Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar op papier brak hij de regels van God wel. Of in ieder geval de regels die de toenmalige samenleving als "normaal" beschouwde. Hij relativeerde de regels wat, en daardoor stapte hij er zeg maar een beetje over de grens heen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@alluman: ik vraag me inderdaad ook af waarom Judas Jezus aan moest wijzen als men toch al wist wie Hij was. |
![]() |
|||
Citaat:
dat zijn dan ook niet gods regels. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
"44 En die Hem verried, had hun een gemeen teken gegeven, zeggende: Dien ik kussen zal, Die is het, grijpt Hem, en leidt Hem zekerlijk henen." Jouw uitspraak kan twee gevolgen hebben: (1) de Bijbel heeft het fout vermeld, want er staat toch echt dat die kus dient om hem aan te wijzen (zie citaat boven) of (2) de Bijbel moet je niet letterlijk nemen, maar staat vrij aan interpretatie. In beide gevallen is de betrouwbaarheid van de Bijbel ernstig in het geding gekomen, omdat je niet meer uit kan gaan van een getrouwe weergave van de historie. Dit draagt alleen maar bij aan de these dat het schrijven over het verraad van Judas weinig betrouwbaar is. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij werd aan zijn handen en voeten aan het kruis genageld. En hij kreeg ook nog eens een steek van een zwaard in zijn zij. Een baard? Nou aangezien Jezus een mens was, kon hij vast ook een baard krijgen. ![]() Nee, hij heeft Julius Ceasar nooit ontmoet...lijkt me sterkt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja, dan zijn er ook geen christenen meer, als het NT echt niet klopt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is natuurlijk een feit dat Jezus deze Messias was; hij werd door velen immers zo gezien. Een Jood zal het niet met me eens zijn, maar wat mij betreft hoef je enkel in Jezus te geloven om Hem de Messias te laten zijn. Welnu, Jezus staat bekend om zijn uitspraak: De enige weg naar de Vader is door mij. God noemde hij dikwijls Vader. Echter kan uit veel teksten wel worden opgemaakt dat hij niet alleen zichzelf maar alle mensen als kinderen van God zag. De spreker die ik citeer heeft echter gelijk als hij zegt dat mensen dáchten dat hij een ketter was en Hem daarom doodden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wel wordt gezegd dat Jezus de komst van Mohammed heeft voorspeld (flauw taaltrucje), en dat hij later terug zal keren. Over dat laatste is nog onduidelijkheid. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
De bijbel heeft inderdaad de komst van de profeet Mohammed(vzmh) voorspelt.
Hier is de bewijs http://www.answering-christianity.com
||
Citaat:
Mat 7:15 Wacht u voor de valse profeten , die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. Mat 24:11 En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. Mat 24:24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden. Mar 13:22 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen tekenen en wonderen doen om, ware het mogelijk, de uitverkorenen te verleiden.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
lees dit stukje uit matheus 27 ff: 45 En van het zesde uur af kwam er duisternis over het gehele land tot het negende uur. 46 Omstreeks het negende uur riep Jezus met luider stem, zeggende: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat is: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten? 47 En sommige van de omstanders, dit horende, zeiden: Hij roept Elia. 48 En terstond liep een van hen toe en nam een spons, drenkte die met zure wijn, stak ze op een riet en gaf Hem te drinken. 49 Maar de anderen zeiden: Stil, laat ons zien, of Elia komt om Hem te redden. 50 Jezus riep wederom met luider stem en gaf de geest. Het negende uur is in deze tijd ongeveer 3 uur s'middags. en het was diezelfde dag dat hij dood ging. En als je dan verder leest kom je dit tegen: 57 Toen het nu avond geworden was, kwam een rijk man van Arimatea, genaamd Jozef, die eveneens een discipel van Jezus geworden was. 58 Deze ging naar Pilatus en vroeg hem om het lichaam van Jezus. Toen beval Pilatus het hem te geven. 59 En Jozef nam het lichaam en wikkelde het in zuiver linnen, 60 en hij legde het in zijn nieuw graf, dat hij in de rots had laten uithouwen, en na een grote steen voor de ingang van het graf te hebben gewenteld, ging hij heen. dus hij is nog die zelfde dag nog begraven. dus ff heel kort: - s'nachts is Hij opgepakt - in de vroege ochtend is Hij berecht - later die ochtend tegen de middag is Hij aan het kruis genageld - halverwege de middag is hij gestorven - s'avonds begraven En ik ben het met je eens dat hij waarschijnlijk een donkere huidskleur had.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De kruisiging en de opstanding van Jezus Paulo | 2 | 11-08-2006 22:18 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom... RanC | 61 | 10-07-2005 11:36 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 | |
Bewijzen tegen de kruisiging (doden) van Jezus. Mujahideen | 56 | 29-01-2002 14:34 |