Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 19:14
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Probleem:
TV kijken op pc werkt niet.

Systeem:
Windows XP SP 1
Direct X 9.0b
XP 3000+
ATI Radeon 9700 AIW

Ik wil dus via coax op mijn computer tv kunnen kijken, maar de standaard bijgeleverde software geeft geen kick. Dit heeft hij in het verleden wel gedaan, maar met veel ruis. Aangezien ik nu een signaalversterker heb, wou ik het nog een keer proberen. Echter kon ik dit keer nergens meer een tuner-functie vinden.

Ik heb op internet gezocht waar dit aan zou kunnen liggen, en daar bleek uit dat de fijne direct x 9.0b niet samen kan werken met mn tv-tuner. Microsoft heeft hier een patch voor ( http://support.microsoft.com/?kbid=825116 ) maar die blijkt bij mij dus niet te werken.

Ik heb de nieuwste drivers van mn aiw gedownload (deze: http://www.ati.com/suppor...ubmit.x=10&submit.y=8 ). Ook dit helpt niet. Ook de nieuwste MMC van ati gedownload... niks.

Aan de hardware ligt het niet, want de kaart werkt verder perfect, en er worden ook geen errors gegeven. De coax werkt ook, want als ik er een tv op aansluit kan ik wel wat zien.

Ik heb ook een ander programma geprobeerd (ChrisTV). Deze geeft bij opstarten de error: De bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat de pinnen niet zijn verbonden. Wat dit betekend..? Geen idee. Dit programma heeft wel een tuner functie, die wel ruis (geluid) geeft, maar geen beeld (ook geen 'sneeuw'). De tuner functie die erbij zit vindt ook niks.

Nou heb ik ook nog Pinnacle PCTV Pro (de nieuwste) geprobeerd, maar die geeft tijdens de installatie al aan dat het niet gaat werken (hij geeft niet aan wat er dan fout is) en die doet verder ook niks.

Als ik nou enig beeld kreeg, dan kon ik daarop verder proberen, maar ik krijg niks op mn beeld. Lijkt mij dus een software-probleem. Weet iemand nog iets wat ik kan proberen? Direct X 9.0b eraf gooien bijvoorbeeld (maar ik weet niet hoe...)?

Ps. Composite werkt ook niet.

TIA
Reageren

Regels voor berichten