Advertentie | |
|
![]() |
|
een casefan in je kast heeft geen zin. Want de warmte wordt gemaakt door je videokaart.
En al zou je een casefan erbij stoppen dan merkt je videokaart er niks van.. is te vergelijken met een CPU als die te heet wordt dan heeft het geen zin om een cooler ergens anders in je pc neer te zetten. Wat je dus eventueel kan gaan doen is inderdaad koel pasta gaan gebruiken. Dat scheelt toch wel een aantal graden. en anders zou ik idd die zalman kopen. en anders zou ik contact opnemen met je videokaart distributeur om te kijken wat een andere oplossing is. Want dit is niet normaal succes
|
Probeer eerst eens dat takkefannetje in die heatsink eraf te slopen en er een 80mm fan op te zetten, ff met tape tijdelijk. Wordt het zaakje dan niet lekker koel? Zo ja, monteer dan de casefan met geďsoleerd ijzerdraad om de videokaart heen, zodat hij goed stevig vast zit en te alle tijde tegen de heatsink blaast.
Goedkoop, effektief en stil. ![]()
|
Verwijderd
|
Precies, een casefan werkt eigenlijk altijd wel. Het is belangrijker dat de warmte van de videokaart wordt afgevoerd, dan dat de sink zelf echt koel wordt. Die mag best heet worden, als de warmte er maar van wordt wéggevoerd.
Valt me wel ontzettend tegen trouwens, een kaart die zo gigantisch heet wordt zelfs onder z'n standaardspecs en zoveel herrie maakt. De Radeons waren juist zoveel koeler, dat was enkele maanden geleden ook de reden dat de 9700 Pro zonder problemen de oorspronkelijke GeforceFX versloeg, waarom zou deze kaart dan zo gloeiend heet worden? |
![]() |
|
@ SisterOfMercy: nee, kan me nauwelijks voorstellen. Dat fannetje maakt de meeste herrie in mijn kast, en ik hoor wel een constant gezoem. En als die uit zou vallen zou dat ontbreken.
![]() @ Enlightenment: dus wel de huidige heatsink ed behouden, maar het fannetje slopen (eruit halen zal haast niet gaan, hij zit bijna 'in' de sink), en er dan een casefan vlak onder hangen (erop gedrukt zeg maar)? Edit: hier is het vrij slecht te zien, maar ik kan ff nix beters vinden: ![]() rechtsboven Op de plek waar die zwarte stikker zit kan ik 'm dus al niet meer aanraken. @ nare man: het kan natuurlijk zijn dat ik net ík een productiefoutje heb. Dat mijn kaart flipt wil nog niet zeggen dat ze dat allemaal doen. ![]()
Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 14:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|