Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wie bepaalt dat? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk niet dat mensen die ervoor gestudeerd kunnen zeggen hoe je je kind moet opvoeden. Ze kunnen er tientallen boeken overschrijven, maar het blijft per kind verschillend denk ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ok als het kind ernstig mishandeld word en/of de ouders niet weten wat ze ermee aan moeten dan kan ik begrijpen dat de staat of (waarschijnlijk minder snel) de maatschapij ingrijpt en het kind uit huis plaatst. In alle andere gevallen vind ik dat het een taak van de ouders is om het kind op te voeden en die van niemand anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo ja; Dat doet de politiek, de politiek wordt gekozen door de burgers, oftewel, 'de algemene gedachte' van de burgers in Nederland bepaald dan binnen welke extreme grenzen de opvoeding plaats moet vinden. Zo nee; dan is de ouder dus de verantwoordelijke. Andere mensen kunnen slechts toeziend oog houden dat de wetten (zie "zo ja") nagevolgd worden, verder hebben de ouders vrije keuze. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
[QUOTE]Leonoor schreef op 12-06-2004 @ 22:09 :
Ik weet dat psych niet echt het goede forum hiervoor is, maar er is geen ander forum waar ik het beter vind passen, vandaar dat ik het dus toch hier post. Mijn vraag is dus: Wie bepaalt wat een goede opvoeding is? Zijn dat de ouders, zijn dat mensen die daarvoor gestudeerd hebben, is dat de staat/overheid? En waarom bepalen zij dat? En is het goed dat de staat kinderen van ouders af kan nemen? [/QUOTE De ouders bepalen zelf wel wat een 'goede' opvoeding volgens hun inhoud. Het komt uiteindelijk toch op hun verantwoordelijkheid aan. Ik vind dat de staat kinderen van hun ouders mag afnemen. Alleen als het echt nodig is natuurlijk. Bijvoorbeeld als er sprake is van geestelijke/lichamelijke mishandeling enz. Dat kan iemand voorgoed kapot maken vanbinnen. Dan is het kind beter af bij andere personen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Naamloos verhaal: Fictie, drama jjohan | 1 | 12-12-2009 20:50 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Algemene schoolzaken |
Arrest 13 mrt 1987 synclinorium | 6 | 07-11-2005 17:14 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Marokkanen moeten integreren? Hou op! Vervreemd | 500 | 26-06-2003 16:15 |