Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 11:51
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Veel asielzoekers mogen tòch blijven

Veel van de 26.000 asielzoekers die vorig jaar te horen kregen dat ze Nederland vrijwel zeker moesten verlaten, mogen tòch blijven. Dat meldt Vluchtelingenwerk Nederland.

Pardon
De 26.000 genoemde dossiers zijn 'oude gevallen', mensen die voor 2001 een asielaanvraag deden. Vorig jaar gingen stemmen op voor een generaal pardon voor deze groep. Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken wees dat toen af.

Vergunning
Wel mochten hun dossiers opnieuw worden bekeken. Inmiddels zijn nu zo'n 8700 dossiers afgehandeld. Van hen heeft 40% alsnog een verblijfsvergunning gekregen, dat zijn 3503 personen.
Wat moeten de rechtse stoere Verdonk-fans zich genaaid voelen
Oud 10-03-2005, 11:53
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
"regels zijn regels!"
uhuh
Oud 10-03-2005, 11:56
Verwijderd
Uhm, ja. Zo raar is het toch niet dat als de gevallen opnieuw bekeken worden, alsnog wordt bepaald dat de mensen mogen blijven? Bijvoorbeeld omdat de situatie in het thuisland is veranderd of er nieuwe gegevens beschikbaar zijn over die situatie.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 11:59
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-03-2005 @ 12:56 :
Uhm, ja. Zo raar is het toch niet dat als de gevallen opnieuw bekeken worden, alsnog wordt bepaald dat de mensen mogen blijven? Bijvoorbeeld omdat de situatie in het thuisland is veranderd of er nieuwe gegevens beschikbaar zijn over die situatie.
Zeker niet raar, tuurlijk is het terecht. Ik wist alleen niet dat Verdonk aan kiezersbedrog deed Van die duidelijke woorden en zogenaamde harde rechte lijn komt weinig terecht. (gelukkig maar)
Oud 10-03-2005, 12:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 10-03-2005 @ 12:51 :
Wat moeten de rechtse stoere Verdonk-fans zich genaaid voelen
geil je daar nu op of zo?

verdonk voert gewoon het beleid uit, punt.
Oud 10-03-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 10-03-2005 @ 12:59 :
Zeker niet raar, tuurlijk is het terecht. Ik wist alleen niet dat Verdonk aan kiezersbedrog deed Van die duidelijke woorden en zogenaamde harde rechte lijn komt weinig terecht. (gelukkig maar)
Het volk wil bedrogen worden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-03-2005 @ 13:37 :
Soms niet, dan zijn het valse beloftes!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 12:48
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 12:57
Love & Peace
Love & Peace is offline
Visum voor Marokkaan kwam niet op tijd
Vader komt te laat bij sterfbed baby Ayman
AMSTERDAM - De pasgeboren baby Ayman waarover deze krant zondag berichtte, is overleden in een ziekenhuis in Veldhoven. Het doodzieke kindje lag al twee weken met een hersenvliesontsteking op sterven in de couveuse, maar zijn Marokkaanse vader Nabil Bouraidah (20) kreeg geen visum om naar ons land te komen om zijn zoontje nog levend te kunnen zien, uit vrees dat de man wel eens hier zou kunnen blijven.

Vader komt te laat bij sterfbed baby Ayman

Het doodzieke kindje lag al twee weken met een hersenvliesontsteking op sterven in de couveuse, maar zijn Marokkaanse vader Nabil Bouraidah (20) kreeg geen visum om naar ons land te komen om zijn zoontje nog levend te kunnen zien, uit vrees dat de man wel eens hier zou kunnen blijven. Dit terwijl de artsen van het Máxima Medisch Centrum in Veldhoven talloze alarmerende faxen naar het ministerie en de ambassade hadden gestuurd over de ernst van de situatie. Ook alle smeekbedes van de moeder Francien Lendfers uit Heerlen hielpen niets. Een dubbel drama voor de ouders. Vanwege alle papieren rompslomp was het visum gisteren pas rond en kan, mits alles goed gaat, de vader vandaag in het vliegtuig naar ons land stappen. Zijn pasgeboren zoontje heeft hij echter niet meer levend kunnen zien.

Kamervragen

Het CDA liet gisteren weten Kamervragen te gaan stellen over het hoe en waarom het visum zo laat verstrekt is. Moeder Francien Bouraidah-Lendfers is kapot van verdriet. "Verschrikkelijk", zegt zij. "Waarom kan er in een noodgeval niet snel en adequaat gehandeld worden in plaats van maar vast te blijven houden aan allerlei regeltjes en wetten. Ik vraag me elke minuut af: waar zijn jullie in hemelsnaam toch mee bezig? Snap je ons verdriet dan niet?" Snikkend: "Ze hadden niet zo moeilijk moeten doen. Dit zijn toch noodsituaties?"

Francien beviel op donderdag 24 februari van Ayman na een zwangerschap van 31 weken. De pasgeborene leed echter aan een hersenvliesontsteking met een uitzonderlijk agressieve bacterie. Het kindje lag bijna twee weken kritiek in de couveuse op de afdeling neonatologische intensive care, waar artsen vochten voor zijn leven. "Mijn man kreeg van de ambassade te horen dat hij maar moest wachten tot er een fax binnen zou komen", zegt de moeder, die verblijft in het Ronald McDonaldhuis bij het hospitaal. "Er zijn er tientallen verstuurd maar een geboorteakte was nog niet opgemaakt. Dat kon ook niet zo snel. Dagen heeft hij op die Nederlandse ambassade in Rabat doorgebracht. Uiteindelijk kreeg hij een visum nadat mijn tante garant zou staan. Zij moest zich eerst nog melden bij de immigratiedienst. Maar nu is het allemaal te laat. Mijn kind is dood. Nabil kan onze kleine Ayman nog slechts mee gaan begraven in Heerlen."

Het ziekenhuis liet gisteren weten de kwestie zeer te betreuren. "We hebben ons best gedaan", meldt woordvoerster Trudy van Gijzel. " Samen met maatschappelijk werk hebben we de visadienst gefaxt, de Nederlandse ambassade in Marokko en alle instanties die erbij betrokken zijn om de ernst van de situatie door te laten dringen. Meer kunnen we niet doen. Daar houdt het voor ons helaas op."

Het CDA in de Tweede kamer eist opheldering van minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid) over het verstrekken van het visum aan de Marokkaanse vader Nabil. "Het is een heel wrang en merkwaardig verhaal. Het lijkt me duidelijk dat hier sprake was van een noodsituatie, want hersenvliesontsteking bij kinderen is vaak dodelijk. Waarom is er dan niet op tijd een visum verstrekt?" zo vraagt CDA-Kamerlid Wim van Fessem zich hardop af. Van de VVD-bewindsvrouw wil de christen-democraat dan ook precies weten wat de criteria zijn voor het verlenen van zo'n reisdocument. De Immigratie- en Naturalisatiedienst, die onder Justitie valt, was gisteren wederom niet bereikbaar voor commentaar.

bron
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:12
juno
juno is offline
Toen mijn vriend op stage was in Afrika, en erg ziek werd, men was bang voor hersenvliesontsteking, moest ik ook via de normale kanalen een visum aanvragen. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen, moest zelfs naar Brussel, en het heeft een paar weken geduurd.

Landen doen altijd moeilijk over een visum.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:15
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 10-03-2005 @ 14:12 :
Toen mijn vriend op stage was in Afrika, en erg ziek werd, men was bang voor hersenvliesontsteking, moest ik ook via de normale kanalen een visum aanvragen. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen, moest zelfs naar Brussel, en het heeft een paar weken geduurd.

Landen doen altijd moeilijk over een visum.
Das klote. Ik kan me wel voorstellen dat meerdere mensen beweren dat er iemand ziek in het land ligt waar je naartoe wilt, om zo een visum te krijgen, maar dit had zo makkelijk worden gecheckt. 1 telefoontje naar het ziekenhuis, en klaar.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:39
Verwijderd
Wat een opeenstapeling van onjuistheden weer. Ten eerste krabbelt Verdonk niet terug. Zij heeft een generaal pardon altijd afgewezen maar voor een aantal dossiers wel een herkansing gecreeërd. Daarvan is nu zo'n veertig procent blijkbaar toch gegrond. Dat wil alsnog zeggen dat zestig procent toch weg moet, met nog geen eenderde van alle dossiers bekeken. Ik zie dus niet in waarom sommige mensen ineens victorie kraaien.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 14:19
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
2300 asielzoekers mogen blijven
Ruim 2300 uitgeprocedeerde asielzoekers krijgen toch een verblijfsvergunning. Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie heeft dat besloten.

Pardonregeling
De meesten vallen onder de eenmalige beperkte pardonregeling. 220 mensen mogen blijven vanwege hun schrijnende situatie. Ook mogen 17 vluchtelingen uit Srebrenica blijven.

Uitgeprocedeerd
26.000 andere uitgeprocedeerde asielzoekers moeten het land verlaten. Verdonk gaat ervan uit dat het vertrek van de 26.000 binnen drie jaar afgerond kan worden.
Die 2300 komen daar dus bovenop.

En van dat vetgedrukte komt dus mooi weinig terecht.
Oud 10-03-2005, 14:27
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:

Ja om eerst als een wild beest te krijsen dat ze er alle 26.000 sowieso uit moesten.
Oud 10-03-2005, 15:47
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 10-03-2005 @ 15:27 :
Ja om eerst als een wild beest te krijsen dat ze er alle 26.000 sowieso uit moesten.
Tis dat overdrijven ook een vak is.
Oud 12-03-2005, 08:09
Jochem12
Jochem12 is offline
lol
Oud 12-03-2005, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Verdonk heeft gewoon via democratische weg haar zin gekregen, iets wat je niet bepaald van alle belangengroeperingen in deze samenleving kunt zeggen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 11:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je weet best dat je hier met onzinnige stemmingmakerij bezig bent, iedereen wilde een strenger asielbeleid met krachtige taal, krijgen we dat, dan vind ik dat er ook niet over gezeken moet worden.

Uberhaupt, eerst wordt Verdonk met een hoop gelul in de ruimte betiteld als onmernselijk omdat ze 26000 mensen wil uitzetten, dan mag een groot deel blijven, en dan is het weer niet goed.

Je zou bijna Balkenende aanhanger worden van al dat schijnheilige gedoe van de oppositie....
Oud 12-03-2005, 20:56
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 12:54 :
Je weet best dat je hier met onzinnige stemmingmakerij bezig bent, iedereen wilde een strenger asielbeleid met krachtige taal, krijgen we dat, dan vind ik dat er ook niet over gezeken moet worden.
Ik wilde het niet... Toch?

Bovendien wil niemand een beleid als dit. Mensen willen het liefst gewoon alles voor zichzelf hebben en niet het gevoel hebben dat een paar anders geteinte mensen eventjes mee komen delen in hun geluk. Zo voelen die mensen dat en dat blijft het hele punt. Alleen, er is geen probleem en er is ook nooit een probleem geweest, er is alleen wél een probleem van gemaakt.
Oud 12-03-2005, 21:52
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Verdonk wil Antillianen sneller uitzetten

Bron: RTL nieuws

Als het aan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie ligt, dan worden Antillianen die na drie maanden geen vast werk of huis hebben, of geen studie doen, Nederland uitgezet. Het plan van Verdonk zet de verhoudingen binnen het kabinet op scherp.

Zo zijn de Ministers Donner van Justitie en De Graaf van Koninksrijksrelaties tegen de voornemens van Verdonk. Omdat Antillianen een Nederlands paspoort bezitten, kunnen ze niet eenvoudig Nederland worden uitgezet.

Al langere tijd wil de Tweede Kamer dat er een strengere toelatingsregeling komt. Zo zijn Antilliaanse jongeren doorgaans vaker werkloos of crimineel. Het zou op dit moment gaan om enkele honderden Antillianen.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 01:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 12-03-2005 @ 22:52 :

Als het aan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie ligt, dan worden Antillianen die na drie maanden geen vast werk of huis hebben, of geen studie doen, Nederland uitgezet. Het plan van Verdonk zet de verhoudingen binnen het kabinet op scherp.

Wat een doos.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 01:37
Daevrem
Daevrem is offline
De meeste van die mensen zullen 'met onbekende bestemming' vertrekken. En de meesten van hen zullen dus deillegaal in gaan. De meesten van hen zullen in de grote steden gaan zitten en een deel van hen zal zich op het criminele pat begeven.
Oud 13-03-2005, 01:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 13-03-2005 @ 02:37 :
De meeste van die mensen zullen 'met onbekende bestemming' vertrekken. En de meesten van hen zullen dus deillegaal in gaan. De meesten van hen zullen in de grote steden gaan zitten en een deel van hen zal zich op het criminele pat begeven.
Wat een bullshit.

Natuurlijk zullen buitelanders meer problemen bezorgen dan de reeds gevestigde groep. Maar moet je dan als minister van integratie 1 bepaalde groep allochtonen anders behandelen dan de rest? Zeg dan dat het voor iedereen geld. Zo zorgt ze ervoor dat Antillianen gaan/blijven denken dat nederland tegen hen is, waardoor ze nog een rede hebben om schijt te hebben aan de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 01:58
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Ik heb het over die mensen die hier al meer dan 8 jaar zijn of hier zelfs geboren zijn en die nu terug moeten naar een of ander land.

Die mensen moeten van Verdonk weg. En over die mensen heb ik hiet. De meesten van hen zijn mensen uit oorlogsgebieden namelijk Afrika en het Midden Oosten.
Oud 13-03-2005, 02:22
Love & Peace
Love & Peace is offline
Meine entschuldigung
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 08:36
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-03-2005 @ 02:33 :

Wat een doos.
Inderdaad. Want die antillianen hebben vast een enorme toegevoegde waarde als ze geen werk of studie hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 13-03-2005 @ 09:36 :
Inderdaad. Want die antillianen hebben vast een enorme toegevoegde waarde als ze geen werk of studie hebben.
oeehhh en wat is jouw toegevoegde waarde dan?? hmm?? draag jij zoveel bij??
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:12
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-03-2005 @ 09:52 :
oeehhh en wat is jouw toegevoegde waarde dan?? hmm?? draag jij zoveel bij??
Ja. Soms geef ik zelfs bijles aan kleine allochtoontjes (uiteraard niet gratis, maar het valt dan ook niet mee om ze Nederlands of wiskunde bij te brengen).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 13-03-2005 @ 10:12 :
Ja. Soms geef ik zelfs bijles aan kleine allochtoontjes (uiteraard niet gratis, maar het valt dan ook niet mee om ze Nederlands of wiskunde bij te brengen).
oehoehoeh wat ben jij goed, maar over dat wat je verdient daarmee betaal jij vast geen belastingen, dus over toegevoegde waarde gesproken....
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:29
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-03-2005 @ 10:27 :
oehoehoeh wat ben jij goed, maar over dat wat je verdient daarmee betaal jij vast geen belastingen, dus over toegevoegde waarde gesproken....
Ik zorg tenminste dat die allochtoontjes later nog een grotere kans hebben om werk te vinden. Bovendien heb ik ook een studie. De negers die eruit moeten van Verdonk hebben geen werk, studie of huis. Kortom, ze zitten in de misdaad
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 13-03-2005 @ 10:29 :
. De negers die eruit moeten van Verdonk hebben geen werk, studie of huis. Kortom, ze zitten in de misdaad
een generaliserende heilige student.

wat klopt hier niet
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:36
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-03-2005 @ 10:33 :
een generaliserende heilige student.

wat klopt hier niet
Wie zegt dat ik heilig ben
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ff over die kerel die niet op tijd een visum kreeg om zn dode kindje te zien (voordat-ie dood was) : stel, je vriendin is zwanger. Wat doe je : ja, natuurlijk ga je naar je eigen land terug en laat je de vrouw die je zwanger hebt gemaakt alleen om vervolgens de gevolgen daarvan niet te kunnen accepteren. Logisch hoor.
Oud 13-03-2005, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-03-2005 @ 02:49 :
Wat een bullshit.

Natuurlijk zullen buitelanders meer problemen bezorgen dan de reeds gevestigde groep. Maar moet je dan als minister van integratie 1 bepaalde groep allochtonen anders behandelen dan de rest?
Wel, als uit onderzoek blijkt dat Antilianen structureel vaker in de werkloosheid of criminaliteit belanden dan andere groepen immigranten dan moet je dat wel overwegen, ja. Het gelijkheidsbeginsel is niet absoluut, het is gewoon een van de factoren waar je rekening mee moet houden. Wel een zeer sterke factor maar als daardoor een serieus probleem niet kan worden aangepakt kan het onder omstandigheden best wijken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 13-03-2005 @ 09:36 :
Ja laten we mensen indelen in goed voor de economie/slecht voor de economie, en degenen die ons niet schikkn eruit schoppen. Goed idee
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:21
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2005 @ 11:03 :
Wel, als uit onderzoek blijkt dat Antilianen structureel vaker in de werkloosheid of criminaliteit belanden dan andere groepen immigranten dan moet je dat wel overwegen, ja. Het gelijkheidsbeginsel is niet absoluut, het is gewoon een van de factoren waar je rekening mee moet houden. Wel een zeer sterke factor maar als daardoor een serieus probleem niet kan worden aangepakt kan het onder omstandigheden best wijken.
Het gelijkheidsbeginsle is wel absoluut, en staat zeer zeker boven de economische toegevoegde waarde van iemand. Dat serieuse probleem is er, maar de oplossing is niet het maar uitzetten van Nederlandse Antillianen. Dat de overheid geen andere oplossingen kan bedenken, laat alleen maar zien hoe incompetent zij is.

Wat mij het meeste stoort is dat een minister van dit land durft te zeggen dat een bepaalde groep allochtonen anders dienen te worden gestrft dan de rest van de allochtonen. Kijk dat er een verschil wordt gemaakt tussen allochtonen en atochtonen, ok. Nog net op het randje, maar 1 bepaalde groep
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-03-2005 @ 12:21 :
Het gelijkheidsbeginsle is wel absoluut (...)
Leer iets over grondrechten

Citaat:
(...) en staat zeer zeker boven de economische toegevoegde waarde van iemand. Dat serieuse probleem is er, maar de oplossing is niet het maar uitzetten van Nederlandse Antillianen. Dat de overheid geen andere oplossingen kan bedenken, laat alleen maar zien hoe incompetent zij is.
Dat is allemaal inhoudelijk. Het enige dat ik heb betoogd is dat het in abstracto best denkbaar is om het nondiscriminatiebeginsel minder gewicht toe te kennen als dat anders tot onaanvaardbare resultaten zou leiden. Sterker nog, je zou evengoed kunnen betogen dat het nondiscriminatiebeginsel hier niet eens speelt omdat er sprake is van totaal verschillende situaties. Er is ook geen normaal mens dat nog beweert dat het anders behandelen van EU-onderdanen en non-EU-immigranten in strijd is met het nondiscriminatiebeginsel.

Citaat:
Wat mij het meeste stoort is dat een minister van dit land durft te zeggen dat een bepaalde groep allochtonen anders dienen te worden gestrft dan de rest van de allochtonen. Kijk dat er een verschil wordt gemaakt tussen allochtonen en atochtonen, ok. Nog net op het randje, maar 1 bepaalde groep
Ze zegt toch niet dat ze anders moeten worden gestraft? Ze zegt alleen dat ze eerder worden uitgezet omdat ze gewoon een verhoogd risico vormen om werkloos of crimineel te worden. Een zgn. ongewenste vreemdeling, die dus in beginsel kan worden uitgezet, zal ook veel eerder worden aangepakt als hij ook nog verdacht wordt van criminele activiteiten dan wanneer hij 'gewoon' illegaal is.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:08
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2005 @ 12:34 :
Leer iets over grondrechten
Binnenkort hoop ik dat te doen.
Of het gelijkheidsbeginsel boven alles staat in de jurisdictie, weet ik niet. Ik had verwacht van wel, maar goed. Het lijkt me vooralsnog onmogelijk om aan te tonen dat deze discriminatie noodzakelijk is om de veiligheid en economische positie in Nederland te waarborgen, wanneer iemand een rechtzaak zou openen tegen zo'n wet.

Citaat:
Dat is allemaal inhoudelijk. Het enige dat ik heb betoogd is dat het in abstracto best denkbaar is om het nondiscriminatiebeginsel minder gewicht toe te kennen als dat anders tot onaanvaardbare resultaten zou leiden. Sterker nog, je zou evengoed kunnen betogen dat het nondiscriminatiebeginsel hier niet eens speelt omdat er sprake is van totaal verschillende situaties. Er is ook geen normaal mens dat nog beweert dat het anders behandelen van EU-onderdanen en non-EU-immigranten in strijd is met het nondiscriminatiebeginsel.
Ja dat is idd een beetje krom.
Citaat:
Ze zegt toch niet dat ze anders moeten worden gestraft? Ze zegt alleen dat ze eerder worden uitgezet omdat ze gewoon een verhoogd risico vormen om werkloos of crimineel te worden. Een zgn. ongewenste vreemdeling, die dus in beginsel kan worden uitgezet, zal ook veel eerder worden aangepakt als hij ook nog verdacht wordt van criminele activiteiten dan wanneer hij 'gewoon' illegaal is.
Zou jij het niet als een straf ervaren als jij morgen een brief thuis krijgt met de mededeling dat je binnen een aantal dagen Nederland moet verlaten? Ik wel.
Dat ze een verhoogd risico vormen, omdat ze Antilliaan zijn, slaat nergens op. Ze hebben geen werk. Als ik geen werk zou hebben, zou ik ook de hele tijd op straat tussen andere kanslozen rond hangen. Die Verdonk zou ervoor moeten zorgen dat wel werk krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-03-2005 @ 13:08 :
Die Verdonk zou ervoor moeten zorgen dat wel werk krijgen.
ini·ti·a·tief (het ~, -tieven)
1 het doen van de eerste stap tot of ten behoeve van iets => aanstichting

ini·ti·a·tief·ne·mer (de ~ (m.))
1 iem. die het initiatief tot iets neemt => initiator

ini·ti·a·tief·recht (het ~)
1 recht van een volksvertegenwoordiging om wetsontwerpen in te dienen

ini·ti·a·tief·rijk (bn.)
1 ondernemend

Dat is dus iets dat iedereen voor zichzelf zal moeten uitzoeken, heel leuk als iemand gesteunt word, maar je kan niet verwachten dat omdat iemand toevallig immigrant is, de overheid hem alles maar moet komen brengen.
Oud 15-03-2005, 09:40
dark_poetry
dark_poetry is offline
40% is te weinig maar toch de goede kant op.
Oud 15-03-2005, 12:33
meisje
meisje is offline
D'66 had geinformeerd bij de coalitiepartijen of zij de gekozen burgemeester niet wilden inruilen voor een generaal pardon voor de 26000 asielzoekers die er nu worden uitgezet.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 12:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 13:59 :
ini·ti·a·tief (het ~, -tieven)
1 het doen van de eerste stap tot of ten behoeve van iets => aanstichting

ini·ti·a·tief·ne·mer (de ~ (m.))
1 iem. die het initiatief tot iets neemt => initiator

ini·ti·a·tief·recht (het ~)
1 recht van een volksvertegenwoordiging om wetsontwerpen in te dienen

ini·ti·a·tief·rijk (bn.)
1 ondernemend

Dat is dus iets dat iedereen voor zichzelf zal moeten uitzoeken, heel leuk als iemand gesteunt word, maar je kan niet verwachten dat omdat iemand toevallig immigrant is, de overheid hem alles maar moet komen brengen.
Je weet toch dat er racisme is op de arbeidsmarkt. Sommige mensen sturen 50 bedrijven een brief, maar er wordt gewoon niet op gereageerd. Als minister van integratie en vreemdelingenzaken, mag ze ook weleens iets vóór allochtonen doen, i.p.v. constant tegen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 15-03-2005 @ 13:33 :
D'66 had geinformeerd bij de coalitiepartijen of zij de gekozen burgemeester niet wilden inruilen voor een generaal pardon voor de 26000 asielzoekers die er nu worden uitgezet.
Dat heb ik in ieder geval liever dan een gekozen burgemeester.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 17:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 15-03-2005 @ 13:37 :
Je weet toch dat er racisme is op de arbeidsmarkt.
Niet genoeg om stelselnatige tegendiscriminatie te rechtvaardigen.

Citaat:
Love & Peace schreef op 15-03-2005 @ 13:37 :
Sommige mensen sturen 50 bedrijven een brief, maar er wordt gewoon niet op gereageerd.
Shit happens. Heb je verder al bedacht dat dit ook niet-immigranten kan overkomen?
Reageren

Regels voor berichten