Oud 18-03-2004, 11:47
ekki
ekki is offline
Alleen een hele zere nek en hoofdpijn (en verder nog wat grieperig voelen), kunnen dat symptomen zijn van hersenvliesontsteking? Of MOET je wel koorts en dat je met je nek naar achter ligt in bed enzo en overgeven hebben?

Ofte wel: moet ik me zorgen maken? Ik denk het niet, denk dat het een gewoon griepje is met toevallig veel last van m'n nek, maar toch ben ik er onzeker over.
Oud 18-03-2004, 11:51
Verwijderd
Hoe het met hersenvliesontsteking zit weet ik niet, maar een kenmerk van griep is spierpijn. Als ik grieperig ben heb ik altijd hoofdpijn en spierpijn, vooral in nek en schouders. Ik zou me dus maar niet te veel zorgen maken. Beterschap met je onschuldige griepje !
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:56
Ieke
Ieke is offline
Vaak is het zo dat mensen met hersenvliesontsteking hun kin niet op de borst kunnen krijgen. (er een heel eind vanaf blijven steken) Ook worden deze mensen vaak in korte tijd heel ziek.
Verder hoort spierpijn wel bij griep, zeker als het een beetje zware is. Als je echt twijfels hebt kan je natuurlijk altijd je huisarts even bellen.
Iig beterschap!
Oud 18-03-2004, 12:03
Verwijderd
Je hoeft niet super erge nekkramp te hebben volgens mij.

Waar je vooral op moet letten is dat het niet erger wordt. Als je je de hele tijd een beetje hetzelfde voelt gedurende de dag of zelfs af en toe iets beter, dan zal het wel meevallen, dan ben je gewoon grieperig.

Je moet er dus op letten dat je er geen verschijnselen bij krijgt en als je verward of suf bent, bijv. af en toe even "weg" bent, dan is dat ook niet goed.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:09
Miracle
Miracle is offline
Van hersenvliesontsteking wordt je idd heel erg ziek. Na een tijdje kun je gewoon weinig meer. Hoelang ben je al zo grieperig?
Zoals de anderen al zeiden, kun je altijd je huisarts opbellen.

Dan nog een tip voor de spierpijn: Leg iets warms op je nek. Wij hebben daar een speciaal klein electrisch kussentje voor, maar met een platte kruik kan het ook.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:42
ekki
ekki is offline
Ik ben niet heel erg ziek, nee. Ook pas ziek sinds gisteren. Ik weet eigenlijk niet of m'n nek gisteren even pijnlijk was, maar ik denk van wel. Ik kan niet m'n kin op m'n borst leggen (wel bijna), maar wel m'n hoofd naar beneden doen. Verder heb ik geen enkele symptoom, dus ik ben niet suf (wel duf ). De nekpijn is ook met draaien naar de zijkanten en ver naar achteren.

Bedankt voor de tip van de kruik, ik heb net een warme kruik gevuld. Ik ga maar gewoon lekker uitzieken en me verder geen zorgen maken (behalve als het heel erg wordt ofzo, maar tot nog toe blijft het hetzelfde).
Oud 18-03-2004, 14:32
Giovanna
Giovanna is offline
Als ik griep heb of erg moe ben, heb ik ook wel eens last van mn nek... Ik zou je maar geen zorgen maken!
Oud 18-03-2004, 14:42
Balance
Balance is offline
Ik weet niet goed of het een vast verschijnsel is, maar bij hersenvliesontsteking heb je idd vaak wel koorts. Wat dat betreft is het dus alleen maar mooi dat je dat niet hebt, maar hou het wel in de gaten.
Ook opletten of je kleine vlekjes krijgt, want dat kan ook een teken zijn dat het fout zit.

En bij een vriendin van mij was het binnen een dag raak. Ze kreeg de ene dag last van d'r nek en lichte koorts en de volgende dag lag ze met hoge koorts in het ziekenhuis en was d'r situatie zeer kritiek. Hiermee wil ik aangeven dat als het niet snel erger wordt, het waarschijnlijk geen hersenvliesontsteking is. Hoewel ik natuurlijk niet weet of dat van die vriendin een vast patroon is of een uitzondering.
Oud 18-03-2004, 15:40
ekki
ekki is offline
Ik heb wel koorts. Alleen de thermometer zegt steeds iets anders. Net zei ie 39.91 en daarna iets van 38.0 en nog later iets van 38.3. Lekker ding, die thermometer .

Maar ik kan nog zitten en computeren, ik denk dat het dus wel meevalt. Ik had het dus gisteren al. Het wordt naarmate de dag vordert wel erger, maar niet zo erg dat ik echt megamega ziek ben.

Overigens heb ik normaal bij griep niet zo megaveel last van mijn nek, meer van alle spieren. Nu is het echt geconcentreerd in nek en hoofd.
Oud 18-03-2004, 16:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
ekki schreef op 18-03-2004 @ 16:40:
Ik heb wel koorts. Alleen de thermometer zegt steeds iets anders. Net zei ie 39.91 en daarna iets van 38.0 en nog later iets van 38.3. Lekker ding, die thermometer .

Maar ik kan nog zitten en computeren, ik denk dat het dus wel meevalt. Ik had het dus gisteren al. Het wordt naarmate de dag vordert wel erger, maar niet zo erg dat ik echt megamega ziek ben.

Overigens heb ik normaal bij griep niet zo megaveel last van mijn nek, meer van alle spieren. Nu is het echt geconcentreerd in nek en hoofd.
Nou, ik zou het even aankijken, maar als het erger wordt toch voor de zekerheid even de doktersassistente bellen. Zij kan beter inschatten of het wat kan zijn dan wij.
Maar als het zo blijft en jij voelt je nog goed genoeg om te computeren ed, denk ik dat het idd meer een griepje is.
Oud 18-03-2004, 17:59
Snow White
Snow White is offline
Als je blauwe of paarse vlekjes op je lichaam krijgt, is het goed goed mis.

Dan moet je METEEN naar het ziekenhuis. niks geen dokter, niks geen asperientje. Dan is het serious busniness.
Tot dan; rustig aandoen. waarschijnlijk een flinke griep.

Sterkte!

liefs Naamgenootje
Oud 18-03-2004, 20:49
feline
feline is offline
Citaat:
Ieke schreef op 18-03-2004 @ 12:56:
Vaak is het zo dat mensen met hersenvliesontsteking hun kin niet op de borst kunnen krijgen. (er een heel eind vanaf blijven steken) Ook worden deze mensen vaak in korte tijd heel ziek.
Precies, dit waren de symptonen toen mijn vader hersenvliesontsteking had. Het was ook duidelijk dat het geen gewone griep was. Wat jij nu aangeeft, wijst eerder op een gewone griep.

Beterschap !
Oud 19-03-2004, 10:13
ekki
ekki is offline
Mjah, ik was gewoon ff ongerust. Vandaag ietsje minder last van m'n nek. Gewoon ff uitzieken dus.

Bedankt voor jullie hulp, antwoorden en geruststellingen !
Oud 19-03-2004, 10:42
Raven
Raven is offline
Citaat:
ekki schreef op 18-03-2004 @ 12:47:
Alleen een hele zere nek en hoofdpijn (en verder nog wat grieperig voelen), kunnen dat symptomen zijn van hersenvliesontsteking? Of MOET je wel koorts en dat je met je nek naar achter ligt in bed enzo en overgeven hebben?

Ofte wel: moet ik me zorgen maken? Ik denk het niet, denk dat het een gewoon griepje is met toevallig veel last van m'n nek, maar toch ben ik er onzeker over.
ben je ingeent tegen meningokokken ?

in elk geval ff in de gaten houden ..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:57
ekki
ekki is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 19-03-2004 @ 11:42:
ben je ingeent tegen meningokokken ?

in elk geval ff in de gaten houden ..
Niet ingeënt. Ik was te oud (en anders had ik het ook niet gedaan ).

Het gaat trouwens alweer aardig goed, hoewel ik nog steeds last van m'n nek heb, maar niet meer zo veel.
Oud 22-03-2004, 09:55
Raven
Raven is offline
Citaat:
ekki schreef op 20-03-2004 @ 12:57:
Niet ingeënt. Ik was te oud (en anders had ik het ook niet gedaan ).

Het gaat trouwens alweer aardig goed, hoewel ik nog steeds last van m'n nek heb, maar niet meer zo veel.

Schijtbroekkie... die stelt HELEMAAL nix voor ..
hmmja ik was offischeel ook te oud .. maar heb 'm toch gehad..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:30
love-THE-world
love-THE-world is offline
je krijgt toch ook rode vlekken op je huid die je niet weg kunt drukken ofzo.. of is dat weer iets anders?..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 22-03-2004 @ 16:30:
je krijgt toch ook rode vlekken op je huid die je niet weg kunt drukken ofzo.. of is dat weer iets anders?..
Er zijn twee vormen van hersenvliesontsteking: nekkramp en bloedvergiftiging (sepsis), bij sepsis heb je idd rood / paarse vlekjes op je huid die je niet kunt wegdrukken maar bij nekkramp hoeft dan niet.
Oud 22-03-2004, 16:11
Roos
Roos is offline
Als je griep hebt, heb je sowieso spierpijn of stijve spieren
Oud 22-03-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-03-2004 @ 16:39:
Er zijn twee vormen van hersenvliesontsteking: nekkramp en bloedvergiftiging (sepsis), bij sepsis heb je idd rood / paarse vlekjes op je huid die je niet kunt wegdrukken maar bij nekkramp hoeft dan niet.
nekkramp is een andere naam voor hersenvliesontsteking toch? ik meen dat er inderdaad 2 soorten hersenvliesontsteking zijn: een bacterieele vorm en een virale vorm. op mijn basisschool was daar nog zoveel om te doen. er waren 3 kleuters die de bacterieele vorm hadden (niet dodelijk geloof ik) en 1 kleuter die de virale had en binnen een dag is overleden. het zou gewoon stom toeval zijn dat dat allemaal in 1 maand gebeurde want die jongen die is overleden zou dat niet van een ander gekregen kunnen hebben (ofzoiets).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 10:56
ekki
ekki is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 22-03-2004 @ 10:55:
Schijtbroekkie... die stelt HELEMAAL nix voor ..
hmmja ik was offischeel ook te oud .. maar heb 'm toch gehad..
Het was niet omdat ik bang was... maar omdat ik het niet wilde. Ik ben niet bang voor prikken, hoor. Dat doet me allemaal niet zoveel. En als het wel ff pijn zou doen: jammer dan, gaat wel weer over.

Citaat:
Replica schreef:
Ik heb een keer hersenvliesontsteking gehad door een bacterie in mijn ruggenmerg, maar toen voelde ik me echt veel te ziek om zelfs maar te denken aan computeren, ik denk dus eerlijk gezegd dat het wel meevalt

Sterkte
Ik denk ook dat het wel meevalt . Ik denk dat ik dan echt zwaar ziek op bed had gelegen. Maar ik had nog nooit zo'n pijn in m'n nek gehad, dus dat vond ik wel een beetje raar.

Gelukkig ben ik alweer zo'n beetje beter (ik ga tenminste weer werken en naar school ).

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten