Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() CRT is een oude maar goedkope techniek. Het heeft voordelen en nadelen. Ik vind de nadelen redelijk groot. Doordat CRT een redelijk complexe en mechanische techniek is, heb je met deze techniek soms last van 'kuren', waaronder trillen van het scherm. Ik geloof veel meer in techniek wat berust op een simpele techniek, geen mechaniek. Zeg maar hardeschijven versus solid state flash. Dat laatste is gewoon minder foutgevoelig, maar heeft wel nadelen tov hardeschijven (duurder per MB), etc. Nu zul je ws. beargumenteren dat TFT op sommige punten niet kan tippen aan CRT (zoals verversing, hoge resoluties en kleurechtheid). Maar voor normaal gebruik raad ik vooral TFT aan mits je dat kunt betalen. CRT is gewoon een oude techniek met gebreken die niet meer van deze tijd zijn. Pixel 1 staat linksboven, en niet een soort projectie op een scherm wat ik bij moet stellen. Die tijd hebben we in de 21e eeuw hopelijk toch wel gehad.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
alleen die zijn veel te duur ![]() dan is de monitor duurder als de helft van me hele pc ![]()
||
Citaat:
![]() Je monitor is het belangrijkste onderdeel van je computer, naar mijn mening. Logisch dat daar ook een groot deel van je budget naartoe gaat. Dus als jij een mooie computer koopt, hoort daar ook een mooi scherm bij. Als je computer echter maar 250 euro kost, koop je natuurlijk geen TFT scherm van 500 euro. Maar voor een computer van zo'n 600 euro kun je prima een mooi 17" scherm van 450 euro kopen. Dat lijkt mij mooi in balans. Verder moet je opletten dat een 17" TFT even groot is als een 19" CRT.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg niet dat TFT per definitie slecht of minder dan CRT is, maar de uitspraak "CRT is oud en dus kut" raakt mijns inziens kant noch wal. Beide hebben voordelen èn nadelen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
De trillingen die ik had waren niet te verhelpen met een degauss, waarschijnlijk ofwel een defect ofwel interferentie van b.v. een electromagnetisch veld. Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar daar is het wel zo'n beetje mee gezegd. CRT is een oude techniek, complex en foutgevoelig. Deze zal worden opgevolgd door nieuwere simpelere technieken, die weinig mechanische onderdelen hebben. Zo verwacht ik ook dat de hardeschijven vervangen zullen worden door solid state memory. Dat is niet alleen sneller maar vooral ook veel en veel minder foutgevoelig. En dat is in dit geval wel belangrijk. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Zoniet, dan ben ik eigenlijk wel onverstandig geweest ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zou vanaf nu maar voorzichtig door het leven gaan ![]()
||
Citaat:
![]() maargoed, iemand nog ideeen over wat er mis kan zijn met die monitor?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dit is mij verteld tenminste
||
Citaat:
Afhankelijk van je ondergrond zal er bij een bepaald voltage meer of minder voltage door je heen gaan; 0,5 Ampère kan al dodelijk zijn, maar veel is ook afhankelijk hoe lang dit gebeurt. Je lichaam kan een stevige schok weerstaan mits je je reflexen goed kunt gebruiken en de duur dus maar erg kort is. 220V is doorgaans niet dodelijk om aan te raken, gezien je reflexen dan goed werken. Er zijn echter wel situaties waarbij je hand niet meer los kan komen, bijvoorbeeld als je iets vastpakt ipv aanraakt. Stroom zorgt er namelijk voor dat je spieren verkrampen en vastplakken aan het object. Als dat gebeurt dan ga je dus wel dood, alhoewel de aardlekschakelaar je nog kan redden. Er zijn elektramonteurs die een draad met hun vingers aanraken om te kijken of er stroom op zit. In hoeverre dat verstandig is valt over te discussiëren. Maar het gevaar ervan wordt vaak overdreven zo meen ik. Maar om terug te komen op je verhaal, 1V kan meer stroom doorgaan dan 10000V, mits de weerstand maar laag genoeg is. Als de weerstand theoretisch 0 is, zal er oneindig veel stroom doorheen gaan. Ook al is het voltage maar 0,00001V. Maar dat is uiteraard theoretisch. Bij veel uitputtelijke spanningsbronnen zal het potentiaalverschil snel inzakken naar 0V. Denk maar aan een sluis. Op een gegeven moment zijn de twee waterstanden gelijk en stroomt er geen water meer van de ene naar de andere kant.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De heldhaftige grensoversteek van Matthias Verbeek Reynaert | 9 | 04-01-2006 15:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Sociale zelfmoord. Een educatieve novelle. Payableondeath | 1 | 14-07-2005 19:33 | |
Drugs & Alcohol |
Ik heb net ingenomen.... legatus | 26 | 04-09-2002 16:10 |