Oud 28-04-2004, 14:04
Snoezeke
Snoezeke is offline
Hallo beste mensjes, ik zit met iets waar ik eigenlijk niet over durf te praten de reden hiervoor is dat ik nog maar 16 ben ene rlast van heb... Ik heb zo namelijk aan de binnekant van mijn billen en op mijn heupen ' striemen ' of hoe moet ik het zeggen, strepen eigenlijk die vieze sporen na laten... Maar is daar iets tegen te doen ???? Dit is echt geen mooi zicht voor als ik ga zwemmen of bepaalde kleren draag... Zijn e rmensne die hier ook last van hebben en wat kan je daartegen doen !?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:06
steefos
steefos is offline
Is dat niet gewoon striae?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:07
Divina Flor
Divina Flor is offline
striae bedoel je? (beetje wittige strepen/littekens)

hebben heel veel mensen, niet alleen meisjes ook jongens (zo blijkt uit topic op dezelfde pagina). ik heb er gelukkkig geen last van.
ik denk dat littekencreme (bv van VSM) wel wat helpt, maar verder weet ik het ook niet
volgensmij zijn er wel een aantal topics hierover geweest, dus misschien dat je ook met de zoekfunctie aan informatie kunt komen
Oud 28-04-2004, 14:11
Divina Flor
Divina Flor is offline
http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=
Oud 28-04-2004, 14:13
Verwijderd
Ik wacht ff de reactie van TS af of ze echt striae bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:15
Snoezeke
Snoezeke is offline
Dit is het idd wat ik bedoel,d ank je voor de topic, mar ik las de titels en die naam striae zei me niets dus dacht ik dat e rnog niets van op stond, sorry voor dit ongemak maar zeg nu zelf ' mooi ' is het nie, soms kleuren z eiets harder rood dan anders en in de zomer in je bikini dan - schaam schaam -, ik heb al complexen genoeg !
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:21
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
ganjafarmster schreef op 28-04-2004 @ 15:15 :
Dit is het idd wat ik bedoel,d ank je voor de topic, mar ik las de titels en die naam striae zei me niets dus dacht ik dat e rnog niets van op stond, sorry voor dit ongemak maar zeg nu zelf ' mooi ' is het nie, soms kleuren z eiets harder rood dan anders en in de zomer in je bikini dan - schaam schaam -, ik heb al complexen genoeg !
Maakt niet uit, nu weet je iig wat het is. Maar heel veel vrouwen hebben dat (iig het merendeel), ik geloof dat het na je groei wel weer wat wegtrekt. Maar niemand die er op gaat letten als je in bikini loop hoor (tenminste, het maakt mij helemaal niets uit of iemand striae heeft en ik neem aan met mij heel veel mensen).
Oud 28-04-2004, 14:26
Gurlish
Gurlish is offline
Als het om striaetjes gaat, moet ik je helaas teleurstellen; WEG gaan ze namelijk nooit meer, striae is als het ware een litteken dat onderhuids zit. Striae krijgt men meestal als je lichaam ( inde lengte of breedte) een groeispurt maakt die je huid niet bij kan houden. Ik zelf heb er al last van sinds ik ongeveer 9 jaar oud ben, omdat ik altijd te zwaar was, nadat ik vorig jaar 30 kilo afviel is het er met de striaetjes niet beter geworden( ook het feit dat ik een donkere huid heb werkt niet erg mee) .
Ik probeer er maar mee te leven ( je bent verder gezond) moet je maar denken. Je kunt je striaetjes wel lichter maken, door ze goed in te smeren met een mengsel van uierzalf,vaseline en babyolie; alleen babyolie doet ook wonderen, naar verloop van tijd zie je vanzelf dat je striatejes lichter worden.
Als het zo is dat je getraumatiseerd bent door je striae, of dat er door het hebben van striae psychische problemen ontstaan en je kunt dit aantonen, dan kun je de striae operatief dmv laser behandelingen etc etc laten verwijderen, het ziekenfonds vergoed dit, maar voor precieze informatie moet je de verzekeringsmaatschappij waar je bij bent aangesloten raadplegen.
Nou ik hoop dat je wat hebt aan mijn info
Liefs
Gurlish

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:50
Verwijderd
Ik kan je wel zeggen dat de meeste mensen er niet om malen als ze iemand met striae zien, of het moet echt super erg opvallen, maar dan nog zal niemand het vies vinden of jou erop veroordelen oid .
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:54
juno
juno is offline
Ze worden vanzelf minder, of je nou smeert of niet. Nu zijn ze nog nieuw, en rood, maar ze verbleken vanzelf. Mijn huid is zo wit dat je ze nauwelijks ziet. Heb ik weer een excuus om niet n de zon te hoeven...hehe
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:22
Ndimension
Ndimension is offline
Striae en striemen zijn het zelfde...
Oud 28-04-2004, 16:48
steefos
steefos is offline
je hebt er volgesmij wel iets tegen, een creme ofzo van loreal ze gaan volgesmij niet helemaal weg maar worden wel lichter. Ik weet het niet 100% cker maar een vriendin van mij gebruit het
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:54
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
iedereen heeft dit wel denk ik al is het maar een klein streepje.. zie nl soms ook meiden die nooit dik izjn geweest en nu nog steeds supermager en die hebben t ook...
en als je ooit kinderen krijgt zul je er ook wel een aantal krijgen dus.. let maar eens op op t zwembad/strand je bent echt bij lange na niet de enige!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben totaal niet dik ofzo, ben wel lang, maar heb niet echt ontzettende harde groeispurten gehad. Maar toch heb ik het ook een beetje. (Op de zijkant van m'n kont )
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:23
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 28-04-2004 @ 18:26 :
Ik ben totaal niet dik ofzo, ben wel lang, maar heb niet echt ontzettende harde groeispurten gehad. Maar toch heb ik het ook een beetje. (Op de zijkant van m'n kont )
Post eens een plaatje van je kont, zodat we beter kunnen oordelen
Oud 29-04-2004, 10:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 28-04-2004 @ 21:23 :
Post eens een plaatje van je kont, zodat we beter kunnen oordelen
Nee
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:00
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
*zucht* zooooveel mensen hebben ze...k heb ze op de binnenkant van mn bovenbenen en op mn borsten...daar kan ik niet mee zitten hoor...

k heb dr zelfs nog nooit naar gekeken dat ik dacht: SHIT HEE...neuj...ze zitten dr gewoon en klaar...

en weg gaat het niet nee...maar in de zon word het wel minder hoor...meestal dan...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten