Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zal maar weer voor je afbreekgedrag opkomen dan he
![]() Je gedicht vind ik apart: het Frans er tussen is leuk. In de tweede strofe vind ik het 'aangeslopen' alleen niet zo mooi en het afbreken bij 'bent meer dan ik zal zijn ' leest niet goed. Verder is het een gedicht wat niet echt soepel leest, maar daardoor wil ik het wel telkens opnieuw lezen ![]() |
![]() |
|
hmm
tja sjonge ach hums dat dacht ik toen ik het las, ik hou hier ook niet echt van en kvind de inhoud ook niet echt zo denderend (die van mezelf ook niet hor ![]() ![]() 'bent meer dan ik zal zijn ' daar moet 'bent' zonder t, dat leest lekkerder vind ik
||
Citaat:
![]() Mutant: het is tremolo ![]() Maarja, zoals je zelf al zei, geniaal afgebroken, de woorden zorgvuldig gekozen, resonerend en rijmend. Een hele leuke manier om met woorden te spelen en de dingen te zeggen. Gecompliceerd, intelligent en dromerig, jup ik houd hiervan. |
![]() |
||
Citaat:
ps: nofi hor ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() trouwens, naar wat voor wilde feesten ga je als je om 15:54 nog niet wakker bent ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en die dag daarvoor was ongeveer precies het zelfde ![]() maare kwas gewoon beetje erg duf ![]() enne kga bijna nooit naar wilde feeste, was het maar zo'n feest ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En voor de rest... ![]() ![]() Diegenen die niets aan de opmaak van het gedicht vinden, misschien groeit het nog met de jaren ![]() ![]() ![]() Door dat breken krijgt het gedicht een vorm, een nadruk op bepaalde plaatsen, stukjes gedicht op zichzelf. En daartussen loopt het verhaal door. Die 2 dingen moet je zien te combineren. Maar ik wil zeker niemand verplichten het mooi te vinden hoor ![]() Citaat:
In dit stuk zitten al 2 verschillende betekenissen. Jij bent meer dan ik. Gewoon, jij bent meer, meer niet. Maar ook ben jij meer dan ik zal zijn, ook in de toekomst, ooit ben jij nog meer dan ik zal ZIJN: niet alleen meer dan ik op zich op dit moment, maar ook nog meer dan wat ik ga worden en zijn ![]() Als ik het duidelijk uitleg ![]() En over de bent-discussie... ik zou mezelf voorgoed in een hoekje gaan zitten schamen als ik zo'n schandelijke fout zou maken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nog iets vergeten: @ Kleinkonijntje: wat de inhoud betreft, die is er niet, het is een opeenstapeling van gevoelens en gedachten rond een persoon die jij nooit op die manier zult ervaren. Niet dat jij zoiets nooit zult ervaren, maar dit iig niet, want jij bent mij niet
![]() ![]() Ik raaskal weer. Ik kan zoiets nooit fatsoenlijk uitleggen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Krijg het gewoon nooit zo duidelijk uitgelegd als ik zou willen. |
![]() |
|
![]() |
nou, nou. wat een houding van iedereen hier, zo ontstaat oorlog hoor
![]() goed. ik vind t een zeer geslaagd gedicht, leest goed. dat frans vind ik er echt niet tussen passen, wordt dan misschien mooier verwoord dan in het nederlands, ik vind t totaal uit zn verband gehaald. maar das maar 1 klein minpuntje! de rest vind ik namelijk dus, zoals ik al zei, zeer geslaagd. met "stiekem in mijn ziel gekropen" raak me me echt. je laatste strofe is geweldig goed, qua inhoud, en taalgebruik. ja...complimenten!
|
Verwijderd
|
Thx
![]() Dan Frans ertussen vind ik nu net wel mooi. Ik heb een gedicht Vivre sans vous dat dat nog meer heeft. Frans klinkt mooier op bepaalde stukken en in dit geval, het is een inzicht dat ik in het Nederlands niet mooi zou hebben gevonden (Verdomme, de waarheid... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |