| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
En ik denk dat je wel gelijk hebt, op zich... Al vind ik het toch wel een beetje een aanvulling, een verduidelijking hoor, de tweede zin...
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() en het gaat inderdaad niet om de grote, het gaat om het gevoel
|
|
||
|
Citaat:
Dat verschil in nuance moet je dan maar uitleggen. *geeft zich gewonnen en zwaait met vlaggetje*
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
. Wat ongelofelijk leuk zeg, zo'n gedicht op de deur, en zeker van een mede-dopper natuurlijk !!Over het gedicht: ik vind het ritme in de eerste, tweede en vierde strofe geweldig; ik denk dat het één van de sterkere punten van dit gedicht is; het metrum. In de derde strofe raak je het ietwat kwijt vind ik: Want mijn verstand heeft gelijk, naar mijn idee is deze regel net wat te kort: 'heeft' is een woord dat bestaat uit één lettergreep ('neee!' ), en dat vind ik hier niet zo passen; ik denk dat er nog een lettergreep bij moet. en mijn gevoelens kan ik niet negeren Ergens is de weg van het midden, maar de wegen zijn zesbaans Verder vind ik dat de tweede regel te veel korte lettergrepen bevat; die vloeit niet zo lekker in het gedicht mijns inziens. De vierde regel is weer wel erg sterk; mooie beeldspraak ook Ik denk dat de laatste strofe zeker het geschikst is om te gebruiken voor thalia's deur van haar slaapkamer (ik weet het even niet anders te verwoorden ), omdat deze een eigen boodschap bevat, zonder dat de rest van de strofen daar voor nodig zijn om deze te verduidelijken.
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Liefde & Relatie |
Mijn verstand en gevoel liggen niet bij dezelfde persoon Wizzyisgewopt | 20 | 11-11-2013 19:54 | |
| Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Gevoel of verstand? lso | 2 | 23-02-2007 22:46 | |
| Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic # 83 Verwijderd | 496 | 30-01-2007 22:20 | |
| Liefde & Relatie |
Mijn verstand.. Soezen | 12 | 03-07-2005 18:13 | |
| Psychologie |
gevoel of verstand? 20marianne12 | 12 | 15-09-2002 11:47 | |
| Psychologie |
Mn verstand en gevoel hebben ruzie. DarkCat | 14 | 02-01-2002 07:39 | |