Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en waarom zou die zn mobo vervangen en een nwe hdisk kopen ? als zn hd nu goed bevalt, hoeft dat niet, en op zn moederbord kan die nog wel een ahtlon XP 3200 zetten, dan istie ook al best snel. met videokaarten kun je beter ff wachten, aangezien zowel Nvidia als ATI net de nieuwe kindjes de deur uit doen, en de 'oude' kaarten dan altijd snel weer goedkoper worden, en je dan ook de keus hebt uit nieuwe ' top-of-the-line' kaartjes. ontopic : ik zou zelf een radeon 9800 kopen (niet pro) of een geforce FX 5700, dat best beter bij de pc die die nu heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nog geen 2 jaar geleden heb ik daar 180 euro voor neergeteld ![]() Maargoed, het is een uitstekende kaart en ik kan er momenteel nog steeds perfect mee uit de voeten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
![]() Maar ik ga even uit van nieuw, en als hij denkt dat hij verder niets zal investeren is een 75 euro kostende GF4Ti wellicht de beste keus, omdat hij zich toch zal beperken tot DirectX8 games. Die kun je allemaal supergoed met GF4Ti spelen natuurlijk. Probleem is mogelijk wel de leverbaarheid van de GF4Ti. Maaruhh "snel genoeg", snel genoeg voor wat? Voor Half Life 2 en Doom 3 @ 1024x768x32? Dat weet ik niet. 2400+ heeft 133MHz FSB, dus niet teveel geheugenbandbreedte, iets wat niet onbelangrijk is bij games. Het is zeker geen slechte processor, maar ik denk dat hij zich beter op DirectX8 kan focussen. Maar een 2e hands Radeon 9700 Pro heeft de beste prijs/prestatie ratio in zijn segment. Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 27-06-2004 om 22:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is destijds geen slechte koop geweest. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
FSB 333/266/200 MHz |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat zal nog wel zo blijven, maar met echte DirectX9 / PS2.0 spellen zal je GF4Ti wel problemen krijgen. Maar dat duurt nog een tijd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar destijds werd mij de Ti versie aangeraden ipv een Fx. en ik heb er absoluut geen spijt van. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Maar tja of het allemaal zeker is weet ik zelf nog niet ...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
GeForce 4 MX -> GeForce FX5200 (5-10% sneller) GeForce 4 Ti -> GeForce FX5600 (5% langzamer) Daarnaast is er de GeForce FX5800 (NV30) en FX5900 (NV35), deze hebben wel een hogere performance maar zijn aardig duur en hebben andere nadelen zoals hoog energieverbruik en de daaraan gekoppelde geluidsproduktie. Al met al was ik weinig onder de indruk van de FX-serie. En dat vertaalde zich ook in de verkopen: ATi heeft met de Radeon 9600-serie en 9800-serie veel marktaandeel afgesnoept van nVidia. Betere beeldkwaliteit, lager energieverbruik en een betere prijs/prestatie verhouding zorgen ervoor dat ATi betere kaarten in de hand heeft, letterlijk en figuurlijk. ![]() Het is afwachten of nVidia terug kan slaan met de GeForce 6-serie. nVidia kan wel snellere kaarten maken. Maar als dat betekent dat je een 480W voeding nodig hebt, een stofzuiger-fan op de kaart, en er 550 euro voor neer moet gaan tellen, is het simpelweg plaats maken voor nVidia. Je produkt goed afwerken en voor een goede prijs kunnen produceren waardoor je toch nog een goede marge overhoudt, dát is de truuc en de weg naar succes. nVidia deed dat met de GeForce 256, en GeForce 4 Ti4200. Of de GeForce 6 dat succes zal behalen valt nog te bezien.
||
Citaat:
Tja denk toch maar ff wachten op de pci-x kaartjes . . ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar je bent iig niet de enige die die twee door elkaar haalt. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar een slechte kaart is het zeker niet.
||
![]() |
Citaat:
alleen dan zonder de Radeo 9800pro dus? |
![]() |
||
Citaat:
piv 2,4 512 333
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|