie kan er het vieste eten' deed), mijn mond vol proppen, toen ik nog rookte een sigaret opsteken terwijl anderen nog eten, mijn bord aflikken dat soort dingen. Als ik dat anderen zie doen dan kan ik me daar nog wel eens aan ergeren.

Wat ik overigens in restaurants ook nog wel eens hinderlijk vind zijn die luidruchtige mensen die zo overdreven moeten laten horen dat ze aanwezig en grappig zijn, maar ja dat soort mensen vind ik sowieso irritant.
Oud 01-03-2004, 14:51
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Coconut schreef op 01-03-2004 @ 14:20:
Hier hetzelfde. En ook als je klaar bent met eten je mes en vork naar rechts leggen op je bord. Ik kan me echt dood ergeren aan mensen die hun vork naar links en hun mes naar rechts leggen als ze uit gegeten zijn.
Erger jij je hieraan?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:12
snoopy
snoopy is offline
Ik KAN heel goede tafelmanieren hebben. Als ik ergens anders eet zal ik die ook tentoon spreiden, maar thuis... neuh.
Oud 01-03-2004, 17:40
Verwijderd
Thuis let eigenlijk niemand heel erg op de tafelmanieren: vroeger zaten we, lekker Amerikaans, meestal gewoon met bord voor de tv Maar nu nooit meer eigenlijk, en iedereen gebruikt meestal gewoon mes en vork. Maar netjes wachten enzo gebeurt ook vrij weinig hier.
Bij anderen let ik er meestal wel op, best logisch eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:51
Silver rain
Silver rain is offline
Thuis let ik er niet op. Ik eet met mes en vrok als ik het makkelijker vindt, maar friet of pizza enzo niet. Ik wacht niet altijd met eten maar dat komt omdat we soms op verschillende tijden eten. We zitten gewoon op de bank met een bord op ons schoot. Ik wacht niet tot iedereen klaar is met eten maar dat hoef ik ook niet (mede omdat ze hier 2 x zo lang erover doen).
Bij anderen let ik erop hoe ik eet. Altijd met bestek, wachten tot iedereen klaar is, wachten tot iedereen eten heeft enzo
Oud 02-03-2004, 08:01
Verwijderd
Ik heb er een hekel aan als iemand iets als "wil iemand dit nog ?" zegt, en vervolgens aan mij vraagt of ík het misschien nog wil.

ik ben óók iemand !

Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 08:04.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 10:52
Shadina
Shadina is offline
Ik doe helemaal niet aan tafelmanieren. Ik kan niet zo netjes eten. Ik eet wel met mond dicht, want ik haat het als iemand smakt. Thuis doet ook niemand aan tafelmanieren ofzo.. we zitten ook altijd voor de tv te eten. Maar ergens anders eet ik natuurlijk wel wat netter.. maar jah.. zo netjes als de meeste van jullie eet ik echt niet. En waar sommige mensen zich hier wel niet aan ergeren..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 10:55
Shadina
Shadina is offline
Ow ja, ben een erg moeilijke eter. Waar YPrue zich dus erg aan ergert.. dingen eruit vissen die ik wel lust.. doe ik dus.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 12:42
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Shadina schreef op 02-03-2004 @ 11:55:
Ow ja, ben een erg moeilijke eter. Waar YPrue zich dus erg aan ergert.. dingen eruit vissen die ik wel lust.. doe ik dus.
Gelukkig dat ik niet met jou hoef te eten dan...
Oud 02-03-2004, 12:58
Verwijderd
Ik wacht tot iedereen heeft, ik eet met m'n mond dicht en laat geen boeren enzo, en als ik bij andere mensen thuis eet, dan eet ik wel met mes en vork maar ik hou ze vasrt alsof ik zes ben.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:08
dr.phil 2
dr.phil 2 is offline
ik denk dat ik wel redelijke manieren heb, hoewel ik ze thuis niet altijd toepas. Mijn enige probleem is dat ik het erg moeilijk vind om te wachten tot iedereen heeft.

Ik irriteer me wel altijd aan mensen die helemaal niks met de handen eten (een boterham ofzo)
Oud 02-03-2004, 15:06
Verwijderd
Ik eet vrijwel altijd met mes en vork, soms alleen met vork. En ik wacht altijd tot iedereen heeft voor ik begin.. ik eet met mijn mond gesloten en smak dus niet... ik laat ook niet aan mijn mede-tafelgenoten zien hoe het gekauwde eten eruit ziet.
Ik eet dus best netjes, denk ik...

Patat en brood eet ik trouwens wel met m'n handen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:25
Dolores
Dolores is offline
Ik eet meestal met mes en vork (behalve brood en friet.. en soms eet ik alleen met een vork), ik wacht altijd tot iedereen heeft voor ik begin, ik smak niet, ik laat niet zien hoe het gekauwde eten eruit ziet, ik eet altijd aan tafel (dus ook als ik alleen ben), en en en.. best netjes dus eigenlijk en verder herken ik me ook wel in de dingen die YPrue en Coconut zeiden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:05
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
YPrue schreef op 02-03-2004 @ 13:42:
Gelukkig dat ik niet met jou hoef te eten dan...
Ben ik ook blij om.
Want als iemand zich aan mij ergert.. erger ik me aan diegene.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:18
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Shadina schreef op 02-03-2004 @ 17:05:
Ben ik ook blij om.
Want als iemand zich aan mij ergert.. erger ik me aan diegene.
Hihi, me too.
Oud 02-03-2004, 16:19
extinction
extinction is offline
Ik heb tafelmanieren, kan netjes eten, doe het ook als ik bij andere mensen eet, maar eigenlijk boeit het me geen fluit. Liever een gezellige en relaxte zooi, dan statig en ongemakkelijk eten.
Oud 03-03-2004, 12:16
Lionheart
Citaat:
PV schreef op 01-03-2004 @ 12:53:
ik doe niet zo heel erg aan tafelmanieren..

Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:35
wissie
wissie is offline
Ik probeer altijd zo netjes mogelijk te eten, maar ik knoei vaak. We beginnen pas als iedereen aan tafel zit, en je gaat weg als iedereen klaar is. En niet met je handen eten, maar dat vind ik logisch (behalve dan in het geval van brood).
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:58
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ik heb het echt te doen met mensen die in huiselijke sfeer zo belachelijk netjes eten. sneu volk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:24
Edmee
Edmee is offline
als ik bij mensen blijf eten, wacht ik netjes tot ze beginnen en dan eet ik met mes en vork.

als ik dat vroeger niet deed dan kreeg ik geen eten meer dus zo heb ik het geleerd.

maar als ik alleen met mijn vriend ben alleen maar met een vork
Oud 04-03-2004, 08:24
Liss
Liss is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-03-2004 @ 13:58:
Ik wacht tot iedereen heeft, ik eet met m'n mond dicht en laat geen boeren enzo, en als ik bij andere mensen thuis eet, dan eet ik wel met mes en vork maar ik hou ze vasrt alsof ik zes ben.
Oud 04-03-2004, 08:27
bignielz
bignielz is offline
iik eet alles met mes en vork ook patat en brood meetsal

maar ik schijn als een onbehouwen boer te eten thuis
met mond vol praten en zovoorst
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 09:45
HoopStront
HoopStront is offline
Meestal met mes en vork, behalve bij soep natuurlijk enzo. En patat eten we ook lekker met onze vingers....
Brood, nooit mee gemaakt dat iemand dat met mes en vork eet.....

We zitten vaak gewoon voor de tv in de woonkamer, tenzij er visite komt of als mn moeder weer zo'n bui heeft, dan eten we wel aan tafel.

En meestal pas ik me wel aan als ik ergens anders eet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:52
Verwijderd
Dat er zoveel mensen voor de tv eten! Dat zou er bij ons echt nooit gebeuren (alleen als ik alleen thuis ben doe ik dat). Wij eten ALTIJD gewoon netjes aan tafel en we hebben allemaal goede tafelmanieren. Komt door mijn moeder die was daar vroeger best wel streng in (niet netjes eten= geen eten en naar je kamer) Maar lekker gemakkelijk voor de tv eten heeft ook wel wat , Zeker als je ook nog eens heel lekker eten hebt
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 13:16
Verwijderd
Ik vind voor de tv eten wel vaak erg ongezellig, maar ik doe het wel altijd als ik in mijn eentje eet, want anders schrok ik het zo naar binnen en dat is ook weer zo jammer. Als ik bij mijn vriend eet zitten we wel altijd in de woonkamer met 't bord op schoot, maar dan staat de tv niet aan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 21:46
Verwijderd
Mijn moeder is altijd erg streng geweest aan tafel. Netjes wachten met beginnen totdat iedereen opgeschept heeft, met mes en vork eten, niet met volle mond praten etc etc. Maar eigenlijk vind ik het wel normaal dat je tafelmanieren hebt.

Nu ik op kamers woon is het wel minder (hehe), eet vaak voor de tv, maar meestal toch wel met mes en vork! Soms eet ik nog wel aan tafel, maar dat ligt er een beetje aan met welke mensen ik eet .

Als we vroeger brood aan een gedekte tafel aten dan aten we zelf altijd met mes en vork!! Nu is dat wel wat minder, en mijn broertje is daar ook een stuk minder streng in opgevoed.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:21
alpha
alpha is offline
Ik eet met mes en vork, ik wacht totdat iedereen zit en bij anderen/restaurant wacht ik totdat iedereen zn bord heeft. Patat en pizza eet ik thuis gewoon zoals het gaat, thuis let ik er eigenlijk niet zo op, behalve bij speciale gelegenheden, zoals kerst enzo. Ik sluit wel af, met mn vork en mes.
Oud 11-03-2004, 21:08
Fenji
Fenji is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 01-03-2004 @ 10:20:
Ik kan heel netjes eten maar doe het thuis meestal niet.
Psies dat hebk ook..
me ma: haal die ellebogen van tafel.. dat haat ik!
ik eet met mes en vork, mond dicht, w8 thuis niet op andere voor ze hebben...

heel veel mense die ik ken eten bij tv maar wij hebben eetkeuken waar dus geen tv staat.

'je bent slimmer als je meer morst met het eten: je let op het eten {de smaak enzo} en niet op hoe je eet!'
Oud 14-03-2004, 14:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als we aan tafel eten (meestal doordeweeks) dan bidden we voor het eten (misschien niet echt tafelmanier maar goed), daarna schept iedereen eten op en dan wachten we op elkaar tot iedereen wat heeft, eten we met vork en mes, ook friet en dat soort dingen. Ik schep wel altijd al een tweede keer op omdat ik altijd heel snel klaar ben met eten en anders wordt alles koud.

Niet met volle mond praten en niet smakken enzo vind ik eigenlijk wel standaardregels waar iedereen zich aan zou moeten houden.
Oud 14-03-2004, 15:45
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik kan het heel netjes, maar doe hte niet altijd..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:12
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hm, ik heb wel tafelmanieren, maar mn moeder niet echt. Die smakt er rustig op los. Verder eet ik meestal met vork en mes, alleen niet echt op de manier zoals het bedoeld is
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:01
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Fenji schreef op 11-03-2004 @ 22:08:
'je bent slimmer als je meer morst met het eten: je let op het eten {de smaak enzo} en niet op hoe je eet!'
Ow dan zal ik wel heel erg slim zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:53
Verwijderd
Als je smakt of slurpt, dan proef je het eten beter!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:37
freakinaround
freakinaround is offline
k eet wel met mes en vork. mes rechts. vork links. (heel veel draaien dit om)
smak/slurp niet
wacht met van tafel gaan, tot anderen klaar zijn
wacht met opscheppen.
bij anderen ook.
Oud 17-03-2004, 16:08
Tweeker
Tweeker is offline
Ik pas me altijd aan bij anderen. Zelf maak ik vaak lawaai bij eten, smakken enzo. Is leuker
Wel eet ik altijd met twee handen. Ik kan er niet tegen als mensen alleen met een vork eten Verder wacht ik tot de rest klaar is en tot iedereen opgeschept heeft enz. Bij anderen help ik ook altijd met opruimen
Oud 18-03-2004, 21:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik schuif altijd als laatste aan en dan is iedereen al aan het eten. Ik ben ook weer als eerste weg aan tafel omdat ik door wil met mijn activiteiten terwijl de rest nog "gezellig" ( ) zit te kletsen.
Ik eet wel netjes ja, ik probeer altijd mijn mond leeg te eten als ik iets wil zeggen. Alleen patat eet ik met mijn handen, tenzij er bezoek is of ik op bezoek ga. Dan pas ik me wel aan.
Wat wel niet goed van me is, is dat ik snel eet. Je kunt beter op een rustig tempo eten. Maja.... drukdrukdruk he
Oud 18-03-2004, 21:40
lingua
lingua is offline
Citaat:
dr.phil 2 schreef op 02-03-2004 @ 14:08:
ik denk dat ik wel redelijke manieren heb, hoewel ik ze thuis niet altijd toepas. Mijn enige probleem is dat ik het erg moeilijk vind om te wachten tot iedereen heeft.

Ik irriteer me wel altijd aan mensen die helemaal niks met de handen eten (een boterham ofzo)
vreselijk ja.
Min broertje is zoow.
Eet idd ook zijn brood met mes en vork.
Zelfs patat en muffens.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten