Oud 20-04-2004, 20:02
brit_86
brit_86 is offline
Ik moet voor school een essay schrijven en daar in een aantal uitspraken verwerken.

Waaronder deze:

"Nederland wordt overspoeld door vluchtelingen"

Wat vinden jullie van deze uitspraak en vooral waarom?!!?!?

Xxx alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2004, 20:04
Verwijderd
Ik vind hem onzin omdat de cijfers hem logenstraffen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:16
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het aantal asielzoekers is flink gedaald. Veel succes met het verdedigen van zo'n stelling.
Oud 20-04-2004, 20:22
McCaine
McCaine is offline
Oh nee, allemaal zwarten in het land, waar gaat het heen
Oud 20-04-2004, 20:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2004 @ 21:04 :
Ik vind hem onzin omdat de cijfers hem logenstraffen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:26
Shitonya
Shitonya is offline
Mee eens

Het aantal kan wel minder zijn geworden, maar nog steeds stromen ze binnen (met een kleiner aantal maar toch)
En elke vluchteling die ons land binnenkomt, is er 1 teveel.

* Dit is enkel mijn mening voor de duidelijkheid. En voordat ik uitgemaakt wordt voor mevrouw Hitler: ik ben niet racistisch of neo nazi. Naar mijn mening vind ik het al vol genoeg in NL.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:29
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-04-2004 @ 21:26 :
* Dit is enkel mijn mening voor de duidelijkheid. En voordat ik uitgemaakt wordt voor mevrouw Hitler: ik ben niet racistisch of neo nazi. Naar mijn mening vind ik het al vol genoeg in NL.
kut, ik wou net beginnen met schelden
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:31
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-04-2004 @ 21:29 :
kut, ik wou net beginnen met schelden

*schelden doen we nog altijd via pm
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:39
Dannemann
Dannemann is offline
Ja man, doe 8000 mensen waarvan er 5000 weer het land weer worden uigegooit overspoelen ons echt, help

Sorry, ben even niet al te serieus
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:41
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Mee eens

Het aantal kan wel minder zijn geworden, maar nog steeds stromen ze binnen (met een kleiner aantal maar toch)

Dit is een kulargument. Vluchtelingen zijn hier tijdelijk. binnenkort wil minister Verdonk beginnen met drastische maatregelen om ook daadwerkelijk uit te procederen.
Oud 20-04-2004, 21:19
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

Daher brauchen wir mehr Lebensraum? ^___^
Oud 20-04-2004, 21:19
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 20-04-2004 @ 21:41 :
Dit is een kulargument. Vluchtelingen zijn hier tijdelijk. binnenkort wil minister Verdonk beginnen met drastische maatregelen om ook daadwerkelijk uit te procederen.
Tijdelijk? Ik dacht dat sommige vluchtelingen hier ook konden blijven wonen...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:20
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 20-04-2004 @ 22:19 :
Daher brauchen wir mehr Lebensraum? ^___^
Aber die lebensraum haben wir nicht
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-04-2004 @ 22:19 :
Oud 20-04-2004, 21:26
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-04-2004 @ 22:19 :
Maar dat zijn er heel weinig
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:38
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 20-04-2004 @ 22:26 :
Maar dat zijn er heel weinig

Maar toch "sommige", had wat dat betreft wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:46
Verwijderd
Overspoeld? Er wonen 1.5 miljoen Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen in Nederland en nog eens 1.5 miljoen allochtonen van andere komaf, zoals Chinezen, Spanjaarden, Italianen, et cetera.
Dat noem ik geen schrikbarende getallen.

En worden we overspoeld? ik denk van niet. Kijk maar:

Bevolking; kerncijfers
Allochtonen, relatief

1996...16,1%
1997...16,4%
1998...16,7%
1999...17,1%
2000...17,5%
2001...18,0%
2002...18,4%
2003...18,8%

(Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek)
Nauwelijks 'overspelen te noemen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:48
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
alluman schreef op 20-04-2004 @ 22:46 :
Overspoeld? Er wonen 1.5 miljoen Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen in Nederland en nog eens 1.5 miljoen allochtonen van andere komaf, zoals Chinezen, Spanjaarden, Italianen, et cetera.
Dat noem ik geen schrikbarende getallen.

En worden we overspoeld? ik denk van niet. Kijk maar:

Bevolking; kerncijfers
Allochtonen, relatief

1996...16,1%
1997...16,4%
1998...16,7%
1999...17,1%
2000...17,5%
2001...18,0%
2002...18,4%
2003...18,8%

(Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek)
Nauwelijks 'overspelen te noemen, denk ik.
Dit gaat over allochtonen, en dat is geheel iets anders dan vluchtelingen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 20-04-2004 @ 22:48 :
Dit gaat over allochtonen, en dat is geheel iets anders dan vluchtelingen
Vluchtelingen komen hier wonen en worden door het CBS als allochtoon geregistreerd.
En ja, zij komen met 'gewone' migranten op de grote hoop, wat eens te meer wijst op het kleine percentage dat ons zou 'overspoelen'.

Bovendien is men niet bezorgd om vluchtelingen, die ons land na verloop van tijd weer verlaten, toch? Die vormen immers geen probleem.

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:51
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
alluman schreef op 20-04-2004 @ 22:50 :
Vluchtelingen komen hier wonen en worden door het CBS als allochtoon geregistreerd.
Ja, maar vluchtelingen maken maar een zeer klein deel van de allochtonen uit.
Neem bijvoorbeeld Gauloises, zn vader is nederlander, en zn moeder is duitser, toch staat ook hij geregistreerd als allochtoon, terwijl hij gewoon hier geboren is.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 20-04-2004 @ 22:51 :
Ja, maar vluchtelingen maken maar een zeer klein deel van de allochtonen uit.
Neem bijvoorbeeld Gauloises, zn vader is nederlander, en zn moeder is duitser, toch staat ook hij geregistreerd als allochtoon, terwijl hij gewoon hier geboren is.
Lees mijn edit (die ik reeds voor je reply gepost heb)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-04-2004 @ 22:20 :
Aber die lebensraum haben wir nicht
Als iemand even voor Naujocks wil spelen, kunnen we België annexeren.
Oud 20-04-2004, 22:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mee eens

Hitler's mening was ook maar Hitler's mening hoor .
Maar waarom vind je het in nederland te vol, en waarom vind je dit zwaarder wegen dan het recht van de vluchteling op leven?
Oud 20-04-2004, 22:13
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-04-2004 @ 23:03 :
Hitler's mening was ook maar Hitler's mening hoor .
Maar waarom vind je het in nederland te vol, en waarom vind je dit zwaarder wegen dan het recht van de vluchteling op leven?

Dit is off topic

Overal waar ik kom, worden weer huizen en flats gebouwd. Geen enkel stukje grond is meer veilig
En dan al die kinderen die opeens uit de grond groeien
Daarom vind ik het te vol en dan reken ik nog niet eens al die familiehuizen van de "allochtonen" mee die hier al wonen en zich nog sneller dan het licht voortplanten. (oke, das iets overdreven, maar meestal hebben ze meer kinderen dan nederlanders)

Ik vind het niet zwaarder wegen, maar op een gegeven moment moet je een grens trekken. vol is vol. En tja...dan zul je altijd wel argumenten krijgen van "vol? Waar heb jij het over? Nog zat weilanden, zet daar nog maar wat asielzoekercentrums neer en goedkope woningen voor degene die hier mogen wonen" .....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 22:30
Flipske
Flipske is offline
om ff op dit gezeik in te gaan het lijkt mij er steeds meer op dat de regering wel stappen onderneemt, maar te weinig. Ze zullen vast wel denken "ach laat ze maar lekker hun gang gaan, over een paar generaties hebben we allerlei leuke kleurmengelingtjes".

Maar goed als ik vluchteling had geweest had ik het ook wel geweten lkkr naar luilekkerland toe...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2004, 22:37
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Flipske schreef op 20-04-2004 @ 23:30 :
om ff op dit gezeik in te gaan het lijkt mij er steeds meer op dat de regering wel stappen onderneemt, maar te weinig. Ze zullen vast wel denken "ach laat ze maar lekker hun gang gaan, over een paar generaties hebben we allerlei leuke kleurmengelingtjes".
Ja, eigenlijk is dat ook zo.
Oud 20-04-2004, 22:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-04-2004 @ 23:13 :
Dit is off topic
Waarom is dit offtopic?

Citaat:
Overal waar ik kom, worden weer huizen en flats gebouwd. Geen enkel stukje grond is meer veilig
En dan al die kinderen die opeens uit de grond groeien
Daarom vind ik het te vol en dan reken ik nog niet eens al die familiehuizen van de "allochtonen" mee die hier al wonen en zich nog sneller dan het licht voortplanten. (oke, das iets overdreven, maar meestal hebben ze meer kinderen dan nederlanders)
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/pub...b-15-03-01.pdf
sterftecijfers nemen toe, geboortecijfers nemen af, emigratiecijfers nemen toe, immigratiecijfers nemen af, vergrijzing neemt toe, druk op de arbeidsmarkt neemt toe. Autochtone vrouwen krijgen gemiddeld 1,7 kinderen. Vanaf 2050 zal een echte daling in de bevoling inzetten, waarbij het maximum waarschijnlijk +- 18 miljoen is.
Daarnaast wordt nog steeds het grootste gedeelte van Nederland ingenomen door boeren, en niet door de natuur of flats.

Citaat:
Ik vind het niet zwaarder wegen, maar op een gegeven moment moet je een grens trekken. vol is vol. En tja...dan zul je altijd wel argumenten krijgen van "vol? Waar heb jij het over? Nog zat weilanden, zet daar nog maar wat asielzoekercentrums neer en goedkope woningen voor degene die hier mogen wonen" .....
één Asielzoeker doet jou ruimte, als die van nederland gelijkelijk wordt verdeeld, met iets van 0,00000000000001 vierkante centimeter afnemen. Dat zou ik er ook niet voor over hebben om een ander te redden.
Oud 20-04-2004, 22:55
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Het is te hopen dat er hier een lekker oorlog of hongersnood uitbreekt en dat jij in alle andere landen een deur in je gezicht dichtgesmeten krijgt
Oud 20-04-2004, 23:00
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Maar goed als ik vluchteling had geweest had ik het ook wel geweten lkkr naar luilekkerland toe...
Stupide opmerking, echte vluchtelingen zouden heus liever thuis blijven, maar als jij in een gebied woont waar oorlog, hongersnood, of een extreme discriminatie op grond van bevolkingsgroep of ras heerst, dan is het meer dan begrijpelijk dat jeje spullen pakt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:09
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-04-2004 @ 23:43 :
[B]Waarom is dit offtopic?

[b]

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/pub...b-15-03-01.pdf
sterftecijfers nemen toe, geboortecijfers nemen af, emigratiecijfers nemen toe, immigratiecijfers nemen af, vergrijzing neemt toe, druk op de arbeidsmarkt neemt toe. Autochtone vrouwen krijgen gemiddeld 1,7 kinderen. Vanaf 2050 zal een echte daling in de bevoling inzetten, waarbij het maximum waarschijnlijk +- 18 miljoen is.
Daarnaast wordt nog steeds het grootste gedeelte van Nederland ingenomen door boeren, en niet door de natuur of flats.

één Asielzoeker doet jou ruimte, als die van nederland gelijkelijk wordt verdeeld, met iets van 0,00000000000001 vierkante centimeter afnemen. Dat zou ik er ook niet voor over hebben om een ander te redden.

De reden waarom ik het te vol vind, heeft niks met het topic te maken...niet direct dan
Autochtonen krijgen 1,7 kind en de allochtoon ..... volgens mij iets meer ....
De weilanden strekken zich ook in de breedte, de flats in de hoogte... logisch dat de weilanden dan meer ruimte op de grond hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:11
LaResistance
LaResistance is offline
Volgens mij probeert hier iemand haar afkeer voor allochtonen/buitenlanders/vluchtelingen te verbergen met zogenaamde liefde voor weilanden
Oud 20-04-2004, 23:11
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:

jep, als ik door de stad loop, zie ik al genoeg zwarte meneertjes met een blondje lopen en een paar jaar later zie je opeens 3 bruine kindertjes erachter lopen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:12
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 21-04-2004 @ 00:11 :
jep, als ik door de stad loop, zie ik al genoeg zwarte meneertjes met een blondje lopen en een paar jaar later zie je opeens 3 bruine kindertjes erachter lopen
echt schandalig gewoon...ze zouden die blondjes het land uit moeten zetten met die massaproductie van ze!
Oud 20-04-2004, 23:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 21-04-2004 @ 00:09 :
De reden waarom ik het te vol vind, heeft niks met het topic te maken...niet direct dan
je gebruikt het als argument tegen het toelate v vluchtelingen

Citaat:
Autochtonen krijgen 1,7 kind en de allochtoon ..... volgens mij iets meer ....
Jij weet het beter dan het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Citaat:
De weilanden strekken zich ook in de breedte, de flats in de hoogte... logisch dat de weilanden dan meer ruimte op de grond hebben.
Your point being?
Oud 20-04-2004, 23:14
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 21-04-2004 @ 00:11 :
Volgens mij probeert hier iemand haar afkeer voor allochtonen/buitenlanders/vluchtelingen te verbergen met zogenaamde liefde voor weilanden

*vermomd zich gauw als man*

ik bedoelde alleen uit te leggen waarom het logisch is dat weilanden meer ruimte hebben dan flats...als flats zich ook in de breedte i.p.v de hoogte zouden strekken, zouden de flats het winnen

"hele vage zin, I know"
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Yuck, ze verkloten ons arische ras!
Oud 20-04-2004, 23:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 21-04-2004 @ 00:14 :
*vermomd zich gauw als man*

ik bedoelde alleen uit te leggen waarom het logisch is dat weilanden meer ruimte hebben dan flats...als flats zich ook in de breedte i.p.v de hoogte zouden strekken, zouden de flats het winnen

"hele vage zin, I know"
Lijkt me niet maarja.... Iksnap je punt nog steeds niet. Mis je de ruimte in de lucht die de flats opnemen? Denk je dat koeien vliegend grazen?
Oud 20-04-2004, 23:16
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 21-04-2004 @ 00:12 :
echt schandalig gewoon...ze zouden die blondjes het land uit moeten zetten met die massaproductie van ze!

Duo Punotti ....

tja, het is wel zo, kan er ook niks aandoen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:17
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 21-04-2004 @ 00:16 :
Duo Punotti ....

tja, het is wel zo, kan er ook niks aandoen
Waarom zou je, is nergens voor nodig, ik snap niet waarom je het uberhaupt noemt in dit topic.
Oud 20-04-2004, 23:18
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-04-2004 @ 00:16 :
Lijkt me niet maarja.... Iksnap je punt nog steeds niet. Mis je de ruimte in de lucht die de flats opnemen? Denk je dat koeien vliegend grazen?

Nee....laat maar hangen ook. Laat ze maar binnenkomen, hebben we weer extra zwarte pieten met sinterklaas
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 21-04-2004 @ 00:18 :

Nee....laat maar hangen ook. Laat ze maar binnenkomen, hebben we weer extra zwarte pieten met sinterklaas
hah, ik heb je overtuigd
Oud 20-04-2004, 23:25
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-04-2004 @ 00:20 :
hah, ik heb je overtuigd

Vind nog steeds dat het te vol is...

*houdt van natuur om zich heen en niet nog meer wietplantages en koffieshops van de multiculturele samenleving*

Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 00:21
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Die Blutsvermischung und das dadurch bedingte Senken des Rassenniveaus ist die alleinige Ursache des Absterbens aller Kulturen; denn die Menschen gehen nicht an verlorenen Kriegen zugrunde, sondern am Verlust jener Widerstandskraft, die nur dem reinen Blute zu eigen ist.

Was nicht gute Rasse ist auf dieser Welt, ist Spreu.
Oud 21-04-2004, 00:29
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 21-04-2004 @ 01:21 :
Die Blutsvermischung und das dadurch bedingte Senken des Rassenniveaus ist die alleinige Ursache des Absterbens aller Kulturen; denn die Menschen gehen nicht an verlorenen Kriegen zugrunde, sondern am Verlust jener Widerstandskraft, die nur dem reinen Blute zu eigen ist.

Was nicht gute Rasse ist auf dieser Welt, ist Spreu.
bloedvermenging..en daardoor ...rassenniveaus....enigste oorzaak...afsterven culturen...mensen gaan niet verloren...eigen bloed...

Ik ben nooit goed geweest in duits
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 12:54
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 20-04-2004 @ 21:41 :
En dát vind ik pas kul.
Oud 21-04-2004, 14:51
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 21-04-2004 @ 00:25 :

Vind nog steeds dat het te vol is...

*houdt van natuur om zich heen en niet nog meer wietplantages en koffieshops van de multiculturele samenleving*

Wietplantages? Coffeeshops? Zijn het niet vooral Nederlanders die zich met dat soort praktijken bezig houden.

En trouwens, stel nou dat er puur en alleen maar 100% Nederlanders in ons kleine kikkerlandje zouden wonen, zou je het dan nog steeds te vol vinden?
Oud 21-04-2004, 15:45
De Dood
De Dood is offline
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 15:54
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Het verbaasd me nog steeds dat mensen zich druk om kleur maken.
Kun je me uitleggen waarom je dat zo erg vindt? En dan graag niet als vertegenwoordiger van de gemiddelde xenofobische autochtoon.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:54
Luna
Luna is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 21-04-2004 @ 00:00 :
Stupide opmerking, echte vluchtelingen zouden heus liever thuis blijven, maar als jij in een gebied woont waar oorlog, hongersnood, of een extreme discriminatie op grond van bevolkingsgroep of ras heerst, dan is het meer dan begrijpelijk dat jeje spullen pakt.
Inderdaad. Wij hebben makkelijk praten in ons rijke landje. Wij hebben alles wat we willen en zijn relatief veilig. Ik vind mensen die een ander dat niet gunnen egoïtisch. Moeten ze daar dan maar allemaal de dood in gejaagd worden omdat wij ons landje 'te vol' vinden en wij dan minder (leef)ruimte zouden hebben? Kom op zeg...
Oud 21-04-2004, 17:16
Demiurge
Demiurge is offline
Kom op zeg, dat vluchtelingen gezeik ook altijd. Die paar duizend komen heus niet voor hun lol hierheen, als je nederland te vol vind wees dan tegen die rijken mensjes die even in nederland gaan wonen en werken, of alle buitenlandse studenten die hier vaak in nederland blijven hangen... noem maar op. Niet tegen mensen die hun leven hebben moeten achterlaten in de hoop iets menselijks te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten