Oud 03-05-2004, 11:00
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Dear Scholars and pupils of Heraclitus,

History, conceived as pure knowledge, once it becomes sovereign, would be a kind of conclusion to living and a final reckoning for humanity. Frogs, in all their multiplicity typically identical, are a motionless picture of immutable values and eternally similar meaning.

Save as:

http://onlinerock.com/musicians/shak...rog_boogie.mp3

All feedback is welcome

Thanks to the man who inspires me everyday, wrb Bosch.

Sayonara,

Shakeel

weet niet zeker meer of ik deze al gepost had..

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 11:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2004, 11:22
Verwijderd
godsamme sodemieter op met je Friedrich Nietzsche en wat doet mijn oldskool drumstel die ik niet meer heb daaR?

edit: je nummers zijn walgelijk cliche

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:37
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Ik hou ook van jou
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 13:40
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Roxane schreef op 03-05-2004 @ 12:22 :
godsamme sodemieter op met je Friedrich Nietzsche en wat doet mijn oldskool drumstel die ik niet meer heb daaR?

Haha wat een trutje ben jij .
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 14:17
Snuitermans
Snuitermans is offline
Deze had ik volgens mij al op gitaarnet.nl gehoord (waar ik overigens slechts leech) . Maar serieus, weer een goed nummer, misschien een beetje cliche. Geil wah geluid, welk pedaal gebruik aangezien ik zelf zit na te denken over de aanschaf van een (heb me er verder nog niet echt in verdiept)

Ik vind het "shred"stukje er alleen niet in passen, het gaat niet echt mee met de relaxte feel van het nummer. Het eind vind ik ook niet echt super, te plots.
Oud 03-05-2004, 14:23
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hey snuitje thanks voor je reactie. Het einde vind ik zelf ook wat abrupt, maarja had geen licks meer over.. de trukendoos was leeg

Het wah pedaal dat ik gebruik is een Crybaby 535 Q.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:09
Verwijderd
Soundz:
  1. Gitaar:
    + lekker warm geluid - goede keus van je voorste element.

- Volgens mij is je g-snaar licht ontstemd
    - De distortion heeft een wat slordige afdronk

Begeleiding:Gedigitaliseerd?
    * Bass:
    + aardige touch om een wat melodieuzer nummer een funky baslijn te geven - doet het bij mij altijd goed.
    + lekker simpele baslijn, waardoor je gitaarspel wat meer tot zijn recht komt.

- De bas ligt voor mij net ff iets te plat qua volume. Als je kiest voor funky, dan zou je verwachten dat de plucks ook iets meer tAk zeggen.

* Keys:
    + lekker esotherisch geluid - cliché, dat wel, maar dat maakt hier weinig uit.

- de melodielijn loopt iets te veel met de bas mee. Een variatie was aardig geweest.
    - voor mij had de hele partij een octaaf hoger gekund - zeker aan het eind.

Tot slot: Voor alles geldt wel dat het vrij bekende geluiden zijn. Het zou interessant zijn om wat nieuws toe te voegen.
Compositie:
  1. + dit nummer heeft een duidelijker structuur dan "Highest type", maar dat was ook te verwachten, aangezien de laatste meer een jam is, dan dit nummer.
    + Het eerste gedeelte van je primaire melodie is lekker.

- Ik ga ervan uit dat je net als bij "Serial Killer" bewust scyncopated speelt. Als dit idd het geval is, dan vindt ik het niet altijd op zijn plaats - zeker niet in de melodie. Als het niet scyncopated is, dan is je timing hier en daar off.
    - Ik heb het idee dat je wat haast hebt met je melodie, waardoor het gevoel van het 'beachconcert met ondergaande zon' minder overkomt . Neem de tijd om het gevoel duidelijk over te brengen.
    - Ik mis nog een echt eigen geluid en techniek. Ik hoor nog niet een echt eigen geluid. Wat ik hoor is: hier wat Vai, daar wat Satriani, geen Shakeel. Nu weet ik: een eigen geluid dat ontwikkel je met de jaren en niet in één nacht. Toch zou ik iets creatievere input willen horen.
    - Bij je melodie (en overigens ook soms in je vrije solo-gedeelte) heb de neiging om steeds de toonladder af te dalen, daar waar je een stijging verwacht - dat maakt je melodie minder sterk. Dit geldt met name voor de tweede helft van je melodie.
    - Nog steeds mis ik een kop en een staart. Het begin bouwt weinig spanning op - je zit meteen in de melodie. Het einde is geen punt (.), maar gedachtenpuntjes (...). Waar blijft dat einde, waardoor je nog en nog en nog een keer wilt luisteren?
    - De snelle stukken zijn naar mijn smaak wat slordig (+/- op 55 - 60s)
Conclusie: een aardig stuk, met een duidelijke vooruitgang tov Highest type. Iets clichématig, te gehaast en te weinig eigen geluid, maar zeker een goede opmaat om het nummer verder uit te werken.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:10
Verwijderd
Niet goed, niet slecht. Beetje saai.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:28
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hey Alluman wederom bedankt voor je prachtige analyse

De timing is dit keer niet scyncopated maar gewoon off
Over mijn eigen '' sound '' heb je zeker weten gelijk ik blijf ook maar in 1 standaard toonsoort ( e mineur ) ook gebruik ik vai rip off lickjes etc. Cool dat je dat zegt over de melodie van hoger gaan etc. Dat zegt jazz fusion gitarist Scott henderson ook altijd. Het probleem waarom mijn melodieen nog zo beperkt zijn komt, omdat ik men fretboard nog niet goed genoeg ken Ik ben daarom ook bezig om wat meer theorie te leren zodat ik creatiever kan gaan spelen.

Begeleiding heb ik overigens niet zelf gemaakt dit was een jam track van Frank Gambale. Dit was dus weer eigenlijk geen echt specifiek nummer, maar meer een oefening van om beter te leren fraseren en solo's te composeren. Maar ik dacht what the heck let's post it, want van kritiek leer je érg veel.

Thanks again,

Shakeel
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 03-05-2004 @ 12:22 :

got a little sand in your vagina?

Anywayz: Ik heb dit volgens mij al eerder gehoord, maar dit vind ik echt goed in ieder geval. smaakvol, sfeervol. Brengt me in Steve Vai-stemming .
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Shakeel schreef op 03-05-2004 @ 16:28 :
Hey Alluman wederom bedankt voor je prachtige analyse
As always: a pleasure!

Citaat:
De timing is dit keer niet scyncopated maar gewoon off
... dat vermoedde ik al - ik dacht: laat ik voorzichtig zijn.

Citaat:
Over mijn eigen '' sound '' heb je zeker weten gelijk ik blijf ook maar in 1 standaard toonsoort ( e mineur )
Oh ja, dat was ik vergeten te vermelden, ja - het viel mij ook al op dat je steeds in E-mineur bleef (speciaal uitgezocht) - hier en daar een afwisseling was idd gewenst.

Citaat:
ook gebruik ik vai rip off lickjes etc.
That's ok, zolang het 'lenen' van anderen maar niet je eigens stijl gaat overheersen.

Citaat:
Shakeel schreef op 03-05-2004 @ 16:28 :Cool dat je dat zegt over de melodie van hoger gaan etc. Dat zegt jazz fusion gitarist Scott henderson ook altijd. Het probleem waarom mijn melodieen nog zo beperkt zijn komt, omdat ik men fretboard nog niet goed genoeg ken Ik ben daarom ook bezig om wat meer theorie te leren zodat ik creatiever kan gaan spelen.
Tja, dat probleem hebben de meeste gitaristen - onder wie ikzelf. Ik moduleer ook te weinig. Wat bij mij helpt is niet naar mijn fretboard kijken, terwijl ik speel - alleen luisteren naar wat er uit de speaker komt. Ik merk dat de melodie ahw zichzelf leidt - maar ik speel over het algemeen blues - da's langzamer en dus wat makkelijker.

Citaat:
Shakeel schreef op 03-05-2004 @ 16:28 :Begeleiding heb ik overigens niet zelf gemaakt dit was een jam track van Frank Gambale. Dit was dus weer eigenlijk geen echt specifiek nummer, maar meer een oefening van om beter te leren fraseren en solo's te composeren. Maar ik dacht what the heck let's post it, want van kritiek leer je érg veel.
Ik heb trouwens ff op je site gekeken wie je beïnvloeden en die netjes allemaal voor de juiste hoge prijs in de winkel gekocht . Met name Frank Gambale en Jason Becker ben ik benieuwd naar. Ik had er wel van gehoord, maar nooit naar geluisterd.

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 03-05-2004 @ 16:59 :
Met name Frank Gambale en Jason Becker ben ik benieuwd naar. Ik had er wel van gehoord, maar nooit naar geluisterd.
Jason Becker wil blow your mind. Een van de enige shredders die ik echt kan apreciëren. Maakt het des te erger dat ie nooit meer kan spelen door zijn ziekte.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Linchpin schreef op 03-05-2004 @ 17:06 :
Jason Becker wil blow your mind. Een van de enige shredders die ik echt kan apreciëren. Maakt het des te erger dat ie nooit meer kan spelen door zijn ziekte.
Da's lullig, dat ie nou net verlammende ziekte (ALS) moet krijgen....
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:30
beroert
beroert is offline
waar slaat dit op?
en die foto heb je van www.converse.nl --> die heeft meegedaan aan een prijzenwedstrijd van orginaliteit stickers opplakken... kweenie

Oud 03-05-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
beroert schreef op 03-05-2004 @ 18:30 :
waar slaat dit op?
en die foto heb je van www.converse.nl --> die heeft meegedaan aan een prijzenwedstrijd van orginaliteit stickers opplakken... kweenie

het gaat om z'n muziek
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:13
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
@Linchpin thanks voor je reactie

@Alluman je speelt blues cool man. Ik ben ook bezig met blues maar ik neig al snel naar 11.000 noten .

Jason becker en Frank gambale zijn zeer goed Check van becker zeker de nummers ''air'' ( klassiek stuk ) en altitudes. Die zijn bestempeld als zijn meesterwerken. Het is inderdaad erg jammer dat zon genie als hem ALS moet krijgen..
Trouwens jij als bluesfanaat moet zeker Scott henderson checken ! ( misschien ken je hem al, zoniet download! err... koop )

@beroert je nickname zegt al genoeg

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Shakeel schreef op 03-05-2004 @ 20:13 :
@Alluman je speelt blues cool man. Ik ben ook bezig met blues maar ik neig al snel naar 11.000 noten
Oh, well, soms heb je 1 noot nodig, soms 11.000 - ik vindt het altijd maar een hoop gezeik, dat het een 'beter' zou moeten zijn dan het ander; daar gaat het bij muziek niet om. Als iemand 11.000 noten nodig heeft om een gevoel over te brengen - so be it. Ik vind alles leuk - als er maar over nagedacht is.

*EdiT* Btw: Ik ben een grote fan van Albert Collins - mocht je weinig van hem kennen: zeker een keer luisteren (Tip: Collins mix (Best of). Ik ben erg dol op zijn FuNky ChUnKy SoUNd.

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 03-05-2004 @ 21:15 :
Als iemand 11.000 noten nodig heeft om een gevoel over te brengen - so be it.
Gaat dat wel? lijkt me toch verdomd moeilijk om van 11.000 noten iets meer te maken dan alleen maar gitaarspektakel.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Linchpin schreef op 03-05-2004 @ 21:40 :
Gaat dat wel? lijkt me toch verdomd moeilijk om van 11.000 noten iets meer te maken dan alleen maar gitaarspektakel.
Wel, het is ook niet mijn stijl, maar als iemand wel zo wil spelen - en het brengt het gevoel over - waarom niet? Elluk voordeil hep zn nadeil.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 10:30
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Soms heb je 11.000 noten nodig om op een coole climax te komen in het nummer. Kijk maar es naar sommige vai nrs. Continu rustig en dan blowed hij opeens de 11.000 noten eruit en dan weer terug naar de melodie. Prachtig is dat

@alluman thanks voor de collins tip
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten