Oud 16-04-2004, 22:42
metaldready
metaldready is offline
Ben al een hele tijd vergetarier, en ik vroeg me af of iemand weet in welke producten veel B12 zit. verder eet ik veel peulvruchten en nootjes, wat kan ik nog meer eten om et een beetje op peil te houden allemaal??
thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2004, 22:45
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Misschien heb je hier nog wat aan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 23:03
Verwijderd
Meestal zit er zo'n rond, rood stickertje op de verpakking waarop staat dat er vitamine B12 in zit. Je kunt natuurlijk ook even op het etiket kijken. Bijna alle vleesvervangers bevatten het wel, na een aantal maanden zul je ook wel weten welke je het liefst eet en welke vitamine B12 bevatten, je moet gewoon veel uitproberen en in het begin wat etiketten lezen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 10:17
Verwijderd
Voor een vegetariër maakt het niet zoveel uit hoor. Je bent toch geen veganist.

Laatst gewijzigd op 07-08-2004 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 15:44
Daevrem
Daevrem is offline
Je hoeft vlees niet te vervangen.

En als je het toch wilt doen, wat dacht je van roomboter, heeft ook alleen maar vet en eiwitten(naja, zo ongeveer).
Oud 08-08-2004, 00:04
Verwijderd
veel van die veggie producten hebben toegevoegde b12, maar in mijn ogen is dat onzin, als je veganist bent is het idd wel opletten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 10:35
Silver rain
Silver rain is offline
In de meeste vleesvervangers zit wel B12 toegevoegd. Je kan anders altijd bij de voedingswaarden kijken. Ikzelf let wel op B12 omdat ik zo goed als nooit melk drink (kan er niet zo heel goed tegen) en weinig ei eet. Maar als je verder genoeg dierlijke producten eet, is het niet noodzakelijk. Vleesvervangers zijn wel goed als aanvulling
edit: als je bang bent dat je toch nog iets tekort komt, kan je altijd multi-vitamine slikken.

Laatst gewijzigd op 08-08-2004 om 10:44.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:37
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Het blijkt toch dat 60% van de lacto-vegetariers een tekort aan B12 heeft.

En vlees vervangen door roomboter lijkt me geen goed idee hoor.
Oud 09-08-2004, 17:02
Daevrem
Daevrem is offline
Daarom, vlees vervang je niet, vlees is slecht voor je.

Als je geen veganist bent kun je geen b12 tekort krijgen.

En hoeveel procent van de vleeseters gaan er dood aan kanker?
Oud 09-08-2004, 22:31
Briseïs
Briseïs is offline
ik vind dat men meer quorn moet eten

quorn is lekker

maargoed, daar ging het niet om
Oud 10-08-2004, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 10-08-2004 @ 10:05 :
Ik ging zowat over mijn nek van tofu en quorn lust ik ook maar mondjesmaat.
Naturel quorn of verwerkt in van die burgers ed?

(En tofu is ook ranzig. Hoewel het met kruiden en dan verwerkt in een gerecht soms best wel weer meevalt. Vind ik dan tenminste. Maar bij de AH hebben ze best lekkere burgers (ook groenteburgers, maar die vind ik dan weer ranzig ) en ook andere dingen. )
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 17:55
...biezjoe...
...biezjoe... is offline
wat dacht je van alle tienduizend verschillende soorten vegaburgers in de supermarkt? Ze hebben ook allemaal nepvlees achtige dingen, die vind ik zelf veel lekkerder dan vlees. Je hebt ook nog dingen als notengehakt en eiergehakt en allerlei soorten kaas. Misschien ook bepaalde soorten bonen? Je hebt ook heel veel vegetarische kookboeken, daar staan heel veel dingen in en wij hebben er een met vooraf een enorm verhaal over gezond-vegetarisch eten en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgen en alles. Dat boek heet "Lekker eten zonder vlees" van Greet Buchner. En je hebt er natuurlijk nog veel meer. Succes.
Oud 11-08-2004, 18:00
Jampot
Jampot is offline
meeste hebben wel plenty b12,

als je je toch onzeker voelt, koop dan gewoon pilletjes.. als je nit met lactose zit kost dat je een euro of 2 voor tig van die krengen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 18:32
Verwijderd
Tofu ben ik ook niet dol op, en bovendien allergisch omdat het gemanipuleerd schijnt te zijn met noten.

Quorn ben ik echt dol op. Kip Tandoori maak ik met Quorn filets, ik haal dan even de paneermeel eraf en gebruik ze dan als kip. En stukjes zijn heerlijk in bijv. groenteratatouille!

Gisteren heb ik iets nieuws ontdekt namelijk roerbakreepjes van Vivera, chicken stijl. Is ook van soja maar best lekker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten