Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2003, 22:32
Verwijderd
Heb afgelopen week dus een Radeon 9700 Pro gekocht. Nadat ik de kaart had ingeplugt, drivers geinstalleerd had enz wilde ik een spel gaan spelen. Bij elk spel wat ook maar enig 3d gebruikt loopt zowel win98 als 2000 vast. MOHAA,GTA 3 en Hitman 2 lopen vast maar me CM4 demo gaat perfect, dus vandaar me conclusie 3d. Heb nieuwe catalyst drivers geinstalleerd, nog hetzelfde probleem. Nieuwe via4in1 drivers, nog het probleem. Win2000 opnieuw geinstalleerd helpt niet. Heb me rotgezocht op google en tweakers maar niks of niemand die hetzelfde heeft. Voorheen had ik dit probleem niet met me Asus Geforce 6600-6800 DDR 64 MB. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Of heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken naar een eventuele oplossing? Me systeem bestaat verder uit:

Geluidskaart: Yamaha FM (Fortemedia) 801 + Creative AWE64
HD: IBM 60GB geloof barracuda,. iig 7200RPM
Monitor: Iiyama LS902UT
Netwerkkaart: standaard pci kaartje
CD-Writer: Plextor 16/10/40
CD-Rom: 52x A-Open
Moederbord: Abit KA7
Geheugen: 512MB Sdram 133MHZ
CPU: AMD Athlon 750MHZ
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2003, 23:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Welke Catalyst drivers heb je geprobeerd? 3.1 of 3.0? Indien je er maar één hebt geprobeerd, probeer eens een ander.

En je BIOS updaten kan ook wel eens helpen. Moet je maar op website van Abit kijken: www.abit.nl

Kleine noot: je processor en geheugen zal bottleneck zijn in games. Raadzaam is om binnenkort te upgraden naar een 2400+ PC2700 nForce2 systeem, om maximaal profijt van jouw snelle videokaart te hebben. Zeker met de huidige lage prijzen.
Oud 02-03-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Welke Catalyst drivers heb je geprobeerd? 3.1 of 3.0? Indien je er maar één hebt geprobeerd, probeer eens een ander.

En je BIOS updaten kan ook wel eens helpen. Moet je maar op website van Abit kijken: www.abit.nl

Kleine noot: je processor en geheugen zal bottleneck zijn in games. Raadzaam is om binnenkort te upgraden naar een 2400+ PC2700 nForce2 systeem, om maximaal profijt van jouw snelle videokaart te hebben. Zeker met de huidige lage prijzen.
3.1, it's worth a try iig. BIOS zal ik ook eens ff checken. Ik heb nu alleen een videokaart gekocht omdat misschien voorlopig dit wel voldoende is voor de games die ik wil spelen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:50
Verwijderd
Ik heb het probleem gevonden. Heb de Radeon in me broer z'n computer getest met z'n MSI moederbord en voor de rest mijn hardware. En viola hij werkte. Heb zelf nog wel eerst me BIOS geflasht, overal de nieuwste drivers geinstalleerd, onder Linux geprobeerd. Alleen een ander moederbord was de oplossing. Dus dat word dan nu een ander moederbord kopen. Nu is mijn vraag, wat voor moederbord met wat voor geheugen? De processor ben ik al uit, 2400 AMD XP. Bij moederbord zat ik te denken of een Asus of een MSI. Vooral deze http://www.msi.com.tw/program/produc...&MODEL=MS-6570 spreekt me erg aan. De vraag die over blijft is dan echter wat voor soort geheugen in vredesnaam. Heb gekeken op Tweakers en ik krijg me daar een waslijst van geheugen soorten. Iig een 512MB DDR zoek ik, maar dan heb je nog tig soorten. Wie kan mij enigzins helpen een beetje de soorten van elkaar te onderschieden, zoals

-512MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2.5, Platinum Heatspreader (Corsair)
-512MB PC3200 Corsair TWINX ( 2 x 256MB LowLatency) Platinum Heatspeader
-512MB PC3200 DDR SDRAM CAS2,5 (OCZ Technology, Black Heatspreader)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 16:15
Verwijderd
Ik zou in jouw situatie denk ik kiezen voor de Epox 8RDA met nForce2 (http://www.epox.nl/english/products/...board/8rda.htm) samen met een 2400+ bijvoorbeeld.

Op zich maakt het niet bijzonder veel uit wat voor soort geheugen je hebt: tegenwoordig is eigenlijk geen slecht spul meer te koop. Dingen als heatspreaders zijn vooral belangrijk voor tweakers. Normaal gesproken heb je het niet nodig omdat je toch binnen de veilige marges blijft maar als je van plan bent je systeem tot de randen van het mogelijke te drijven moet je daar wel op letten. In jouw geval zou ik gewoon gaan voor het goedkoopste geheugen, gewoon een 512Mb PC2700 of PC3200 Dane-Elec of Apacer reepje.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 17:01
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik zou in jouw situatie denk ik kiezen voor de Epox 8RDA met nForce2 (http://www.epox.nl/english/products/...board/8rda.htm) samen met een 2400+ bijvoorbeeld.

Op zich maakt het niet bijzonder veel uit wat voor soort geheugen je hebt: tegenwoordig is eigenlijk geen slecht spul meer te koop. Dingen als heatspreaders zijn vooral belangrijk voor tweakers. Normaal gesproken heb je het niet nodig omdat je toch binnen de veilige marges blijft maar als je van plan bent je systeem tot de randen van het mogelijke te drijven moet je daar wel op letten. In jouw geval zou ik gewoon gaan voor het goedkoopste geheugen, gewoon een 512Mb PC2700 of PC3200 Dane-Elec of Apacer reepje.
opzich is goed geheugen wel lekker als je bijvoorbeeld wilt gaan overklokken, als je daar niet zoveel zin/behoefte aan hebt kan je idd netzogoed een goedkoper reepje pc 2700/ 3200 nemen. 512mb is genoeg, maar met de lage geheugen prijzen van het moment is het is misschien een idee om al gelijk wat meer te kopen. voor de toekomst of zow

-de postbode-

edit; haal die enge avatar eens weg joh *brrr* *huiver*

Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 17:09
Mevr. Roumen
Mevr. Roumen is offline
Citaat:
de postbode schreef:
opzich is goed geheugen wel lekker als je bijvoorbeeld wilt gaan overklokken, als je daar niet zoveel zin/behoefte aan hebt kan je idd netzogoed een goedkoper reepje pc 2700/ 3200 nemen. 512mb is genoeg, maar met de lage geheugen prijzen van het moment is het is misschien een idee om al gelijk wat meer te kopen. voor de toekomst of zow

-de postbode-

edit; haal die enge avatar eens weg joh *brrr* *huiver*
geblaat
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:04
Verwijderd
Die geheugenprijzen zullen alleen nog maar verder dalen hoor Postbode, tenzij we weer een aardbeving of overstroming in Sillicon Valley krijgen. Maar die kans acht ik neit zo groot.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:23
Dwarfie
Dwarfie is offline
Als je niet zoveel geld te besteden hebt, zou ik als ik jou was ook voor de Epox gaan. MSI ben ik zelf totaal niet te spreken over, maar dat komt misschien meer omdat ik er zelf gigantisch veel pech mee had.

Als je wat meer geld te besteden hebt, zou ik voor de Asus A7N8X gaan. Op tweakers.net forum loopt hier een topic over met eigenlijk niets dan lof.

Eén opmerking alleen; is het om gebruik te maken van dual channel ddr niet noodzakelijk om 2 reepjes geheugen te gebruiken van hetzelfde soort? In dat geval kun je beter voor 2 x 256mb gaan ipv 1 x 512mb (of 2 x 512mb, maar dat wordt wel prijzig). Ik weet dit laatste niet helemaal zeker, iemand die dit wel zeker weet?
Oud 02-03-2003, 20:54
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
nare man schreef:
Die geheugenprijzen zullen alleen nog maar verder dalen hoor Postbode, tenzij we weer een aardbeving of overstroming in Sillicon Valley krijgen. Maar die kans acht ik neit zo groot.
tsja, dat is altijd een gok. ik meen dat het een tijd geleden ook redelijk goedkoop was en iedereen zij dat het alleen nog maar verder zou dalen. dat bleek toen ook niet waar. maar ok het blijft koffiedik kijken. het was ook meer een advies in de richting van: ''denk er eens over''

-de postbode-
Oud 02-03-2003, 20:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Koop een Asus A7N8X moederbord (nForce 2) voor €130, en 2x 512MB PC2700 voor €60, bij elkaar €250.

www.gistron.com
www.funcomputer.de

www.tweakers.net/pricewatch
Oud 02-03-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Koop een Asus A7N8X moederbord (nForce 2) voor €130, en 2x 512MB PC2700 voor €60, bij elkaar €250.

www.gistron.com
www.funcomputer.de

www.tweakers.net/pricewatch
Geef mij maar CAS2.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Dwarfie schreef:
Als je niet zoveel geld te besteden hebt, zou ik als ik jou was ook voor de Epox gaan. MSI ben ik zelf totaal niet te spreken over, maar dat komt misschien meer omdat ik er zelf gigantisch veel pech mee had.

Als je wat meer geld te besteden hebt, zou ik voor de Asus A7N8X gaan. Op tweakers.net forum loopt hier een topic over met eigenlijk niets dan lof.

Eén opmerking alleen; is het om gebruik te maken van dual channel ddr niet noodzakelijk om 2 reepjes geheugen te gebruiken van hetzelfde soort? In dat geval kun je beter voor 2 x 256mb gaan ipv 1 x 512mb (of 2 x 512mb, maar dat wordt wel prijzig). Ik weet dit laatste niet helemaal zeker, iemand die dit wel zeker weet?
Volgens Tweakers heeft Dual Channel DDR wel voordelen, in theorie moet een hogere snelheid haalbaar wezen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Wes schreef:
Geef mij maar CAS2.
€450 is wel wat anders dan €120 voor 2x 512MB. Dan kom je uit bij de dure Corsair reepjes. En CAS2,5 is goed genoeg, mits het maar merkgeheugen is. Goede PC2700 reepjes kunnen ook probleemloos op 200MHz (400MHz DDR) lopen.
Oud 02-03-2003, 21:15
Blizz
Blizz is offline
wat gebeurd er als je geheugen geen merk heeft, doet je pc het dan neit?
Oud 02-03-2003, 21:30
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Wes schreef:
Ik heb het probleem gevonden. Heb de Radeon in me broer z'n computer getest met z'n MSI moederbord en voor de rest mijn hardware. En viola hij werkte.
Heb je ook met je eigen voeding getest ?
Oud 03-03-2003, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Blizz schreef:
Nee, dan gebeurt er niks bijzonder, tenzij je wilt overklokken. Dan heb je met merkgeheugen minder kans op een instabiel systeem dan met merkloos geheugen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 07:42
LB06
LB06 is offline
Ik zou een Epox 8RDA(+) kopen. En bij die Athlon 2400+ kun je dan het beste 2 reepjes DDR266 kopen, omdat op een nForce2 based moederbord de prestaties het best zijn als je de FSB synchroom laat lopen met de snelheid van het geheugen. nVidia zelf en veel (bekende) hardwaresites raden dit dan ook aan.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een 2600+ FSB333 kopen met 2 reepjes DDR333. DDR400 zou ik niet doen, tenzij je je systeem wilt gaan overklokken naar een FSB van 400 of later wilt upgraden naar een Athlon Barton FSB400.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 09:25
Verwijderd
Waarom zou je in 's hemelsnaam PC2100 kopen als je voor vrijwel hetzelfde geld (en waarschijnlijk zelfs minder) ook PC2700 of PC3200 kunt kopen? Als je je nu nog vastpint op DDR266 dan weet je in ieder geval zeker dat je bij de volgende CPU-upgrade wéér nieuw geheugen moet kopen.

Neem gewoon het hoogst gecertificeerde geheugen wat je kunt vinden. Als je nu voor een oude Pentium-II geheugen wilt kopen, ga je toch ook niet koste wat het kost op zoek naar PC100? Dan koop je ook gewoon PC133.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Blizz schreef:
OEM geheugen is van mindere kwaliteit. Hierdoor komt het voor dat OEM geheugen fouten heeft, die uiteindelijk kunnen leiden tot instabilititeit. Met Memtest86 ( www.memtest86.com ) kun je je geheugen testen.

Verder kun je met merkgeheugen hoger overclocken.
Oud 03-03-2003, 13:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef:
Waarom zou je in 's hemelsnaam PC2100 kopen als je voor vrijwel hetzelfde geld (en waarschijnlijk zelfs minder) ook PC2700 of PC3200 kunt kopen? Als je je nu nog vastpint op DDR266 dan weet je in ieder geval zeker dat je bij de volgende CPU-upgrade wéér nieuw geheugen moet kopen.
Inderdaad. Bovendien kun je PC2700 geheugen ook gewoon op 133/266MHz laten lopen. En het is maar marginaal duurder (een paar euro), dus ik zou echt voor PC2700 gaan.
Oud 03-03-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Heb je ook met je eigen voeding getest ?
Zekers, ben niet voor niks het hele weekend bezig geweest
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:21
Crimson Death
Crimson Death is offline
jezus, een duron 750, met een RADEON 9700?
Ik dacht dat ik gek was met mn athlon 700 met GF4 ti 4200
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 12:01
Verwijderd
D'oh, het is ook echt niet de bedoeling van topicstarter om met die Athlon-750 verder te werken, maar soms heb je gewoon even geen geld om alles in één keer te kopen. Ik kan ook maar één component per keer upgraden, zo heb ik ook een tijdje gezeten met een Athlon XP2000+ en een GeForce2 MX omdat ik even geen geld had voor ook nog een andere videokaart.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Crimson Death schreef:
jezus, een duron 750, met een RADEON 9700?
Ik dacht dat ik gek was met mn athlon 700 met GF4 ti 4200
Why not? Als dat voorlopig de boel trek wat betreft de games die ik wil spelen waarom zou ik dan meer geld gaan uitgeven dan nodig is? Pas als het dan echt niet meer zou lopen zoals voorheen dan pas zou ik verder upgraden. Tegen die tijd zal er vast ook wel weer wat anders en snellers enz op de markt wezen. Btw, geen Duron maar een Athlon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 20:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Wes schreef:
Why not? Als dat voorlopig de boel trek wat betreft de games die ik wil spelen waarom zou ik dan meer geld gaan uitgeven dan nodig is? Pas als het dan echt niet meer zou lopen zoals voorheen dan pas zou ik verder upgraden. Tegen die tijd zal er vast ook wel weer wat anders en snellers enz op de markt wezen. Btw, geen Duron maar een Athlon
Tja ik ben het wel een beetje met nare man eens. Je systeem moet gebalanceerd zijn. Een langzame CPU en een snelle videokaart doet teniet aan de videokaart, omdat je CPU de bottleneck is. Het zou zelfs zo erg kunnen zijn dat je geen verschil in performance ziet als je een Radeon 9500 kaart erin doet. Dan heb je dus voor niks zoveel betaald voor je Radeon 9700 Pro.

Radeon 9700 Pro past een 2400+ / 2.53GHz bij, op een nForce 2 platform (of i845 voor Intel), samen met 256 of 512MB DDR geheugen. Dat is nu ook erg goedkoop.

Dat je dat nu niet meteen wilt doen kan ik begrijpen, maar het zou zonde zijn als je daar nu een half jaar mee rondloopt, want dan had je echt veel beter voor de Radeon 9500 / GF4 Ti4200 kunnen gaan.
Oud 06-03-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Tja ik ben het wel een beetje met nare man eens. Je systeem moet gebalanceerd zijn. Een langzame CPU en een snelle videokaart doet teniet aan de videokaart, omdat je CPU de bottleneck is. Het zou zelfs zo erg kunnen zijn dat je geen verschil in performance ziet als je een Radeon 9500 kaart erin doet. Dan heb je dus voor niks zoveel betaald voor je Radeon 9700 Pro.

Radeon 9700 Pro past een 2400+ / 2.53GHz bij, op een nForce 2 platform (of i845 voor Intel), samen met 256 of 512MB DDR geheugen. Dat is nu ook erg goedkoop.

Dat je dat nu niet meteen wilt doen kan ik begrijpen, maar het zou zonde zijn als je daar nu een half jaar mee rondloopt, want dan had je echt veel beter voor de Radeon 9500 / GF4 Ti4200 kunnen gaan.
Heb ik allemaal al lang besteld aangezien me moederbord probs heeft met de radeon.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 22:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Wes schreef:
Heb ik allemaal al lang besteld aangezien me moederbord probs heeft met de radeon.
Ok

Wat heb je precies besteld?
Oud 06-03-2003, 23:44
unpopular
unpopular is offline
Ik heb de oplossing je stuurd mij je radion 9700pro dan krijg je mijn Geforce 2 Ti?
Dan ben je van alle problemen af.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 17:38
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
en als je liever bij ati blijft heb ik hier nog een
ATI Radeon 128 32MB kaart
zo goed als nieuw
Ruilen??
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Ok

Wat heb je precies besteld?
AMD Athlon XP 2400+, 266Mhz FSB, SocketA
Asus A7N8X,SockA,nForce2,3xDDR,Audio,USB2.0,LAN
2X Kingston HyperX DDR 512Mb DDR PC2700 370Mhz
Thermaltake Volcano 11 (with external fan controller)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:54
Verwijderd
Vraag me alleen nog af wat ik minimaal aan voeding moet hebben. Is 300W genoeg?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 19:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Wes schreef:
Vraag me alleen nog af wat ik minimaal aan voeding moet hebben. Is 300W genoeg?
Hm, dat wordt wel krap. Het kan wel, maar beter is om toch voor een 350W merkvoeding te gaan. Enermax en Antec maken goede voedingen.
Oud 08-03-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Hm, dat wordt wel krap. Het kan wel, maar beter is om toch voor een 350W merkvoeding te gaan. Enermax en Antec maken goede voedingen.
En hoe zit t met Qtec? Is dat een goed merk?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 20:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Wes schreef:
En hoe zit t met Qtec? Is dat een goed merk?
Ken ik niet, denk gewoon OEM.

Kijk anders eens op www.tomshardware.com, daar hebben ze een test van 30 PSU's ofzoiets.
Oud 08-03-2003, 22:22
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Ken ik niet, denk gewoon OEM.

Kijk anders eens op www.tomshardware.com, daar hebben ze een test van 30 PSU's ofzoiets.
nee, over Qtec heb ik positieve verhalen gehoord, en ze zijn wel goedkoper dan Antec of Enermax modellen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 23:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef:
nee, over Qtec heb ik positieve verhalen gehoord, en ze zijn wel goedkoper dan Antec of Enermax modellen
Kan best. Zijn genoeg onbekende merkjes die prima produkten afleveren. Maarja dan moet je een review oid zoeken, en van PSUs zijn die er niet veel. Alleen THG en ik dacht Anandtech hadden die een keer gedaan.

Je kunt de kwaliteit van een PSU ook redelijk inschatten aan het gewicht, heb ik gehoord. Dus hoe zwaarder hoe beter. Maarja dat is op z'n best subjectief, want er zijn natuurlijk wel meer factoren die de kwaliteit bepalen.
Oud 09-03-2003, 09:06
de postbode
de postbode is offline
qtec's zijn prima psu hoor ik heb hier de 550 watt variant in mn computer aan het spinnen. heerlijk stabiel, alleen 5v wil nog wel eens wat laag uitvallen. verder ken ik nog iemand met de 400watt variant. ook die presteerd wel aardig, maar moet het zeker afleggen tegen de 550watt. let wel op. de fans die ze in de voeding stoppen zijn superlawaaierig (leuk woord). dus die dienen wel even vervangen te worden voor optimaal gebruikers gemak. verder koste mijn 550 watt een kleine 60 euro. voor dat geld zou ik geen betere voeding weten

-de postbode-

note, ooit wel eens een verhaal gehoord dat die qtec's met minder dan 400watt (dus niet de goude versie's ) erg slecht zijn, maar ik weet het niet zeker.
Reageren

Regels voor berichten