Oud 20-05-2004, 15:43
Psycho1717
Psycho1717 is offline
Hey!

Ik heb een probleem; namelijk het volgende:

Ik ben de afgelopen jaren vaak gepest omdat ik volgens sommige mensen op een man leek i.p.v wat ik ben (een vrouw).

Ik zat hier altijd niet zo mee, maar zo opeens in oktober 2003 kwam er iets ter sprake met een docent die ik alles heb verteld wat er speelde waarom ik vaker alleen was dan anderen enzovoort!

Sinds enkele maanden heb ik een hele hechte band met een lerares van me opgebouwd maar ik durf haar het niet te vertellen maar zij is eigenlijk de enige die ik vertrouw en ze wil me helpen alles te verwerken zodat ik me weer wat beter kan concentreren op mn studie, mijn cijfers zijn wel goed alleen lig ik niet lekker in mn klas met 21 jongens en twee meiden.

Die lerares heeft me meerdere opties aangeboden:

1. mijn verhaal met haar delen zodat zij mij kan helpen, maar ik wil er juist niet met mijn problemen op zadelen.

2. er een derde bij halen van binnen de school, zit ik ook niet om te springen wegens slechte ervaringen.

3. prof. hulp, dat zie ik al helemaal niet zitten.

Myn vraag aan jullie is hoe zouden jullie dit doen???
Oud 20-05-2004, 15:45
I love stars
I love stars is offline
Je zegt het zelf al 3 niet.
Oud 20-05-2004, 15:45
Verwijderd
Ik zou denk ik voor 1 kiezen, je vertrouwd haar en ze biedt hetzelf aan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:48
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2004 @ 16:45 :
Ik zou denk ik voor 1 kiezen, je vertrouwd haar en ze biedt hetzelf aan.
idem dito.
Oud 20-05-2004, 15:49
Psycho1717
Psycho1717 is offline
Maar dan zadel ik er haar ermee op toch? Straks gaat ze er over nadenken enzo, ze is al zo stress gevoelig? Het was eigenlijk ook mijn keuze maar ja kiezen??? is moeilijk!
Oud 20-05-2004, 15:51
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Psycho1717 schreef op 20-05-2004 @ 16:49 :
Maar dan zadel ik er haar ermee op toch? Straks gaat ze er over nadenken enzo, ze is al zo stress gevoelig? Het was eigenlijk ook mijn keuze maar ja kiezen??? is moeilijk!
Je zadelt er haar wel mee op, maar ik denk dat ze dat helemaal niet erg vind. Ze biedt het toch zelf aan en ik denk dat ze je juist graag wilt helpen. Alleen zal jij dan eerst aan haar moeten vertellen wat er aan de hand is, anders kan ze niks doen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:51
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Psycho1717 schreef op 20-05-2004 @ 16:49 :
Denk je echt dat zij daardoor het moeilijk krijgt?
Ga dan voor keuze 2.
Oud 20-05-2004, 16:04
Psycho1717
Psycho1717 is offline
Nee, ik denkt niet dat ze het moeilijk krijgt maar ik weet het niet zo het is soms echt een flap uit tegen over anderen! en dan heb ik mn klasgenoten nog als ik alleen maar even een half uurtje met der heb gepraat dan komen zij al weer van: heb je alles er ff weer uit gegooid bla bla bla!

Dat vindt ik eigenlijk best wel kl*te!
Oud 20-05-2004, 16:12
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Psycho1717 schreef op 20-05-2004 @ 17:04 :
Nee, ik denkt niet dat ze het moeilijk krijgt maar ik weet het niet zo het is soms echt een flap uit tegen over anderen! en dan heb ik mn klasgenoten nog als ik alleen maar even een half uurtje met der heb gepraat dan komen zij al weer van: heb je alles er ff weer uit gegooid bla bla bla!

Dat vindt ik eigenlijk best wel kl*te!
In dat geval zou ik voor optie 2 gaan, een vertrouwings persoon ofzo.
Oud 20-05-2004, 17:24
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Je zegt zelf in je eerst post dat je een lerares alles al hebt verteld? Zij vroeg er om en dan is het toch niet meer dan logisch dat ze het niet erg vindt als jij met haar praat over je problemen!?
Oud 20-05-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 20-05-2004 @ 18:24 :
Je zegt zelf in je eerst post dat je een lerares alles al hebt verteld? Zij vroeg er om en dan is het toch niet meer dan logisch dat ze het niet erg vindt als jij met haar praat over je problemen!?
Volgens mij is de docent die ze alles verteld heeft iemand anders dan de lerares war het nu om gaat (maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 17:32
Fantôme
Fantôme is offline
wil je het haar nou niet vertellen omdat je haar er niet mee wilt opzadelen of omdat ze een flapuit is en je bang bent dat ze het verteld? of allebei? of zoek je nu een excuus? omdat je in de ene post dit zegt en in de andere dat?
na je eerste post gelezen te hebben denk ik 'optie 1'
waarom niet de anderen? bij optie 2 betrek je er NOG een persoon bij, die dan weer iets van je weet, dat maakt je kwetsbaar (ik zeg je, ik bedoel 'mij' want ik spreek vanuit mijn gevoel). optie 3 is heel drastisch, en ik weet niet wat er verder aan de hand is ed, daarom ga ik in jouw geval niet gelijk voor optie 3, omdat ik je problemen niet ken...
Ik zou voor optie 3 gaan als;

- ik merk dat die andere lerares me niet verder kan helpen
- ik met een persoon wil praten die onafhankelijk is en me verder niet kent

liefs, wen
Oud 20-05-2004, 19:02
Psycho1717
Psycho1717 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2004 @ 18:27 :
Volgens mij is de docent die ze alles verteld heeft iemand anders dan de lerares was het nu om gaat (maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk).
Ja Leonoor heeft gelijk het is iemand anders! Die persoon die ik het heb verteld is een andere docent maar daar wens ik eigenlijk ook niet zo'n hulp van! Diegene die ik het vertellen vertrouw ik voor 100% maar ja, ze is een flapuit!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten