Oud 21-03-2004, 19:58
devilcat
devilcat is offline
Heb 2 vriendjes gehad,
Beide gingen vreemd, heb me laten testen op SOA's , gelukkig alles was in orde,

heb nog geen bloedonderzoek gehad, moetik nog even mee wachten want anders ben ik te vroeg.

Ik was het bijna al vergeten om het te doen, ik weet dat ik niks heb denk ik maar word de kans op HIV of andere soa's in je bloed kleiner als je geen soa's hebt die getest zijn opvaginaal gedoe?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:00
devilcat
devilcat is offline
ik ben wat onduidelijk :

ik heb een vaginaal onderzoek gehad---->niks aan de hand

kans wordt vast nog kleiner op aids'etc heb niet eens die andere soa
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:02
Verwijderd
Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je dat je vaginaal niets hebt maar nu wil weten of de kans dat je wél iets in je bloed hebt daardoor kleiner is?

Mja, je hoeft vaginaal of oraal niet altijd klachten te hebben om tóch een soa in je lichaam te hebben. Maar of de kans ook kleiner is wanneer je geen klachten hebt... ik neem aan dat het niet met elkaar in verband staat. Dus dat de kans op een soa zónder vaginale of orale klachten losstaat van het feit of je een soa mét vaginale of orale klachten hebt. Dat maakt echt niets uit.
Misschien zijn er wel minder soa's die je oraal of vaginaal níet (meteen) opmerkt, maar dan nog.

Wacht gewoon rustig de test af, ik denk niet dat er ook maar iets kan voorspellen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 21-03-2004 @ 21:00:
ik ben wat onduidelijk :

ik heb een vaginaal onderzoek gehad---->niks aan de hand

kans wordt vast nog kleiner op aids'etc heb niet eens die andere soa
Ah ok, ik begreep het dus goed

De kans op HIV wordt wel groter bij sommige soa's, maar 't is niet zo dat je het zónder zo'n soa níet kan krijgen. De kans is er altijd.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:42
devilcat
devilcat is offline
hehe, nee ik leg het verkeerd uit :

SOA onderzoek is= vaginaal onderzoek
+
bloedonderzoek.

Nou heb ik mijn vaginaal onderzoek al gehad,alles in orde gelukkig

hoe groot is de kans nu dat als ik straks mijn bloedonderzoek doe dat daar dan een soa in zit [ en dan denk ik aan * zweet slik* AIDS, ]

ik bedoel dus,een aidspatient heeftdenk ik bij zijn aids ook wel andere soa's opgelopen lijkt me anders kom je niet zo snel aan aids. zeker in nederland niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:48
pure_evil
pure_evil is offline
schat, dat hoeft natuurlijk niet.

als je het een hebt, hoef je het andere niet te hebben. er zijn toch ook veel blonde nederlanders met blauwe ogen? maar niet alle blonde nederlanders hebben blauwe ogen, en niet alle nederlnanders met blauwe ogen, zijn blond!

met andere woorden, natuurlijk kan iemand alleen aids oplopen en de rest van de SOAs niet!
Oud 22-03-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 22-03-2004 @ 18:42:
hehe, nee ik leg het verkeerd uit :

SOA onderzoek is= vaginaal onderzoek
+
bloedonderzoek.

Nou heb ik mijn vaginaal onderzoek al gehad,alles in orde gelukkig

hoe groot is de kans nu dat als ik straks mijn bloedonderzoek doe dat daar dan een soa in zit [ en dan denk ik aan * zweet slik* AIDS, ]

ik bedoel dus,een aidspatient heeftdenk ik bij zijn aids ook wel andere soa's opgelopen lijkt me anders kom je niet zo snel aan aids. zeker in nederland niet.
Nogmaals, je hóeft geen andere soa's te hebben om HIV te krijgen. Zelfs in NL niet. Dus of je vaginaal nu wel of niets hebt, dat zegt vrijwel niets over of je bv. HIV besmet bent. De kans is groter wanneer je wél een andere soa hebt, maar 't is niet zo dat je zónder andere soa beschermt bent tegen HIV.
Ik begreep je dus wél goed

(en een aidspatient hoeft dus geen andere soa bij zijn aids te hebben gehad, maar het kán wel. ook in NL hebben mensen AIDS zonder ooit een andere soa gehad te hebben. take my uncle, for instance)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten