![]() |
|
Een vastzittende hoest is volgens mij als je hoest en het idee hebt dat je slijm moet ophoesten maar waarbij het niet lukt. Je voelt dan wel dat het slijm vastzit en dat wil je graag kwijt. Hiertegen helpen slijmoplossende middelen, namen weet ik zo gauw niet. Een droge kriebelhoest is dat je gewoon moet hoesten maar niet het idee hebt dat je slijm moet opgeven. Hiervoor helpen verzachtende dingen om te zorgen dat je je keel niet beschadigd zoals dropjes.
||
Citaat:
|
Tegen kriebelhoest werken codeine pilletjes heel erg goed.
Codeine (wat ook in bepaalde paracetamol zit) kan je gewoon bij de apotheek halen. Houd er wel rekening mee dat je er slaperig van kan worden (heb ik geen last van maar sommige mensen wel..) Je mag er 4 tot 6 per dag nemen.
|
Hm... codeïne zou dus geen goed plan geweest zijn, omdat ik gisteren de hele dag al in slaap viel: ik had niet veel geslapen 's nachts door het hoesten.
Nu gaat het een stuk beter. Ik heb goed geslapen vannacht, geen last gehad van hoesten en mijn keel voelt nu al bijna gezond aan. Vooral die Tijm-siroop lijkt te helpen. ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Niet normaal meer... (hoesten) steffanx3 | 9 | 30-12-2012 16:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloed bij slijm (hoesten) en bruine slijm bij hoesten Suqeunse | 2 | 29-11-2012 07:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
verschrikkelijke hoest richie-007 | 6 | 21-06-2011 09:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Dat hoesten is zo irritant Tripp | 5 | 07-10-2009 20:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
erge hoest Kwekky | 5 | 18-05-2006 20:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoesten vixen | 16 | 12-09-2005 21:02 |