Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2004, 15:34
Léon&
Léon& is offline
Mensen die al eens in mexico waren ? zo ja; waar en zat je daar in een hotel? of trok je alleen rond? en wat maakte je allemaal mee waardoor je er zeker terug wil??

kzat zelf al 2x in playa del carmen, dat is een vissersdorpje helemaal in het oosten van het land aan de zee. Daar tegenover ligt het eilandje Cozumel waar veel duik/snorkel liefhebbers heengaan. Tijdens me verblijf zaten we in een nogal luxe hotel (Riu hotels) weet niet of jullie het wat zal zeggen. Verder ben ik nog tijdens me verblijf in Toulum en Coba geweest (weet niet of je het zo goed spelt) verder was er nog zonnatuurpark Xzaret dat werkelijk boven al mun verwachtingen ging! werkelijk zulke grote vlinders waren daar! levensgrote schildpadden,je kon in en onder grotten door zwemmen... echt waauw gewoon! da's nog mooier dan in een sprookje daar!

volgendjaar gaan we weer naar mexico (playa del carmen) en wil die droom nog eens een keer beleven daar!

groetjes Léon
Advertentie
Oud 02-05-2004, 14:07
Pan Am
Pan Am is offline
Mexico. Tja. Op zich wel OK. Vooral Cancun en Puerto Vallarta. Maar Tulum is niks. Ben er te vaak geweest denk ik.
Oud 04-05-2004, 10:39
Otis
Otis is offline
Ik ga deze zomer naar playa del carmen.
Oud 04-05-2004, 10:46
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Otis schreef op 04-05-2004 @ 11:39 :
Ik ga deze zomer naar playa del carmen.
En ik ben de hele vlucht lang jouw stewardessenteefje! Je mag met me doen wat jij wil!
Oud 07-05-2004, 22:11
Otis
Otis is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 04-05-2004 @ 11:46 :
En ik ben de hele vlucht lang jouw stewardessenteefje! Je mag met me doen wat jij wil!

ooh Kennie ik ga je heleeemaal uitputten snollie (K)
Oud 07-05-2004, 22:26
Verwijderd
Vermijd het noorden van Mexico, daar is een bekende van mij verkracht en vermoord.
Oud 08-05-2004, 22:49
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
alluman schreef op 07-05-2004 @ 23:26 :
Vermijd het noorden van Mexico, daar is een bekende van mij verkracht en vermoord.
nuttige info
Oud 09-05-2004, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Léon& schreef op 08-05-2004 @ 23:49 :
nuttige info
Dat was het wel geweest voor die vriendin van mij ...
Ik zou het op prijs stellen als je wat dit soort informatie wat minder luchtig zou benaderen - je hebt het hier over een mensenleven. Sta er voor de gein even bij stil wat het zou betekenen als een vriendin van jouw verkracht en vermoord wordt in een ver land, waar 'recht' een wat ruimere invulling heeft dan hier.
Bovendien is dit wel zinvolle informatie, aangezien ik mexicogangers erop wijs dat dit een bekend en groot probleem is in het noorden van mexico. In de afgelopen jaren zijn honderden - ja, dat lees je goed: honderden - meisjes (mexicaans en niet-mexicaans) in het noorden van mexico verkracht en vermoord; nog nooit is een dader gepakt.

Ik vind dit echt de meest respectloze opmerking die ik ooit op dit forum heb mogen tegemoet zien komen. Gefeliciteerd!
Oud 17-05-2004, 17:11
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
alluman schreef op 09-05-2004 @ 01:46 :
Ik zou het op prijs stellen als je wat dit soort informatie wat minder luchtig zou benaderen - je hebt het hier over een mensenleven. Sta er voor de gein even bij stil wat het zou betekenen als een vriendin van jouw verkracht en vermoord wordt in een ver land, waar 'recht' een wat ruimere invulling heeft dan hier.
Bovendien is dit wel zinvolle informatie, aangezien ik mexicogangers erop wijs dat dit een bekend en groot probleem is in het noorden van mexico. In de afgelopen jaren zijn honderden - ja, dat lees je goed: honderden - meisjes (mexicaans en niet-mexicaans) in het noorden van mexico verkracht en vermoord; nog nooit is een dader gepakt.

Ik vind dit echt de meest respectloze opmerking die ik ooit op dit forum heb mogen tegemoet zien komen. Gefeliciteerd!
ik heb het niet over mensen levens dat heb jij, ik heb het hier over een leuk vakantie land en dan kom met zoiets ertussen!
en als dat er in het noorden al jaren zich afspeelt vraag ik me af waarom er mensen op vakantie gaan, btw ga iemand anders lastig vallen met je problemen (psychologie-> misschien een beter topic voor je)
Oud 19-05-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Léon& schreef op 17-05-2004 @ 18:11 :
ik heb het niet over mensen levens dat heb jij, ik heb het hier over een leuk vakantie land en dan kom met zoiets ertussen!
en als dat er in het noorden al jaren zich afspeelt vraag ik me af waarom er mensen op vakantie gaan, btw ga iemand anders lastig vallen met je problemen (psychologie-> misschien een beter topic voor je)
Jij bent zeker 19 ... Nog ff zo doorgaan en ik betaal je vakantie naar noord-mexico graag zelf.
Oud 27-06-2004, 21:28
Verwijderd
mijnm moederis naar cancun geweest
en vond ut niks aan
Oud 27-06-2004, 22:02
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Léon& schreef op 08-05-2004 @ 23:49 :
nuttige info
Hoe respectloos!

Oud 28-06-2004, 19:23
Verwijderd
En nu weer óntopic voor de verandering :

Ik ben net een week terug van een week Mexico, Puerto Aventuras om precies te zijn.

Voor degene die van warm (lees: heet) houdt is Mexico perfect, want warm is het er. De natuur is ook niet bepaald overweldigend, aangezien alles zo'n beetje groen is en verder geen andere kleuren.

Ik heb gezwommen met dolfijnen in Xcaret en dat was wel echt super!

Verder wel een leuke vakantie gehad, maar ik vind dat 11 uur vliegen voor een weekje vakantie net iets te veel is...Bovendien vond ik het heel erg warm, zo warm dat het niet lekker was en dat was een beetje jammer...
Oud 02-07-2004, 16:31
Otis
Otis is offline
ik vertrek morgenmiddag naar playa del carmen
Oud 05-07-2004, 00:47
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
stefano schreef op 28-06-2004 @ 20:23 :
En nu weer óntopic voor de verandering :

Ik ben net een week terug van een week Mexico, Puerto Aventuras om precies te zijn.

Voor degene die van warm (lees: heet) houdt is Mexico perfect, want warm is het er. De natuur is ook niet bepaald overweldigend, aangezien alles zo'n beetje groen is en verder geen andere kleuren.

Ik heb gezwommen met dolfijnen in Xcaret en dat was wel echt super!

Verder wel een leuke vakantie gehad, maar ik vind dat 11 uur vliegen voor een weekje vakantie net iets te veel is...Bovendien vond ik het heel erg warm, zo warm dat het niet lekker was en dat was een beetje jammer...
Xcaret ben ik ook geweest! was erg gaaf!!!
Oud 05-07-2004, 00:48
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
Otis schreef op 02-07-2004 @ 17:31 :
ik vertrek morgenmiddag naar playa del carmen
super!
we gaan begin volgend jaar ook weer 2 weken naar playa del carmen!

laat even weten hoe het was enzo? fotos maby?

groetjes x
Oud 06-07-2004, 13:51
Ralf
Ralf is offline
Ik ga over 21 dagen ook naar playa del carmen heb er wel zin in
Zal wel leuk worden daar.
We gaan ook naar Riu.
Leon welk riu hotel ben je geweest?
Oud 10-07-2004, 14:00
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
Ralf schreef op 06-07-2004 @ 14:51 :
Ik ga over 21 dagen ook naar playa del carmen heb er wel zin in
Zal wel leuk worden daar.
We gaan ook naar Riu.
Leon welk riu hotel ben je geweest?
Club Hotel Riu Tequila
Oud 10-07-2004, 18:24
Ralf
Ralf is offline
Citaat:
Léon& schreef op 10-07-2004 @ 15:00 :
Club Hotel Riu Tequila
Ik ga naar RIU Yucatan
maar je mag gebruik maken van alle actieviteiten van alle RIU's in playa del carmen.
Oud 11-07-2004, 12:23
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
Ralf schreef op 10-07-2004 @ 19:24 :
Ik ga naar RIU Yucatan
maar je mag gebruik maken van alle actieviteiten van alle RIU's in playa del carmen.
Op het Palace hotel na dan moet je het aanvragen wil je er een keertje eten of wat anders. Yucatan is een klassiek hotel wat k persoonlijk maar saai vind, ga nou in september weer naar een Club hotel van Riu maar dan op de dominicaanse republiek.

maar iig je zult je oogjes uitkijken daar want het is echt UberMooi!

groetjes
Oud 11-07-2004, 16:39
Ralf
Ralf is offline
Citaat:
Léon& schreef op 11-07-2004 @ 13:23 :
Op het Palace hotel na dan moet je het aanvragen wil je er een keertje eten of wat anders. Yucatan is een klassiek hotel wat k persoonlijk maar saai vind, ga nou in september weer naar een Club hotel van Riu maar dan op de dominicaanse republiek.

maar iig je zult je oogjes uitkijken daar want het is echt UberMooi!

groetjes
Ik ben benieuwd wat het wordt heb al wat boekjes en video's erover.
De eerste indruk was leuk!
Dus als je wil eten en activiteiten wil doen bij de andere moet je eerst reserveren ofzo?
Hotel weet ik niet echt veel over want me ouders hebben het geboekt.
Maar er is iedergeval veel te doen ook disco enz.

Is er in de stad zelf ook nog wat te beleven ofzo?
Oud 12-07-2004, 17:30
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
Ralf schreef op 11-07-2004 @ 17:39 :
Ik ben benieuwd wat het wordt heb al wat boekjes en video's erover.
De eerste indruk was leuk!
Dus als je wil eten en activiteiten wil doen bij de andere moet je eerst reserveren ofzo?
Hotel weet ik niet echt veel over want me ouders hebben het geboekt.
Maar er is iedergeval veel te doen ook disco enz.

Is er in de stad zelf ook nog wat te beleven ofzo?
Hmneej alleen bij palace hotel moet je dat doen!
en die disco is iig er vet wel klein maar very HIP
en ja in playa del carmen zelf ben ik toen nooit geweest om uit te gaan! terwijl k er al 2 x op vakantie was haha, maargoed.
kweet wel dat het gezellig moet zijn bij Siñor Froggs snachts. taxi kost toch maar iets van 5 dollar dus !
Oud 15-07-2004, 18:00
Ralf
Ralf is offline
Is disco vanaf 18 of niet?
Zijn er ook internet cafeetjes ofzo.
Oud 18-07-2004, 01:15
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
Ralf schreef op 15-07-2004 @ 19:00 :
Is disco vanaf 18 of niet?
Zijn er ook internet cafeetjes ofzo.
in Riu Tequila is voor alle leeftijden, gaat trouwens om 11 uur open en sluit om 2 uur snachts, maar voor alcohol moet je er wel 18 zijn dus.

Internet cafe's zijn er zat in playa del carmen
Oud 18-07-2004, 12:22
Ralf
Ralf is offline
Bedankt voor alle info!
Oud 18-07-2004, 13:21
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
Ralf schreef op 18-07-2004 @ 13:22 :
Bedankt voor alle info!
Oud 26-07-2004, 11:36
punxnotdead
punxnotdead is offline
1 tip
Vermijd zoveel mogelijk toeristische plaatsen als cancun. En ga vooral rond trekken.
Oud 28-07-2004, 22:37
meem
meem is offline
Citaat:
alluman schreef op 09-05-2004 @ 01:46 :

ga nooit naar rotterdam centrum. daar is laatst een meisje verkracht en vermoord. zijn al honderden mensen aangevallen, meisjes verkracht en jongens doodgeschopt

wat een bullshit zeg.

ik lees al weer dat niemand het echte mexico heeft bezocht....xcaret...cancun...puerto vallarta. waarom gaan jullie dan niet gewoon naar de costa del sol of salao.
Oud 29-07-2004, 08:51
Verwijderd
Citaat:
meem schreef op 28-07-2004 @ 23:37 :
ga nooit naar rotterdam centrum. daar is laatst een meisje verkracht en vermoord. zijn al honderden mensen aangevallen, meisjes verkracht en jongens doodgeschopt

wat een bullshit zeg.
Daar gaan we weer .

Van Ministerie van BuZa :
  1. " In het grensgebied met de Verenigde Staten van Amerika is sprake van een grotere onveiligheid. Vrouwen die alleen reizen, wordt geadviseerd extra alert te zijn."
...en dat heeft een bekende van mij nogal letterlijk aan den lijve ondervonden. OVer hoeveel vrouwen hebben we het? Meer dan 360 in de afgelopen jaren. Om over het hoge aantal berovingen en dergelijke in deze streek maar te zwijgen. Als jij goedbedoeld advies van anderen in de wind slaat. So be it.

BTW: Rotterdam centrum is inderdaad een gebied waar ik ook 's-nachts uit zou blijven - als ik mijn vrienden mag geloven (agenten in Rotterdam).
Oud 29-07-2004, 10:39
meem
meem is offline
begrijp me niet verkeerd... het is erg fucked up wat er met je vriendin is gebeurd....het is echt naar en sip wat er allemaal gebeurd in de wereld. er zal uiteraard wel een gebied zijn waar het wordt afgeraden om te reizen. die plekken heb je overal. maar je zegt het zelf al.....alleenreizende vrouwen wordt aangeraden extra alert te blijven...als je alleenreizende vrouw bent zijn er een heleboel plekken waar je je beter niet kan begeven. dat geldt ook voor een hoop plekken in nederland.

maar om te zeggen: vermijd het noorden van mexico, want dit en dit en dit...sowieso, heb je enig idee hoe groot dat gebied is? dat vind ik erg overdreven. tuurlijk moet je voorzichtig zijn, dat moet je overal. Zeker als alleenreizende vrouw. Maar ga dan (snachts) ook niet alleen of met een andere vrouw rond lopen banjeren. Ik ben vrouw en heb alleen een half jaar door zuid oost azie gereisd. Nu is azie wat dat betreft een stuk rustiger, maar daar waren ook een hoop plekken waar ik niet alleen heen ging. Als ik ergens heen wilde waar het werd afgeraden om alleen als vrouw te reizen, ging ik er met een groep heen. De kans dat je wordt verkracht en vermoord als je overdag met een groep door zo'n gebied loopt, is dan gelijk niet zo groot meer...

Ik woon vlakbij rotterdam centrum. Ik ga in bepaalde wijken inderdaad niet alleen rondlopen 's nachts. Berovingen.....als je ergens niet heen zou moeten gaan vanwege het hoge aantal berovingen, kun je denk ik beter voor de tv in je huiskamer blijven zitten.

Bedankt voor je advies, er zullen vast een hoop mensen voorzichtiger zijn. Maar je bekijkt het subjectief omdat je persoonlijk de ellende hebt meegemaakt.
Oud 09-08-2004, 16:53
Léon&
Léon& is offline
jaa uhh hallo mensen doe dat lekker in je eigen topic graag! ONtopic please!
Oud 11-08-2004, 17:15
Ralf
Ralf is offline
Ik ben vanmiddag terug gekomen uit Mexico.
Het was er echt super!
Het hotel was ook geweldig
Oud 14-08-2004, 11:51
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
Ralf schreef op 11-08-2004 @ 18:15 :
Ik ben vanmiddag terug gekomen uit Mexico.
Het was er echt super!
Het hotel was ook geweldig
wist k wel

fotoos!
Oud 16-08-2004, 17:27
Ralf
Ralf is offline
Die komen binnekort
Oud 28-10-2004, 14:24
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
Citaat:
Léon& schreef op 01-05-2004 @ 16:34 :
Tijdens me verblijf zaten we in een nogal luxe hotel (Riu hotels) weet niet of jullie het wat zal zeggen.

ja!! vorige week nog langsgelopen! Serieus!
ik zat in het hotel ernaast, Iberostar tucan!

wat was t mooi... zucht... ik wil terug!

zijn er toevallig mensen die ook in Iberostar tucan/quetzal zijn geweest?

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 14:28.
Oud 21-12-2004, 10:37
D!anne
D!anne is offline
Eind Juni vertrek ik (een 17-jarig meisje dus) samen met een vriend naar Mexico om te gaan backpacken. We zullen dus geen luxe hotels bezoeken, Cancun misschien wel. We beginnen in Mexico-City en reizen door richting het zuiden. Heeft iemand nog tips voor leuke dingen i.p.v luxe hotels ?
Oud 28-12-2004, 11:36
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
in hangmatten slapen
Oud 29-12-2004, 11:14
neok
neok is offline
Citaat:
Léon& schreef op 17-05-2004 @ 18:11 :
wat ben je zielig léon,alluman geeft gewoon info over de gevaren en jij breekt hem af...
Oud 02-02-2005, 19:39
Ralf
Ralf is offline
Weet ook niet of het verstandig is om the backpacken is heb er daar wel een aantal gezien maar de verhalen van andere mensen zijn nou niet echt bepaald fijn, mensen die door roversbendes worden overvallen oa.
Bustrip Playa del Carmen - Mexico City is 24 uur in de bus en niet zo heel duur.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten