Oud 08-06-2004, 20:00
i'm just myself
i'm just myself is offline
Hallo allemaal!!!

Als iemand my vraagt of ik hetero ben antwoord ik altijd gewoon met ja terwijl dit niet zo is ik ben namelijk bi! Hoe vertelde jy het je vrienden dat je homoseksueel of biseksueel was en je ouders hoe vertel je die dat?
Oud 08-06-2004, 20:46
sita15
sita15 is offline
uit de kast
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:56
ssjpan
ssjpan is offline
Als je je nou meteen 'Hoe vertel je dat je bi bent'? in de titel zet, veel makkelijker.

Verder weet ik het niet, want ik ben hetero.
Oud 08-06-2004, 20:58
Blubje
Blubje is offline
als het gevraagd wordt (alsof mensen dat ooit vragen 'goh, ben jij hetero?') zeg ik gewoon 'nee, ik val (ook) op meisjes'. Simpel lijkt me
Aan mijn ouders hoef ik dat niet te vertellen, die maakt het niet uit met wie ik thuiskom.
Vrienden, tja wanneer het toevallig ter sprake komt kun je het zeggen, maar als je het echt kwijt wilt, zeg je dat je ergens mee zit en dat je niet weet hoe de ander zal reageren en dan vertel je het gewoon. Er zit niks anders op Maar meestal weten ze het allang hoor
Oud 08-06-2004, 21:36
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
http://www.comingout.nl/index.php?co...tijd&richting=

Verder maak ik er nu geen probleem meer van, en zeg ik gewoon dat ik een vriend heb als mensen ernaar vragen .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 21:58
Nona
Nona is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 08-06-2004 @ 21:56 :
Als je je nou meteen 'Hoe vertel je dat je bi bent'? in de titel zet, veel makkelijker.
Daarom pas ik de topictitel even aan.
Oud 08-06-2004, 22:16
Sade
Sade is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me logisch als je gewoon: 'nee, ik ben niet hetero, ik ben biseksueel', zegt.
Oud 08-06-2004, 22:17
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Als iemand my vraagt of ik hetero ben antwoord ik altijd gewoon met ja terwijl dit niet zo is.
"Hallo, ben jij hetero?"
"Ja"

moet je dus veranderen in

"Hallo, ben jij hetero?"
"Nee, bi"
Oud 08-06-2004, 22:26
hi
hi is offline
Citaat:
EPD schreef op 08-06-2004 @ 23:17 :
"Hallo, ben jij hetero?"
"Ja"

moet je dus veranderen in

"Hallo, ben jij hetero?"
"Nee, bi"
Moeilijke dingen, simpel verwoorden
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:45
Verwijderd
Durf duidelijke taal te vragen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:57
Kaps
Kaps is offline
Waar postbus 51 al niet handig voor is
Oud 09-06-2004, 06:56
leucomelas
leucomelas is offline
gewoon, heb verteld: kben bi... vinden jullie me nu nog aardig? kan je meteen zien wie je echte vrienden zijn...
Oud 09-06-2004, 08:42
Pallas
Pallas is offline
Ik heb het mijn vrienden nooit echt verteld, ze hadden het wel door toen ik na het stappen een keer met een vrouw naar huis ging...

En een aantal jaar geleden kwam het aan de eettafel een keer ter sprake, dus toen was mijn familie ook op de hoogte.
Oud 09-06-2004, 09:53
duvelke21
duvelke21 is offline
ik heb het gewoon tegen vrienden gezegd en ze zeiden zo iets hadden we al verwacht
me vriend vind niet erg

x saskia
Oud 09-06-2004, 11:20
juno
juno is offline
Eigenlijk ontzettend onbeleefd om aan mensen te gaan vragen wat hun sexuele geaardheid is. Als ze dat kwijt wilen vertellen ze dat toch zelf wel? Ik vind dat het sommigen geen flikker aangaat of ik wel of niet op vrouwen val.

Die mensen, daar lieg je dus gewoon tegen. En je ouders ofzo, och, als je thuiskomt met een vriendin, dan merken ze het vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:59
i'm just myself
i'm just myself is offline
[QUOTE]juno schreef op 09-06-2004 @ 12:20 :
[B]Eigenlijk ontzettend onbeleefd om aan mensen te gaan vragen wat hun sexuele geaardheid is. Als ze dat kwijt wilen vertellen ze dat toch zelf wel? Ik vind dat het sommigen geen flikker aangaat of ik wel of niet op vrouwen val. [B]

Ik ben het helemaal met je eens maar ja men doet het toch!
Oud 09-06-2004, 18:35
Verwijderd
iets in deze trand: ik ben bi
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:41
little nemo
little nemo is offline
t is al vaker geopperd maar misschien dat t dan goed overkomt:

-hoi hoe gaat t?
-ja goed. k ben trouwes bi
-goh

zoiets
Oud 09-06-2004, 20:38
SRV
SRV is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 09-06-2004 @ 19:35 :
iets in deze trand: ik ben bi
Oud 09-06-2004, 20:43
Verwijderd
Neuk een chick, film het, stuur de band naar al je vrienden.

Kloar.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 22:49
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
juno schreef op 09-06-2004 @ 12:20 :
Eigenlijk ontzettend onbeleefd om aan mensen te gaan vragen wat hun sexuele geaardheid is. Als ze dat kwijt wilen vertellen ze dat toch zelf wel? Ik vind dat het sommigen geen flikker aangaat of ik wel of niet op vrouwen val.

Die mensen, daar lieg je dus gewoon tegen. En je ouders ofzo, och, als je thuiskomt met een vriendin, dan merken ze het vanzelf wel.
heerlijke woordkeuze

srry voor de offtopicheid

nee, als je er voor jezelf geen moeite mee hebt, moet je het gewoon kunnen vertellen denk ik, gaat een ander idd niet aan waarom je "wat' bent...iedereen verdient elkaars respect
Oud 09-06-2004, 23:09
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Ik heb het gewoon onder 4 ogen verteld aan mijn echte vrienden, de meesten reageerden positief, alleen een aantal niet en dat bleken dan ook niet mijn echte vrienden. Ouders horen onvoorwaardelijk achter je te staan, dus zij accepteren het wel. Succes! Als je nog meer advies wil of erover wilt praten mail je me maar.
Oud 10-06-2004, 10:37
Marilyn
Marilyn is offline
Ik vind niet dat je het hoeft te vertellen. Dan plaats je jezelf gelijk in een hokje en waar gaat het nou eigenlijk over? Op wie en op wat je valt gaat in de eerste instantie alleen jou wat aan! En als je dan uiteindelijk een relatie krijgt met iemand van de andere sekse, dan kan je gewoon vertellen wie het is, wat het is en hoe blij je ermee bent. Je hoeft toch niet out of the blue aan de wereld te melden: luister eens, ik ben homo/bi? Je vertelt toch ook niet aan iedereen zonder dat ze ernaar vragen dat je hetero bent? Maar ik begrijp het ook als je het graag kwijt wil; dan vertel je het gewoon. Big deal.

(NB. Ik ben ook niet 100% hetero, zou misschien wel biseksueel kunnen zijn. Het maakt me eigenlijk totaal niets uit. Ik praat er wel eens over met vrienden/vriendinnen en schaam me er echt niet voor. And why should I..?)
Oud 10-06-2004, 12:06
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Nee, je moet het ook niet vertellen. Maar ik voelde me er prettiger bij als ik het wel kwijt was end an is het dus verstandig het wel te doen.
Oud 10-06-2004, 12:31
Verwijderd
Wat er dus al vaak genoemd is: beetje raar dat mensen specifiek gaan vragen wat je voorkeur is.

Maar ja, het komt nog weleens voor en dan "moet" je het wel melden ja. Naja, in mij ogen is er niks mis met Bi's of Homo's dus zou het geen probleem moeten zijn. Sowieso weet je dan gelijk waar je aan toe bent als ze je zegmaar "afstoten"

Zelf liep ik met mn beste vriend in de stad die iets zei over het uiterlijk van een passerend meisje. Hij noemde plus- en minpunten, en ik ging er serieus op in. Ik noemde punten die je normaal niet echt van een "hetero" hoort, en dat verbaasde hem een beetje.
Hij vroeg aan me of dat ergens vandaan kwam, of ik toevallig Bi was. Naja, heel simpel. Ja.
Deed 'm niets, hij wist het alleen nog niet.
Nu is het wel grappig, over MSn plaatjes van "leuke" vrouwen doorgeven
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 12:54
Verwijderd
'Ben je hetero?'
'Nee, ik ben bi.'
Simpel.

En als ze er niet meer naar vragen:
'Hey, trouwens, die [persoon van eigen geslacht] is lekker he? Oh en die [persoon van ander geslacht] ook...
Oh ja, ik ben bi '
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 12:56
EggeD
EggeD is offline
- Al gestemd vandaag ?
- Nee.

...

- Je vergeet wat.
- Oh ja, lekker boeiend.
Oud 10-06-2004, 13:25
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Mijn beste vriend is homo..hij heeft het toen verteld in een gesprek om een uur of 3 snachts waar daarvoor al iets te veel rum door de cola gegaan was
Oud 10-06-2004, 16:09
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Nou, de meeste mensen op t forum zeggen het met

"Ik BeN Bi "
Hoe ze het IRL doen weet ik niet
Ik denk gewoon zoenen in een cafe zodat iedereen het kan zien
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 10-06-2004 @ 17:09 :
Nou, de meeste mensen op t forum zeggen het met

"Ik BeN Bi "
Hoe ze het IRL doen weet ik niet
Ik denk gewoon zoenen in een cafe zodat iedereen het kan zien
Uhm.. maar zoenen hoeft maar niet gelijk te betekenen dat je bi bent. Er zijn genoeg meiden (mannen minder ) die het expres doen om de aandacht....
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 16:55
davido
davido is offline
Ik heb met hetzelfde probleem gezeten, maar na een tijdje was ik het zat om tegen iedereen te doen alsof ik alleen meisjes zag lopen! M'n beste vriend merkte dat ik met iets zat en toen heb ik het hem gewoon verteld : 'ik val ook op jongens'. Hij schrok er eerst een beetje van, maar zijn reactie was zeker niet negatief. Hij had wel een paar vragen, maar voor de rest was het best wel een goede reactie Trouwens meisjes vinden het geweldig
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:21
Verwijderd
mijn vriendin bleek ook bi te zijn, en was vréselijk nerveus om het te vertellen.
ze had op een vrijdag iets laten vallen à la: "als ik niet terugkom naar de l'estrade (café - ons tweede thuis), dan zit ik in de cher (café - haar derde thuis), en dan heb ik een lief"
en ze was niet meer teruggekomen, dus was ze van 't straat af hé.
toen we zondag terug afspraken in de l'estrade, wou ik eigenlijk vragen "en hoe heet ze??" (), maar vroeg gewoon: "en? en?? vertel!!!" en zij, heel erg bibberend: "ZE heet sofie..." en ik dacht, damnit, ik had het toch zo moeten vragen

vertel het gewoon als het moment er is, als je zwaar gevoelens hebt voor iemand of wanneer je verkering hebt met iemand van hetzelfde geslacht.
je beste vrienden hebben ongetwijfeld toch al lang een vermoeden, en ze zullen er ook absoluut geen problemen mee hebben... vertel het gewoon als je denkt dat je er klaar voor bent, op een manier die je comfortabel lijkt. of neem je vlam mee naar de kroeg ofzo, en stel hem/haar daar dan ook voor als je nieuwe vlam

xxx
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:55
Verwijderd
een paar vriendinnen die het weten van mij die weten het door of een heeel serieus sexgesprek of gewoon een nachtelijk dronken gesprek

tis bij mij ook niet zozeer bi, k zou het alleen niet erg vinden om ooit es een relatie en of sex met een meisje te hebben.

Dusja
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 16:57
m'ke
m'ke is offline
ik weet eigenlijk niet of ik het ooit echt gezegd heb, ik ben namelijk bi en leerde op een dag een meisje kennen....niemand deed er moeilijk over of stelde vragen, net of het de normaalste zaak van de wereld was...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten