Oud 16-02-2001, 14:39
dubbelmanm
dubbelmanm is offline
Heb jij op jouw school veel te maken met veel lesuitval en loop je daardoor nu achter? Heb je langer dan een week geen les gehad in een bepaald vak, laat het mij ff weten. Ben voor het Algemeen Dagblad met een onderzoekje over dit onderwerp bezig.
Reacties mailen naar m.dubbelman@ad.nl
Thanks
Oud 09-06-2002, 21:16
Bezoeker12
Soms wel eens last van, maarja gewoon verder gaan met studiewijzer en alles gaat goed.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:33
knijtert!
knijtert! is offline
Ik heb heel veel te klagen over mijn school.
Bijna nix is goed geregeld...
Wil u alleen klachten over de achterstanden etc. of wilt u meteen alles hebben.
Ik waarschuw u dat is veel hoor

Dit gaat om: Regio College Zaanstreek/Waterland (MBO) Sector Techniek, Opleiding ict beheerder (de proefkonijntjes)

Laatst gewijzigd op 09-06-2002 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 00:17
Tampert
Tampert is offline
Wat dit op exacte vakken doet snap ik niet direct . Ik zal hem even voor je verplaatsen naar "school"
Oud 10-06-2002, 06:38
Verwijderd
Citaat:
dubbelmanm schreef:
Heb jij op jouw school veel te maken met veel lesuitval en loop je daardoor nu achter? Heb je langer dan een week geen les gehad in een bepaald vak, laat het mij ff weten. Ben voor het Algemeen Dagblad met een onderzoekje over dit onderwerp bezig.
Thanks
mmm nee, bij ons vallen er amper lessen uit
*snik* wij hebben supergezonde leraren,
ze zijn bijna nooit ziek *snik*
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 10:21
Verwijderd
Het enige dat ik van het lerarentekort heb gemerkt, is dat ik van die twee jaar duits2 maar ongeveer 5 maanden daadwerkelijk les heb gehad omdat mijn lerares zo vaak ziek was.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 14:14
Verwijderd
ik weet niet of dit ook bij lerarentekort hoort, maar voor sommige vaken heb ik wel 2 leraren gehad.
Voor duits, gin dr eentje weg (stagiere, of hoe je da ook ma schrijven) en daar hebben we dus een andere voor teruggekregen, en voor nederlands gingen dr ook ineens twee weg. Wij hebben meteen een nieuwe gekregen, maar andere klassen hebben wel een paar weken op een nieuwe leraar meoten wachten.
En voor M&O (heb ik zelf niet, maar klagenoten wel) voor m&o hebben ze nu ook al een 2e leraar.

Vorig jaar heb ik er in totaal 2 voor duits gehad, en 3 voor handvaardigheid, of misschien zelfs 4, op een gegeven moment wist ik niet eens meer wie ik had, en hun namen al helemaal niet...

2 jaar geleden in totaal 3 voor verzorging, en 2 voor duits

en van 3 jaar geleden weet ik t helemaal niet meer.

Verder volgens mij voor nog wel meer vakken meerdere leraren, maar dat weet ik nu ff niet.

Tja, alle leraartjes gingen weg... en het waren eigenlijk ook allemaal aardige leraren die weggingen... *snik*
Voor nederlads is echt wel erg, omdat er voor nederlands zo weinig leraren zijn
1 vorig jaa weg, 2 dit jaar, 1 in t ziekenhuis wegens iets met z'n hart, dus das in totaal 4 weg, zomaar ineens) en tja, voor die 4 moesten er toch weer nieuwe komen, en er was geen tijd om ze in te werken, en ik geloof da er maa 2 nieuwe zijn gekomen, die dus allebei voor het eerst op onze school staan, verder hadden ze wel al werkervaring, ma met andere methodes als die wij hebben.

mmm en voor duits... in de 2e ging 'ie vervroegt met vaantie, dus kregen we een andere
in de 3e, eind hadden we een staiere, en in de 4e begin was die stagiere er nog. nouja, zon leraar in opleiding
t was telkens met dezelfde leraar

Maar huiswerk hadden we met duits dit jaar echt wel een hele achterstand, op adere klasen.
Wij moesten ineens nog 2 luisterverslaen inleveren, die we dus bij die stagiere hadden moeten inleveren, maar nooit gedaan dus, en verder, liepen we ook gewoon met het andere werk achter, dus da moesten we in het 2e halfjaar nog bijwerken. wel heel geleidelijk enzo, maar daadoor kunnen wij nu op t eind va het jaar geen film kijken, en andere klassen wel...

En met nederlands is het ook wel een beetje misgegaan, toen we net die nieuwe hadden. Ze snapte nix van ons, en wij nix van haar.
En das eigenlijk ook nooit meer echt goedgekomen. Ze luisterd gewoon niet naar ons, als we wat vragen, en met vinkopdrachten inleveren, as je het niet had, was niet erg, leverde je het gewoon de volgende les in... Ze hield zich dus gewoon niet aan afspraken...
Gelukkig is ze in die vinken na een tijd (na een paar keer klagen door ons, bij onze afdelingsleider (of wat voor iemand het ook is))
maar ze is dus na een tijdje wel gewoon 'straf' gaan uitdelen as je de vinkopdraht niet afhad.

mgoed, ik weet dus niet of je hier wat aan hebt dubbelmanm, maar ik zet ut toch maar neer
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 14:36
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
dubbelmanm schreef:
Thanks
Op mijn school valt het wel mee, de school probeerd meestal snel vervanging te regelen als een leraar langdurig ziek is. We lopen bij een aantal vakken wel wat achter, maar het is niet veel en in de studieplanners is vaak rekening gehouden met een paar lessen per jaar uitval (3 ofzo). Ik heb dit jaar nog niet meegemaakt dat ik langer als een week geen leraar had. Het enige probleem hier is dat als vervanging vaak ook stagieres aangenomen worden of leraren die een lagere opleiding hebben gehad. Dit heeft als gevolg dat we af en toe een hoofdstuk moeten doen wat de leraar/lerares zelf niet eens snapt.
Oud 11-06-2002, 13:03
Verwijderd
Nee op mijn school is er heel weinig uitval, alleen voor het vak Duits is het wat meer (landelijk probleem). Maar dat hebben ze ook opgevangen. Ik loop zeker niet achter, niemand van mijn afdeling geloof ik...

Het gaat om: Northgo College uit Noordwijk, HAVO
maar dit is misschien niet echt een realistisch beeld, mijn school valt al jaren onder de 5 beste scholen van Nederland (volgens het LAKS en volgens de Elsevier)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 14:12
Geraldine
Geraldine is offline
niet echt veel lesuitval, dat hebben we maar 1 keer gehad. Toen hadden we een maandje geen les omdat de leraar van dat vak wegging, en de andere moest nog ergens vandaan geplukt worden.

we hebben we veel les van stagieres, of mensen die volgens mij geen echte lerarenopleiding gehad hebben. Een leraar die vorig jaar nog voor het eerst stage liep mag nou al gewoon lesgeven. Ik weet niet precies hoe dat geregeld is, maar tis wel vaag.
Oud 11-06-2002, 19:46
kweety
kweety is offline
nou ik heb vorig jaar maar een half jaar verzorging gehad i.p.v. een jaartje op het eind kregen we een vervanger waar we dit jaar ook economie van moesten krijgen maar die was ook al weer na een paar maandjes weg dus ook maar een half jaartje eco i.p.v. 1!
en dan nog frans vorig jaar was de lerares laatste periode ziek dus geen frans dit jaar was het al na een half jaar en weer geen frans.
oh ja en aan het begin van het schooljaar hadden we nog niet eens een wiskunde leraar die moest nog aangenomen worden.
en vorig jaar hadden we bijna nooit duits omdat de trein weer eens vertraging had
het kan zijn dat ik nog iets ben vergeten
Oud 12-06-2002, 21:12
charly not
charly not is offline
de leraar natuurkunde is heel erg ziek, en hij komt dit jaar niet meer terug.. en miss. volgend jaar ook niet. Dus we hadden nog 3 lesjes van een andere leraar.. gezellie Naja, de leraren natuurkunde liggen niet voor het oprapen is ons verteld
Oud 13-06-2002, 08:36
Verwijderd
Een echt lerarentekort hebben we niet, wel hadden we in het begin van het jaar maar 1x in de twee weken duits ipv 1x per week, omdat er te weinig duitse leraren waren (is al opgelost). En verder heb ik dit jaar niks gemerkt van lerarentekort, andere jaren wel meer. (vorig jaar hebben we voor natuurkunde 3 leraren gehad, eentje zelfs zonder diploma)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 16:09
Balance
Balance is offline
dit jaar heb ik maar één maand godsdienst gehad ofzo, ipv het hele jaar. We hebben gewoon niet meer godsdienst-docenten, want ééntje viel weg (kweet niet waarom) en de andere 3 zijn nodig voor de examenklassen en onderbouw.
Maar ik vind het niet zo erg, want echt achter lopen doen we niet. We hoeven namelijk alle PO's, toetsen en huiswerk niet in te halen volgend jaar (zou ook gestoord zijn!)

Heb de jaren hiervoor trouwens wel heel veel last gehad van lerarentekort, maar dat is nou gelukkig verder opgelost
Oud 15-06-2002, 15:33
fliebertje
fliebertje is offline
Bij ons vallen er eigenlijk alleen maar lessen uit als een leraar mee moet op excursie of ziek is, maar nooit omdat er te weinig leraren zijn. Integendeel, ze hebben de beste en populairste lerares van de school (onze lerares Frans) ontslagen vanwege het lerarenoverschot En dan zeggen ze nog dat ze te maken hebben met een lerarentekort...
Oud 15-06-2002, 15:41
diamonde
diamonde is offline
Moi!!!!

Bij ons merk je ook weinig van het lerarentekort!!

Van meerdere mensen hoor ik dat er op andere scholen klassen naar huis worden gestuurd omdat er geen leraren zijn. Dat is bij ons dus nog nooit gebeurd voor zover ik weet.....

Wel hebben wij eens een aantal lessen gehad omdat de leraar overspannen was maar we kregen dan geen vrij maar opvang!!!

Blijkbaar zijn er bij ons dus genoeg......

Xiejuh,
Diamonde
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 19:19
mar87
mar87 is offline
'k heb er dit jaar niet veel van gemerkt, maar omdat ze een groot tekort hebben aan gymleraren bij ons, heeft de 4e klas (ik dus) volgend schooljaar helemaal geen gym. (niet dat ik dat zo erg vind maar goed, sommigen ook wel duz)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:55
La passion
La passion is offline
ja ik, ik heb iets meer dan 6 weken geen duits gehad omdat de leraar overspannen was ()
nu zit ik in een andere klas waar ze veel verder zijn met duits en ik snap er geen hol meer van maar ze zeggen dat het allemaal wel weer goed komt, maar ik heb bij alle toetsen en bij sommige lessen spiekbriefjes, hand ondergekladders, boek op schoot, toetsblaadjes gejat en dat soort dingen dus gered heb ik het wel, maar ik denk dat het volgens de huidige situatie niet lang goed zal gaan.....

ach en wij hebben trouwens ook wel veel uitval, vorige week vielen er 12 uur uit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten